『OWCS Asia Championship』出場全8チーム紹介

[訂正] PATCH 2.1.0 PTR PATCH NOTES 8/13 一部拙訳

PTR PATCH 2.1.0 – v2.1.99.26067のノート一部拙訳になります。バグフィックス関連の項目などは書いてません。今回はクラス変更についても書いてあります。前回のビルドから更新された箇所は赤字になってます。後で見なおして訂正・追記予定。

PATCH 2.1.0 PTR PATCH NOTES (UPDATED AUGUST 13)
http://us.battle.net/d3/en/blog/14569138/patch-210-ptr-patch-notes-updated-july-9-7-9-2014

PTR-ONLY CHANGES

・Greater Rifts

 ・The rate at which players can skip tiers in Greater Rifts has been adjusted(Greater Riftのレベルをスキップできる幅を調整)

 ・Made several adjustments to the quality and quantity of loot dropped by Greater Rift Guardians(Greater Riftのボスからドロップするルート品の質と量を色々と調整)

 ・Greater Rift Keystones can no longer be dropped on the ground or sold to vendors(Greater Riftのキーストーンは床に置くことができなくなる。売却もできない)

・Items

 ・Legendary Gems

  ・Further changes have been made to the frequency at which Legendary gems are upgrade(Legendary Gemをアップグレードする頻度を更に変更)

   ・Note: Because of this change the power of each upgrade has been reduced increased and the overall rate at which gem power is gained through upgrades has been significantly changed(この変更でアップグレードごとのパワーが減った増えたので、ジェムがアップグレードの過程で得られるパワーの割合が大幅に変わった)

CLASSES

・Barbarian

 ・Active Skills

  ・Cleave

   ・Skill Rune - Broad Sweep

    ・Weapon damage increased from 215% to 235%(武器ダメージが215%から235%に増加)

  ・Earthquake

   ・Skill Rune - Cave-In

    ・Damage type changed from Fire to Physical(ダメージ属性を火から物理に変更)

  ・Revenge

   ・Weapon damage increased from 220% to 300%(武器ダメージが220%から300%に増加)

   ・Heal amount increased 2% to 4% of maximum Life per enemy hit(ヒットごとのヒール量が最大ライフの2%から4%に増加)

   ・Skill Rune - Blood Law

    ・Heal amount increased 4% to 6% of maximum Life per enemy hit(ヒットごとのヒール量が最大ライフの4%から6%に増加)

   ・Skill Rune - Retribution

    ・Weapon damage increased from 480% to 700%(武器ダメージが480%から700%に増加)

 ・Passive Skills

  ・Bloodthirst

   ・Life per Fury spent increased from 578 to 3301 966(Furyを消費した際に回復するライフが578から3301 966に増加)

   ・Health Globe Healing Bonus increased from 1% to 4%

  ・Inspiring Presence

   ・Life regeneration increased from 1% to 2% of maximum Life per second(1秒ごとに回復するライフの量が最大ライフの1%から2%に増加)

  ・Weapons Master

   ・Mighty Weapons

    ・Fury per hit increased from 1 to 2(ヒットごとのFury生成が1から2になった)

    ・There is no longer a chance to gain Fury based on a proc coefficient, instead the amount of Fury gained will be affected by a proc coefficient(Fury生成の発生率はヒットしたスキルのproc係数の影響*を受けなくなる。そのかわりにFury生成量がproc係数の影響を受けることになる)
*proc係数1=100%

     ・For example: A skill with a proc coefficient of 1 will generate 2 additional Fury, while a skill with a proc coefficient of 0.5 will generate 1 additional Fury(例:スキルのproc係数が1であればFury生成量が2追加される。proc係数が0.5であれば1追加される)Crusader

 ・Active Skills

  ・Consecration

   ・Life regeneration increased from 8253 to 32,185 per second(1秒ごとのライフ回復量が8253から32185に増加)

