本日解禁されたオーバーウォッチ2のアルファテスト情報公開をもとに、有志が変更点をまとめたパッチノートがドキュメント上で公開されています。
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OW2 Changes
BETA PATCH NOTES HERE: I will not be updating this to match the beta changes. The purpose of this document was just observations from alpha footage. Check out t...
まだ完成しておらず、ドキュメント5ページと分量も多く不明瞭な記述もあるため、読みにくいですが原文併記です。ドキュメントがアップデートされ次第追記予定です。
エラーや今後変更になる可能性もあるので注意してください。ドキュメントの利用者が多い場合はアクセスが制限される可能性もあります。
追記/訂正履歴
- ソジョーンのスキルセットを追記
- アーマーの仕様を追記
- ヒーローのリワーク内容を追記
- レールガンのチャージ量について訂正
- イモータルフィールドについて訂正
- ULTチャージ率減少について訂正
- キャスディのデッドアイについて訂正
- バスティオンのアサルトモードに追記
- ソルジャー/シンメトラ/リーパー/ファラ/モイラ/マーシー/ルシオ/ゼニヤッタ/ゲンジを追記(これらのヒーローはいずれも変更なし)
- ハックのヘルスパック持続時間について訂正
- ウォッチポイント:ジブラルタルに追記
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OW2 Changes
Reminder that these could all be changed by the time the beta rolls around.(これらの変更点はベータ開始までに変わる可能性があります)
General Changes:
- Ults take longer to charge (Unknown if this is just with less people or the rate was actually changed)(ULTのチャージにより時間がかかるが、5人になったからかレートが減ったからかは不明)
- Custa estimates 30-40% slower(Custaは30~40%ほど遅くなったと見積もっている)
- Lots of maps are visually different(多くのマップでビジュアルが変更)
- Route 66 night mode(ルート66は夜間)
- Oasis night mode(オアシスは夜間)
- Watchpoint doesn’t have the sun burning out your retinas and has wind(ジブラタルの目が焼けるような日差しはなくなり、風も吹いている)
- Also has additional boxes for cover throughout the map(マップ全体にカバー用のオブジェクトが追加)
- The spawn room’s window is also fixed and the room itself is updated to be a command center(リスポーンルームの窓が修理され司令室として生まれ変わった)
- Daytime Dorado(ドラドは昼間)
- Sunset Eichenwalde(城マップは夕方)
- Sunset King’s Row(キングスローは夕方)
- Tick rate of the server seems to be increased(サーバーのティックレートが増えたように見える)
- Damage to overhealth might not give ult charge?(オーバーヘルスへのダメージはULTをチャージしなくなった可能性あり?)
- Ping System
- Middle mouse by default(ピンはマウスセンタークリックが初期ボタン)
- Holding the ping button brings up more options(ボタン長押しでさらなるオプション表示)
- Spamming pings creates new chevrons in the world but does not make noise(ピンをスパムするとシェブロン(逆V字マーク)は表示するが音はしない)
- Can ping enemies revealed through walls(壁越しに見える敵にピンを打つことも可能)
- Some respawns seem to take around 8 seconds(リスポーン速度は約8秒のように思える)
- The beta will have a new scoreboard (This was visible in Shy’s Sojourn video)(リーガーの動画からキル/デス/ダメージ/回復などを表示するスコアボードが判明)
- Armor reduces damage by 30%(アーマーが被ダメージを30%軽減)
Ana
- Biotic Rifle
- Deals more damage (70 again?)(ダメージUP、再び70?)
- Sleep Dart
- 15 second cooldown(CD15秒)
- Biotic Grenade
- Deals 60 damage (ダメージ60)
Ashe
- B.O.B.
