PATCH 2.2.0 PTR PATCH NOTES (UPDATED 3/20)(日本語)/ データ解析イメージ


Season 2 ends Sunday, April 5. / Season 3 starts Friday, April 10.
http://marvelheroesblog.com/?p=1251


PATCH 2.2.0 PTR PATCH NOTES (UPDATED 3/20)

Patch 2.2.0 PTR Patch Notes

Below you’ll find the preliminary PTR patch notes for patch 2.2.0. Please note that this isn’t the final version of the patch notes and that some changes may not be documented or described in full detail.(以下のPTRパッチノートはパッチ2.2.0に備えたもので最終バージョンではありません。また、全ての変更点が書かれているわけでもありません。)

赤字が今回のパッチの変更点です。一部よく分からないとこがあるので後で見なおして修正予定。

PTR PATCH 2.2.0 – v2.2.0.30537

To provide feedback on patch 2.2.0, please visit the PTR Feedback forum.
To report any issues you experience while playing, please visit the the PTR Bug Report forum.
For additional information about the PTR, click here.

Table of Contents:

PTR-ONLY CHANGES

  • The Wardrobe will now always appear near the Mystic, in all acts(全てのアクトでWardrobeは常にMysticの近くに出現します )
  • Items
    • Arcstone damage pulses now occur more frequently(Arcstoneのダメージパルスがより頻繁に発生します)
    • Bane of the Stricken will no longer drop(Bane of the Strickenはドロップしなくなります)
    • Blood Brother’s damage bonus can now only be triggered by blocking a melee or ranged attack(Blood Brotherのダメージボーナスは近接と遠隔攻撃をブロックした時のみトリガーとなります)
      • Blocks triggered by ground effects or magic damage are excluded(グラウンドエフェクトやマジックダメージは対象外となります)
    • Greatly increased the explosion damage of Fallen Lunatics summoned by Nagelring(Nagelringにより召喚されるFallen Lunaticsの爆破ダメージを大幅に増やしました)
    • Ivory Tower’s Fires of Heaven attack can now only be triggered by blocking a melee or ranged attack(Ivory TowerのFires of Heavenは近接か遠隔攻撃をブロックした時のみトリガーとなります)
      • Blocks triggered by ground effects or magic damage are excluded(グランドエフェクトやマジックダメージは対象外となります)
    • The duration and internal cooldown of the bonus damage area created by Oculus Ring has been increased(Oculus Ringにより発生するダメージエリアの持続時間と内部クールダウンを増やしました )
  • Bug Fixes
    • Items
      • Fixed an issue that prevented pets from benefitting from the damage increase granted by Convention of the Elements (the BlizzCon Elemental Ring)(Convention of the Elements (the BlizzCon Elemental Ring)によるダメージボーナスがペットに適用されていなかった問題を修正しました)
      • Fixed an issue that prevented Kekegi’s Unbreakable Spirit from removing the Spirit cost of Dashing Strike if you have less than 50 Spirit when paired with Raiment of a Thousand Storms(Spiritが50以下の時、Raiment of a Thousand Stormsのボーナスにより、Kekegi’s Unbreakable SpiritがDashing StrikeのSpiritを消費してしまう問題を修正しました )
      • Fixed an issue that prevented charge based skills from benefitting from Obsidian Ring of the Zodiac’s Legendary Power(チャージスキルの再充填にObsidian Ring of the Zodiacの効果が反映されていなかった問題を修正しました)
      • Fixed an issue that prevented Archon: Combustion, Diamond Skin: Diamond Shards, Frost Nova: Frozen Mist, and Teleport: Calamity from triggering the Tal Rasha’s (4) and (6) Set Bonuses(Archon: Combustion, Diamond Skin: Diamond Shards, Frost Nova: Frozen Mist, Teleport: CalamityがTal Rasha’sの4と6セットボーナスのトリガーになっていなかった問題を修正しました)
      • Fixed an issue that prevented Slow Time from triggering the Tal Rasha’s Set Bonuses with the Delsere’s Magnum Opus (4) Set Bonus equipped(Delsere’s Magnum Opusの4セットボーナスによるSlow Timeが、Tal Rasha’sのセットボーナスのトリガーになっていなかった問題を修正しました)
      • Fixed an issue where enemies that were stunned by Slow Time: Point of no Return would sometimes be considered outside of the Slow Time bubble(Slow Time: Point of no Returnによりスタンした敵が、バブルの範囲外と認識されることがある問題を修正しました)
      • Fixed an issue that caused Slave Bonds to roll with fewer primary affixes than intended(Slave Bondsでロールされるプライマリaffixが意図していたより少ない問題を修正しました)
    • Adventure Mode
      • Fixed an issue that prevented Pylons from spawning in Greater Rifts(Greater Riftでパイロンが出現しない問題を修正しました)