   ・Skill Rune - Bathed in Light

    ・Life regeneration increased from 12,379 to 48,278 per second(1秒ごとのライフ回復量が12379から48278に増加)

  ・Judgment

   ・Skill Rune - Penitence

    ・Life regeneration increased from 1032 to 2682 per second(1秒ごとのライフ回復量が1032から2682に増加)

  ・Laws of Hope

   ・Life regeneration increased from 3714 to 10,728 per second(1秒ごとのライフ回復量が3714から10728に増加)

  ・Punish

   ・Skill Rune - Rebirth

    ・Life regeneration increased from 4952 to 12,874 per second(1秒ごとのライフ回復量が4952から12874に増加)

  ・Smite

   ・Skill Rune - Reaping

    ・Life regeneration increased from 1238 to 6437 per second(1秒ごとのライフ回復量が1238から6437に増加)

  ・Steed Charge

   ・The duration for which you're restricted from casting other skills has been reduced from 1 to 0.4 seconds(他スキルのキャストが制限される時間が1秒から0.4秒に減少)

   ・Skill Rune - Rejuvenation

    ・Life recovered increased from 10% to 15% of maximum Life(ライフの回復量が最大ライフの10%から15%に増加)

  ・Sweep Attack

   ・Skill Rune - Holy Shock

    ・Life regeneration increased from 2063 to 5364 per enemy hit(ヒットごとのライフ回復量が2063から5364に増加)

 ・Passive Skills

  ・Wrathful

   ・Life per Wrath spent increased from 825 to 3301 1341(Wrathを消費した際に回復するライフが825から3301 1341に増加)

   ・Health Globe Healing Bonus increased from 1% to 4%Demon Hunter

 ・Active Skills

  ・Evasive Fire

   ・Increased the maximum distance from an enemy allowed to trigger the backflip effect(backflip効果を発動させるエネミーとの最大距離が増加)

  ・Fan of Knives

   ・Skill Rune - Bladed Armor

    ・Duration increased from 4 to 6 seconds(持続時間が4秒から6秒に増加)

    ・Bonus Armor reduced from 65% to 40%(Armorボーナスが65%から40%に減少)

  ・Marked for Death

   ・Added a 0.1 second cooldown to help prevent accidental double casting(キャストの暴発を防ぐために0.1秒のクールダウンを設定)

   ・Skill Rune - Death Toll

    ・Heal amount increased from 1% to 3% of maximum Life per hit(ヒットごとのヒール量が最大ライフの1%から3%に増加)

   ・Skill Rune - Grim Reaper

    ・Damage dealt to surrounding enemies increased from 15% to 20%(周囲のエネミーへのダメージが15%から20%に増加)

   ・Skill Rune - Mortal Enemy

    ・There is no longer a chance to gain Hatred based on a proc coefficient, instead the amount of Hatred gained will be affected by a proc coefficient(Hatred生成の発生率はproc係数の影響*を受けなくなる。そのかわりHatred生成量がproc係数の影響を受けることになる)
*proc係数1=100%

     ・For example: A skill with a proc coefficient of 1 will generate 4 additional Hatred, while a skill with a proc coefficient of 0.5will generate 2 additional Hatred((例:スキルのproc係数が1であればHatred生成量が4追加される。proc係数が0.5であれば2追加される)


   ・Skill Rune - Valley of Death

    ・Area increased from 12 to 15 yards(効果範囲が12から15ヤードに増加)

    ・Damage bonus increased from 12% to 15%(ダメージボーナスが12%から15%に増加)

  ・Sentry

   ・Skill Rune - Chain of Torment

    ・Chain damage can now critically hit(チェーンのダメージにクリティカルが発生する)

  ・Vengeance

   ・Skill Rune - Side Cannons

    ・Heal amount increased from 1.5% to 3% of maximum Life per enemy hit(ヒットごとのヒール量が最大ライフの1.5%から3%に増加)