- Has 1000 health(1Kヘルス)
Baptiste
- Lamp deploys slower(イモータルフィールドの展開が遅くなった)
Bastion(リワーク)
- Primary fire has no recoil(リコイル廃止)
- Configuration: Assault
- 10 second cooldown(CD10秒)
- Has unlimited ammo(アサルトモードは弾丸無限)
- 836 Tactical Grenade
- Can rocket jump with it(戦術グレネードでロケットジャンプ(バウンスジャンプ)が可能)
- Bounces off walls and sticks to enemies(グレネードは壁で跳ねて敵に貼り付く)
Brigitte
- Shield Bash
- No longer stuns(スタン廃止)
- Travels further(飛距離アップ)
- Deals 50 damage(ダメージ50)
Cassidy
- New Flashbang
- Now “like a pulse bomb” (パルスボムのような挙動)
- Can stick to enemies(敵に貼り付く)
- 10 second cooldown(CD10秒)
- Really lenient on aim, sorta “heat seeking”/magnetic (磁石が吸い付くように追尾する)
- Takes 2 seconds to explode(爆発までは2秒)
- Deals 125 damage(ダメージ125)
- Deadeye
- Takes less damage(被ダメージを軽減)
Doomfist(リワーク)
- Total HP is now 450(トータルでHP450)
- Seismic Slam
- 8 second cooldown(CD8秒)
- Slam can be canceled(スラムはキャンセル可能)
- Flat damage and a wider arc(ダメージは距離関係なく固定、軌道は飛距離が伸びた?)
- Has a shockwave like shatter(シャッターのように衝撃波が発生)
- Rocket Punch
- 3 second cooldown(CD3秒)
- Can hit multiple targets(複数ターゲットにヒット可能)
- Powerblock
- 8 second cooldown(CD8秒)
- Blocks 90% of damage from the front only(正面からのダメージのみを90%カット)
- If he blocks 100 damage, his next punch will be empowered(100ダメージブロックでロケットパンチを強化)
- Faster charge, further travel distance and longer stun (1 second) if an enemy hits a wall(ロケパンのチャージ速度UP、飛距離UP、壁に叩きつけるとより長いスタン(1秒))
D.va
- 3 second defense matrix(DMの持続時間?が3秒)
- Does “a little bit less damage”(火力が少し落ちている)
- Total HP is now 650 – 350 health 300 armor(350ヘルス+300アーマー=650HP)
Echo
- Duplicate
- Dupe max hp capped at 300hp(コピーの最大ヘルスは300が限度)
- Focusing Beam
- Deals 175 dps to targets under 50% hp(HPが50%未満の敵に175ダメージ/秒)
Genji
- No changes(変更なし)
Hanzo
- Storm arrow
- Deals 60 damage per arrow(矢1本あたり60ダメージ)
Junkrat
- Steel Trap
- Trap is now more of a snare/slow vs a root(罠は敵を完全に止めるのではなく減速させるような効果に)
- Still prevents movement abilities(嵌った敵が移動スキルを使えないのは変わらず)
- Slowed to ~10% normal speed(約10%ほど移動速度が落ちる)
- Concussion mine
- Has a blinking light on it(ライトが点滅する)
Lucio
- No changes(変更なし)
Mei
- Has 150 ammo(弾薬は150)
- Primary fire
- No longer freezes(フリーズはしなくなった)
- Deals 100 dps(ダメージ100/秒)
- Alternate fire
- Uses 10 ammo(サブは弾薬10消費)
Mercy
- No changes(変更なし)
Moira
- No changes(変更なし)
Orisa(リワーク)
- Total HP is now 500 – 250 health 250 armor(250ヘルス+250アーマー=500HP)
- Primary fire looks like it takes around 4-5 seconds to overheat(メイン攻撃はオーバーヒートまでだいたい約4~5秒2)
- Energy Javelin
- 8 second cooldown(CD8秒)
- Stuns enemies and knocks them back(敵をスタンさせ押しのける)
- Javelin spin
- 10 second cooldown(CD10秒)
- Halt achievement is now “Terrable Terrable Damage”(ストップの実績が”Terrable Terrable Damage”に変更)
- Terra Surge (Ultimate)
- Voiceline is now “Meet your fate”(ULTボイスが “Meet your fate”に変更)
- Takes 4 seconds to fully channel, can use it early(最大出力で放出するまでに4秒、それ以前に撃つことも可能)
- Fully channeling it does 250 damage to people caught inside of it(最大出力だと吸い寄せた範囲内の敵に250ダメージ)
Pharah
- No changes(変更なし)
Reaper
- No changes(変更なし)
Reinhardt
- Total HP is now 650 – 300 health 350 armor(ヘルス300+350アーマー=650HP)
- Barrier Field
- Now 1200 health(シールド容量が1200HP)
- Fire Strike
- 2 charges(2回分ストック)
- Deals 90 damage(90ダメージ)
- Charge
- Cancellable(途中キャンセル可能)
- 8 second cooldown(CD8秒)
- Better control with turning(操舵性が改良されている)
Roadhog
- 100 additional HP (700hp total)(HPが100増えて700HP)
- Take a Breather
- Now heals 350 health(350ヘルスを回復可能)
Sojourn(アビリティ)
- Damage scales based on % charge. 75 charge is enough to one shot headshot(レールガンのダメージはチャージ量で変わり、75(%?)チャージ分の1発でヘッドショットキルが可能)
- Power Slide
- 7 second cooldown(CD7秒)
- Railgun charge
- Seem to gain 5 charge for normal primary fire body shots(通常のボディショットで5チャージ程獲得するように見える)
- Damage to barriers seems to give less charge(シールドへのダメージはチャージ量が少ないように見える)
- Disruptor Shot
- Deals 200 damage if someone sits in it the whole time(範囲内に最後まで居続けると200ダメージを与える)
- 14 second cooldown(CD14秒)
- Overclock
- Lets you get ~6 fully charged shots off(フルチャージ6発分を撃つことが可能?)
