While we are honored by comparisons between Riot’s Project A and Overwatch, the two aren’t really in the same genre. Project A is a tactical shooter. Lethality is high and you don’t respawn. Map control and gunplay are key. The abilities are more about utility.
— Greg Street (@Ghostcrawler) October 17, 2019
Riot Gamesのクリエイティブ開発責任者であるGreg Street氏によると、先日発表された同社のシューター”Project Ares”はオーバーウォッチとは似て非なるものだそうです。
オーバーウォッチと比較されるのは名誉なこととしつつも、両者は実際には同じジャンルとはいえないとしています。”Project A”はタクティカルシューターであり、致死率は高くリスポーンもない。マップコントロールとガンプレーが鍵であり、アビリティはあくまでもユーティリティなものになるとのこと。
Yes closer to that
— Greg Street (@Ghostcrawler) October 17, 2019
オーバーウォッチよりもCS:GOと比較すべきとのユーザーのリプにも、ゲーム性はCS:GOにより近いものであることを明らかにしています。
”https://www.dexerto.com/project-a/riot-explain-why-project-a-isnt-like-overwatch-1154859”