 ・Passive Skills

  ・Brooding

   ・Healing increased from 1.5% to 3% of maximum Life per second per stack(1秒ごとのヒール量がスタックにつき最大ライフの1.5%から3%に増加)Monk

 ・Active Skills

  ・Blinding Flash

   ・Skill Rune - Soothing Light

    ・Life regeneration bonus increased from 11,966 to 26,821 per second(ライフ回復ボーナスが11966から26821に増加)

  ・Crippling Wave

   ・Skill Rune - Tsunami

    ・Every third hit now also Freezes enemies for 1.5 1 second(三段目がヒットすたびにエネミーが1.5秒 1秒凍る)

  ・Dashing Strike

   ・Weapon damage increased from 305% to 370%(武器ダメージが305%から370%に増加)

   ・Skill Rune - Barrage

    ・Weapon damage increased from 489% to 750% 975% over 2 seconds(2秒にわたる武器ダメージが489%から750% 975%に増加)

   ・Skill Rune - Blinding Speed

    ・Dodge bonus increased from 29% to 40%(Dodgeボーナスが29%から40%に増加)

    ・Duration increased from 3 to 4 seconds(持続時間が3秒から4秒に増加)

   ・Skill Rune - Way of the Falling Star

    ・Duration increased from 3 to 4 seconds(持続時間が3秒から4秒に増加)

  ・Epiphany

   ・Skill Rune - Soothing Mist

    ・Heal amount increased from 20,632 to 40,232(ヒール量が20632から40232に増加)

  ・Inner Sanctuary

   ・Skill Rune - Intervene

    ・Shield absorb amount increased from 68,332 to 107,284(シールドのダメージ吸収量が68322から107284に増加)

   ・Skill Rune - Safe Haven

    ・Heal amount increased from 11,389 to 35,779 per second(1秒ごとのヒール量が11389から35779に増えた)

  ・Mantra of Evasion

   ・Replaced with: "Mantra of Salvation"

    ・Skill Rune - Wind through the Reeds

     ・Passive: Mantra of Salvation also increases movement speed by 10%

      ・This bonus movement speed can now exceed the cap(このmovement speedボーナスはキャップによる制限を受けない)

  ・Mantra of Healing

   ・Life regeneration increased from 4126 to 10,728 per second(1秒ごとのライフ回復量が4126から10728に増加)

   ・Skill Rune - Sustenance

    ・Life regeneration increased from 8,253 to 21,457 per second(1秒ごとのライフ回復量が82536から21457に増加)

  ・Mystic Ally

   ・Skill Rune - Enduring Ally

    ・Life regeneration increased from 4176 to 10,728(ライフ回復量が4176から10728に増加)

  ・Serenity

   ・Skill Rune - Peaceful Repose

    ・Heal amount increased from 56,943 - 62,101 to 93,874 - 120,685(ヒール量が56943-62101から93874-120685に増加)

  ・Sweeping Wind

   ・Weapon damage increased from 30% to 60% 105% per stack(スタックごとの武器ダメージが30%から60% 105%に増加)

   ・Skill Rune - Blade Storm

    ・Weapon damage increased from 40% to 85% 145% per stack(スタックごとの武器ダメージが40%から85% 145%に増加)

   ・Skill Rune - Cyclone

    ・Tornado weapon damage increased from 23% to 35% 95%(Tornadoの武器ダメージが23%から35% 95%に増加。)

  ・Wave of Light
   
   ・Removed the additional damage dealt in a line
   
   ・Skill Rune - Numbing Light

    ・Replaced with: "Shattering Light"

     ・Has been redesigned

      ・Wave of Light is followed up by an additional 165% 820% weapon damage as Cold in a line(Wave of Lightは直線上のエネミーに続け様に武器ダメージ165% 820%をコールド属性で与える)

      ・Line damage can no longer hit targets that have already been damaged by the bell(上記のダメージは既に鐘によるダメージを受けたエネミーにはヒットしない)