Sigma
- Total HP is now 550 – 350 health 200 shields(350ヘルス+200シールド=550HP)
- Accretion
- Deals 100 damage(ダメージ100)
- Barrier health is now displayed next to your own health bar(シールドの残量がヘルスバーの隣に表示される)
Soldier: 76
- No changes(変更なし)
Sombra(リワーク)
- Hack
- Only 1 second silence(アビリティ使用不能になるのは1秒)
- Hacked targets take 40% more damage from Sombra and can be seen through walls for 8 seconds(ハック対象への本人ダメージが40%UP、8秒間壁越しに透視することが可能)
- Health packs are hacked for only 30 seconds(ヘルスパックのハック持続時間は30秒)
- Taking damage while channeling hack will put it on a 4 second cooldown(ハック中にダメージを被ると4秒のCDが発生)
- Cast time increased(詠唱時間が増えている)
- EMP
- Deals 40% of an enemy’s current hp in damage and hacks targets(敵の残存体力40%分のダメージを与えハックする)
- Primary Fire
- Spread reduced by 20%(拡散率が20%減少)
- Bullet damage reduced(弾丸のダメージが減少)
- Stealth
- Sombra comes out of stealth 50% faster(ステルスの解除速度が50%速くなった)
- Can hack when invisible however this does make you detected(透明中にハック可能だが敵に検知される)
- Detection range is larger(検知範囲が広くなった)
Symmetra
- No changes(変更なし)
Tracer
- Pulse Pistols
- Does less damage(ダメージ減少)
Widow
- Total HP is now 200(HPが200)
Winston
- Total HP is now 550 – 350 health 200 armor(350ヘルス+200アーマー=550HP)
- Tesla Cannon
- Right click is a charged ranged attack(右クリックがチャージ式の遠距離攻撃)
- Does not have an ability icon, functions like Symmetra right click for charging(アビリティ用のアイコンがまだない、仕様はシンメトラのサブ攻撃と似ている)
- Fully charged uses 20 ammo and deals 50 damage(最大チャージで弾丸20消費しダメージ50を与える)
- Right click is a charged ranged attack(右クリックがチャージ式の遠距離攻撃)
- Barrier Projector
- Has 800 hp(バリアの容量は800HP)
- Now has a timer displayed to Winston below the health bar(ヘルスバーの下にバリア消滅までのタイマーが表示される)
- Jump Pack
- 5 second cooldown(CD5秒)
Wrecking Ball
- Total HP is now 700 – 550 health 150 armor(550ヘルス+150アーマー=700HP)
- Adaptive Shield
- Now grants 100 health per target in range + 100 base(範囲内の敵1人あたり100ヘルスを得る、基本容量は100のまま)
Zarya
- Total HP is now 475 – 250 health 225 shields(250ヘルス+225シールド=475HP)
- Now has 2 charges for bubbles(2個のバリアは本人味方区別なし)
- Cooldown for bubbles is 9 seconds(CD9秒)
- Bubbles can take more damage (250 currently?)(バリアの容量が250HPに増加?)
- Secondary fire has increased boop (maybe just to herself)(サブ攻撃のノックバック量が増加(セルフKBだけかもしれない))
Zenyatta
- No changes(変更なし)