本日(5月5日)、オーバーウォッチ2のPVPベータパッチノートがリリースされました。
開発者コメントや不具合修正などは割愛しています。日本語公式パッチノート公開後に差替予定。
※ルシオの調整内容に誤りがあったので訂正しました。
GENERAL
- Enabled Quick Play Open Queue(オープンキューを実装)
- Made adjustments to Kill Feed and Activity Feed UI(キルフィードとアクティビティフィードのUIを調整)
- Adjusted audio mix:Reduced bass frequencies on 3rd person weapons(オーディオを調整:三人称視点での武器の低音域が減少)
- Fixed a bug in the reverb system that caused reverberation to play from all directions – now should be fully directional towards the sound’s source.(全方位から残響音が再生されるリバーブシステムのバグを修正ー音源方向から聴こえるようになる)
BUG FIXES
General
※一部掲載
- Made several adjustments to sound volume and mix(サウンドボリュームとミックスに様々な調整)
- Fixed several crashes(いくつからのクラッシュを修正)
Heroes
Wrecking Ball
- Fixed a bug where Wrecking Ball could crash other players
(ゲームをクラッシュさせるバグを修正)
Doomfist
- Fixed a bug where Melee attacks would not deal damage to Doomfist during Power Block(パワーブロック中にドゥームフィストへの近接ダメージが入らないバグを修正)
Roadhog
- Fixed a bug where Roadhog’s hook cooldown would start on return instead of cast(フックのクールダウンが発動時ではなく終了時にスタートしていたバグを修正)
Soldier 76
- Fixed a bug where Soldier’s Heavy Pulse Rifle might snap awkwardly during Tactical Visor(ULT発動中にライフルの銃身が傾くことがあるバグを修正)
Fixed a bug when Soldier 76 would have a slanted UI when wearing his Ugly Sweater skin(アグリーセータースキン使用時にUIが傾くバグを修正)
Symmetra
- Fixed a bug where shooting Symmetra’s turrets into the horizon would cause turrets to be unusable(タレットをオブジェクトのない地平線に向けて射出すると使用できなくなるバグを修正)
Hanzo
- Fixed a bug where Hanzo’s White Wolf skin would appear invisible(白狼スキンが見えなくなる不具合を修正)
Brigitte
- Fixed a bug where Brigitte’s shield did not block damage from above(シールドが上方からのダメージを防がなかったバグを修正)
Ana
- Fixed a bug where using Nano Boost on Doomfist would overwrite his damage reduction(ナノブーストがドゥームフィストのダメージ軽減効果に上書きされていた不具合を修正)
Lucio
- Fixed a bug where Sonic Amplifier could jam and not reload(武器がジャミングしてリロードできなくなるバグを修正)
Maps
※省略
HEROES
DAMAGE
SOJOURN
Railgun Alt Fire
- Projectile width increased from 0.05m to 0.1m(弾丸サイズ幅を0.05mから0.1mに拡大)
Power Slide
- Cooldown reduced from 7 to 6 seconds(クールダウンが7から6秒に減少)
SOLDIER: 76
Heavy Pulse Rifle
- Damage reduced from 20 to 18(ダメージが20から18に減少)
Sprint
- Movement speed reduced from 50 to 40%(移動スピードが50から40%に減少)
Tactical Visor
- Now allows for critical hits, if a shot would have been a critical hit without it running(ULTがなければクリティカルヒットしていたはずのショットにクリティカル判定が発生する)
※照準が合ってれば発生 - No longer removes damage falloff from his Heavy Pulse Rifle(ライフルの距離減衰が復活)
SOMBRA
Stealth
- Movement speed reduced from 65 to 50%(移動スピードが65から50%に減少)
TANK
ROADHOG
Whole Hog
- This ability has changed from a ‘Channeled’ ultimate (e.g. Pharah, Reaper, Cassidy), into a ‘Transform’ ultimate (e.g. Soldier: 76, Genji, Winston). This is what that means:(チャンネル式のULT(例:ファラ、リーパー、キャスディ)からトランスフォーム式のULT(例:ソルジャー、ゲンジ、ウィンストン)へと変更。これは以下を意味する:)
- The weapon no longer automatically fires, and you must press Primary Fire to use the ultimate(自動ではなくULT発動後に射撃キーを押す必要がある)
- You can use normal abilities during Whole Hog without canceling the ultimate(ULT発動中は途中キャンセルせずに通常アビリティの使用が可能に)
- Stuns will no longer cancel the ultimate(スタンでULTが中断されることはない)
追記:
Overwatch 2 Hog Ult Change Bug/Glitch with Auto – Clicker from
Overwatch攻撃キーをマクロやマウススクロールなどに設定してULTを高速連射すると、メインのRoFに上限がないことから火力がとんでもないことになる模様(動画最後)。おそらくバグか意図しない使用。
WINSTON
Tesla Cannon
- Secondary fire ammo cost reduced from 20 to 12(サブ攻撃の弾薬コストが20から12に減少)
WRECKING BALL
Roll
- Knockback increased by 36%(ノックバックが36%増加)
※リリース当初のKB量
ZARYA
Graviton Surge
- Duration reduced from 4 to 3.5 seconds(持続時間が4から3.5秒に減少)
SUPPORT
LUCIO
Crossfade
- Self-healing penalty increased from 30% to 60%(訂正:自己回復ペルティが30%から60%に増加)
BAPTISTE
Biotic Launcher Alt Fire
- Healing ammo increased from 10 to 13(回復グレネードの弾薬数が10から13に増加)
ANA
Biotic Rifle
- Ammo increased from 12 to 15(弾薬々が12から15に増加)
Biotic Grenade
- Duration reduced from 4 to 3 seconds(持続時間が4から3秒に減少)
ZENYATTA
- Base shields increased from 150 to 175(基本シールド量が150から175に増加)
Snap Kick
- New Passive Ability(新パッシブ)
- Increases Quick melee damage by 50% and significantly increases its knockback(近接ダメージが50%増加し大幅なノックバックが発生)
BRIGITTE
Shield Bash
Knockback doubled(ノックバックが倍増)