 ・Passive Skills

  ・One With Everything

   ・Replaced with: "Harmony"

    ・30% 40% of your single elemental resistances from items instead increases your resistance to all elements(アイテムによる単レジの30% 40%分がオールレジに乗る)

  ・The Guardian's Path

   ・Bonus to resource regeneration while wielding a two-handed weapon decreased from 35% to 15%(2H武器使用中のSpirit生成ボーナスが35%から25%に減少)

  ・Transcendence

   ・Life per Spirit spent increased from 248 to 1568 429(Spiritを消費した際に回復するライフの量が248から1568 429に増加)

   ・Health Globe Healing Bonus increased from 1% to 2%Withc Doctor

 ・Active Skills

  ・Hex

   ・Skill Rune - Hedge Magic

    ・The Fetish Shaman should now more reliably heal 3 times per summon(Fetish Shamanは召喚されるたびに、より確実にヒールを3回かけるようになる)

  ・Horrify

   ・Skill Rune - Frightening Aspect

    ・Bonus Armor reduced from 100% to 35%(Armorボーナスが100%から35%に減少)Wizard
*変更なし

ITEMS

・Legendary Gems have been added

 ・Legendary Gems can be upgraded by speaking with Urshi (a new NPC) inside a Greater Rift

  ・Urshi will appear every time a Greater Rift Guardian is defeated and will allow you to choose to upgrade either your Greater Rift Keystone or a Legendary Gem

   ・Urshi will grant you three attempts to upgrade your Legendary Gems(Urshiがアップグレードを試みる回数が常に3回になる)

   ・The chance for an upgrade attempt to succeed is based on a combination of the rank of the Legendary Gem you're attempting to upgrade and the level of Greater Rift you reached(アップグレードの成功率はアップグレードするLegendary GemのランクとクリアしたGreater Riftのレベルに依存するようになる)

   ・As a Legendary Gem's rank gets closer to the level of Greater Rift you've completed, the chance of success decreases(Legendary GemのランクがクリアしたGreater Riftのレベルに近づくにつれて、アップグレードの成功率は低くなる)

   ・Finally, once the rank of a Legendary Gem exceeds the level of Greater Rift you're able to complete the chance to upgrade is cut in half for each rank above the Greater Rift level you completed(最終的にLegendary GemのランクがGreater Riftのレベルを超えると、Legendary GemのランクがGreater Riftのレベルを上回るたびに成功率は半減する)

    ・For example: If you attempt to upgrade a rank 1 Legendary Gem in a level 30 Greater Rift the chance for success is 100%; however a rank 31 Legendary Gem will only have a 30% chance for success in a level 30 Greater Rift and a level 32 Legendary Gem will have a 15% chance of success(例:レベル30のGreater Riftでランク1のLegendary Gemのアップグレードを試みた場合、成功率は100%。しかし、レベル30のGreater Riftでランク31のLegendary Gemをアップグレードする場合の成功率は30%、ランク32であれば15%になる)

  ・Each Legendary Gem has a secondary power that will be unlocked when it reaches rank 200 25
(Legendary Gemのセカンダリパワーはランク200 25で解除される)

・Bovine Bardiche

 ・The chance to summon cows has been increased to 100%(牛を召喚する確率が100%に増加)

  ・Note: The cooldown on the Legendary Power still applies(このレジェンダリパワーのクールダウンはそのまま)

 ・The summoned cows should now be significantly more murderous(召喚される牛がとても凶暴になった)

 ・The summoned cows should now be significantly more durable(召喚さる牛が非常に固くなった)Bul-Kathos's Wedding Band

 ・The Life drain effect on this is now capped at 2000% weapon damage per second(1秒ごとにライフを吸収する量は武器ダメージの2000%が上限になる)Rimeheart

