『OWCS Asia Championship』出場全8チーム紹介

訂正:[オーバーウォッチ 2] 2022年7月14日配信PVPベータパッチ内容のおしらせ

ow2Overwatch 2

本日、7月14日付けのオーバーウォッチ2 PVPベータパッチノートがリリースされました。

Overwatch Patch Notes

Read the latest Overwatch patch notes or research historical changes to the game

先日のモイラ/マーシーのバランス調整に続くパッチ配信となりますが、今日のパッチではドゥームフィスト、オリーサ、ジャンカークイーン、ソジョーン、シンメトラ、ゼニヤッタに調整が入っており、無限竜撃剣のバグも修正されています。

HEROES

TANKS

DOOMFIST
Power Block
  • Minimum damage mitigated required to empower Rocket Punch reduced from 100 to 90 damage(ロケットパンチの強化に必要なダメージ軽減量が100ダメージ以上から90ダメージ以上に減少)
  • Movement speed penalty while blocking reduced from 50 to 35%(ブロック中の移動速度ペナルティが50%から30%に減少)
Rocket Punch
  • Now deals damage to all enemies knocked back instead of only the first target impacted(訂正:最初に着弾したターゲットだけでなく、ノックバックした敵全員にダメージを与える)
JUNKER QUEEN
Commanding Shout
  • Radius reduced from 20 to 15 meters(範囲が20メートルから15メートルに減少)
  • Allied bonus health now decays over its duration(味方へのヘルスボーナスが時間経過で徐々に減少)
  • Maximum duration increased from 4 to 5 seconds(最大持続時間が4秒から5秒に増加)
Rampage
  • Radius reduced from 6 to 5 meters(範囲が6メートルか5メートルに減少)
ORISA
Fortify
  • Now disables critical damage(クリティカルダメージを無効にする)
Javelin Spin
  • Bonus movement speed increased from 40 to 50%(移動速度ボーナスが40%から50%に増加)

DAMAGE

SOJOURN
Railgun
  • Fire rate reduced from 15 to 14 shots per second(連射速度が毎秒15から14発に減少)
Railgun Alt Fire
  • Projectile radius now scales with energy level from 0 up to the previous 0.1 meters(弾丸サイズがエネルギーレベルに応じて0から最大で以前の0.1メートルまで増加する)
    • The higher the energy level, the bigger the projectile radius(高エネルギーほど弾丸サイズが増加)
SYMMETRA
Photon Projector Alt Fire
  • Charge time reduced from 1.2 seconds to 1 second(チャージ時間が1.2秒から1秒に減少)
  • Projectile radius increased from 0.4 to 0.5 meters(弾丸サイズが0.4から0.5メートルに増加)
Teleporter
  • Cooldown reduced from 16 to 12 seconds(クールダウンが16秒から12秒に減少)

SUPPORT

ZENYATTA
  • Shield health reduced from 175 to 150 (225 to 200 total max HP)(シールド容量が175から150に減少、トータルで225から200ヘルス)

BUG FIXES

※一部のみ記載

HEROES

Soldier 76

  • Fixed an issue that caused Sprint to give 40% movement speed instead of 50%(スプリントの移動速度ボーナスが+50%ではなく+40%だった問題を修正)

Genji

  • Fixed an issue where Dragon Blade could sometimes get stuck as active after the duration ended(竜撃剣終了後もブレードを振り続けることができたバグを修正)

Junker Queen

  • Fixed an issue that caused wounds to apply to invalid targets (Barriers/Ice Wall/Turrets/etc.)(負傷効果がシールドやタレットなどに適用されていた不具合を修正)
  • Fixed an issue where Carnage also applied a Jagged Blade wound effect(カルネージにギザギザナイフの負傷効果が重複されていた不具合を修正、※15ダメージ余計に入っていた?)
タイトルとURLをコピーしました