 ・Has been redesigned

  ・10% chance to instantly deal 1800-2400% 10,000% weapon damage as Cold to Frozen enemies(10%の確率で、凍ったエネミーに対し即座に武器ダメージの1800-2400% 10000%をコールド属性で与える)

  ・The Legendary Power now has a fixed damage number(このレジェンダリーパワのダメージ量は変動しなくなる)Stalgard's Decimator

 ・Weapon damage increased from 275-350% to 550-650%(武器ダメージが 275-350%から550-650%に増加)

  ・This change will apply retroactively(この変更は既に所有している場合でも遡り適用される)

 ・Legendary Power can now proc from Rend, Whirlwind, Cyclone Strike, Tempest Rush, and Shield Bash(このレジェンダリパワーはRend, Whirlwind, Cyclone Strike, Tempest Rush, Shield Bashからprocする)Scourge

 ・Explosion weapon damage increased from 130-160% to 1800-2000%(Explosionの武器ダメージが130-160%から1800-2000%に増加)

・Several existing Legendary items have been updated to include a unique Legendary power

 ・Monk

  ・Vigilante Belt The Crudest Boots

   ・Legendary power added

    ・Mystic Ally summons two Mystic Allies to fight by your side

   ・Minimum level increased to 22(装備可能レベルが22に増加)

・Class-Specific Items

 ・Barbarian

  ・Immortal King's Eternal Reign

   ・(3) Set

    ・Life per Fury spent increased from 289 to 500(Fury消費ごとに回復するライフが289から500に増加)

  ・Madawc's Sorrow

   ・Stun duration increased from 1 to 2 seconds(スタンの持続時間が1秒から2秒に増加)

 ・Crusader

  ・The +% Cold Damage affix will no longer smart drop for Crusaders(+% Cold Damageのaffixはクルセイダーのスマートドロップの対象外になる)
*+% Cold Damageばかりロールされることはなくなる

  ・New Crusader Armor Set (Name still TBD)Roland's Legacy

   ・(2) Set Bonus

    ・+500 Strength

   ・(4) Set Bonus

    ・+100% Shield Bash Damage

    ・+100% Sweep Attack Damage

   ・(6) Set Bonus

    ・Hitting an enemy with Shield Bash or Sweep Attack grants 20% Attack Speed for 3 seconds, stacking up to 5 times

  ・Amazonian Parma Unrelenting Phalanx

   ・New Legendary Crusader Shield

   ・Allows Phalanx to summon twice as many Avatars

   ・Applies to all rune variants

 ・Demon Hunter

  ・The +% Poison Damage affix will no longer smart drop for Demon Hunters(+% Poison Damageのaffixはデーモンハンターのスマートドロップの対象外になる)
*+% Poison Damageばかりロールされることはなくなる

 ・Monk

  ・Inna's Mantra

   ・(2) Set

    ・Life per Spirit spent increased from 124 to 200(Spirit消費ごとに回復するライフが124から200に増加)

  ・Monkey King's Garb

   ・(4) Set

    ・Weapon damage increased from 1600% to 3500%(武器ダメージが1600%から3500%に増加)

    ・The decoy will now attempt to spawn next to the closest enemy within 15 yards(デコイは15ヤード以内の最も近いエネミーの側に出現するようになる)

  ・Shenlong's Spirit

   ・(2) Set

    ・Energy ball weapon damage increased from 300% to 1200%(Energy ballの武器ダメージが300%から1200%に増加)

    ・Spirit generation increased from 1 to 4 per second(1秒ごとのSpirit生成量が1から4に増加)

    ・Energy ball size significantly increased(Energy ballのサイズが大幅にアップ)

・New Seasonal Legendaries

 ・Monk

  ・p1_fistWeapon_norm_unique_02 Vengeful Wind

   ・New Legendary Fist Weapon

   ・Increases the maximum stack count of Sweeping Winds by 5-7 3(Sweeping Windsの最大スタック数を5-7 3増やす)
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