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GENERAL

  • A Wardrobe has been added to the town in each act. Clicking on it will open the cosmetic window(各ActのタウンにWardrobeを追加しました。クリックすることで外見を変更することができます。)
  • Regular Health Potions have been removed from the game(通常のHealth Potionsを廃止しました)
    • The Health Potion slot on the action bar is now a bottomless Heath Potion that will heal you for 60% of your maximum Life(アクションバーのヘルスポーションは無限になります。最大ライフの60%を回復します)
    • The functionality of Legendary bottomless potions is unchanged(レジェンダリの無限ポーションの機能に特に変更はありません)
  • Looting a crafting material will now also pick up all other materials of the same type within 20 yards(素材をルートする際に、20ヤード以内の同じ種類の素材をまとめて拾うことができます)
  • Looting a gem will now also pick up all other gems within 20 yards(ジェムをルートする際に、20ヤード以内の同じ種類のジェムをまとめて拾うことができます)

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CLASSES

  • Barbarian
    • Active Skills
      • Hammer of the Ancients
        • Skill Rune – Rolling Thunder
          • Should now more reliably hit nearby enemies in front of the Barbarian(前方にいる敵により的確にヒットするようになります)
      • Rend
        • Skill Rune – Mutilate
          • Bug Fixes
            • Fixed an issue preventing this rune from increasing the damage of itself(このルーンによるダメージにボーナスが適用されていなかった問題を修正しました)
      • Whirlwind
        • Radius increased from 8 to 9 yards(攻撃範囲を8ヤードから9ヤードに増やしました)
        • Can now be cast sooner after using another skill(他のスキルを使用した後にすぐキャストできるようになります)
        • Skill Rune – Dust Devils
          • Dust Devil spawn rate now scales with your Attack Speed(Dust Devilの発生率がアタックスピードによりスケーリングされます)
          • Dust Devils now travel in a more predictable path(Dust Devilsの移動経路が予測しやすくなります)
    • Passive Skills
      • Nerves of Steel
        • Has been redesigned(再設計しました)
          • Fatal damage instead reduces you to 15% Life. For 3 seconds afterward, you take 95% reduced damage and are immune to all control-impairing effects(致命傷を負った場合、死亡せずにライフが15%まで減った状態になります。3秒間、被ダメージを95%軽減し、操作妨害効果も無効になります。)
            • This effect may only occur once every 60 seconds(この効果は60秒に1度発動することができます)

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  • Crusader
    • Active Skills
      • Laws of Hope
        • Active effect duration increased from 3 to 5 seconds(アクティブ時の持続時間を3秒から5秒に増やしました)
        • Skill Rune – Stop Time
          • Has been removed(廃止しました)
          • Replaced with:
            • Promise of Faith
              • Empowering the Law also reduces non-physical damage taken by 25%(Lawの発動によりphysical以外の被ダメージを25%軽減します)
      • Punish
        • Skill Rune – Celerity
          • Proc coefficient increased(プロック係数を増やしました)
        • Skill Rune – Fury
          • Proc coefficient increased(プロック係数を増やしました)
        • Skill Rune – Rebirth
          • Proc coefficient increased(プロック係数を増やしました)
        • Skill Rune – Roar
          • Proc coefficient increased(プロック係数を増やしました)

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  • Demon Hunter
    • Active Skills
      • Rain of Vengeance
        • Skill Rune – Anathema
          • Duration reduced from 5 to 2 seconds(DoTの時間を5秒から2秒に減らしました)
            • Note: Total damage dealt is unchanged(トータルでのダメージに変更はありません)
          • This rune should now begin dealing damage more quickly(これまでよりも早くダメージが入るようになります)
        • Skill Rune – Flying Strike
          • Duration reduced from 5 to 4 seconds(DoTの時間を5秒から4秒に減らしました)
            • Note: Total damage dealt is unchanged(トータルでのダメージに変更はありません)
        • Skill Rune – Stampede
          • Duration reduced from 6 to 3 seconds(DoTの時間を6秒から3秒に減らしました)
            • Note: Total damage dealt is unchanged(トータルでのダメージに変更はありません)
      • Sentry
        • Now displays a buff icon indicating how many Sentries you have active(アクティブなセントリーの台数を示すバフアイコンが表示されます)
      • Smoke Screen
        • Cooldown reduced from 3 to 1.5 seconds(クールダウンを3秒から1.5秒に減らしました)
        • This ability does not start its cooldown until after its effects expire(このスキルの効果が終了してからクールダウンのカウントがはじまります)
        • Skill Rune – Vanishing Powder
          • Cooldown reduced from 8 to 6 seconds(クールダウンを8秒から6秒に減らしました)
      • Strafe
        • Can now be cast sooner after using another skill(他のスキルを使用した後すぐにキャストできるようになります)

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  • Monk
    • Active Skills
      • Dashing Strike
        • Dashing Strike will now complete it’s animation more quickly(Dashing Strikeを完了するアニメーションがよりクイックなります)
        • Bug Fixes
          • Fixed an issue that prevented Dashing Strike from reliably hitting enemies when used to travel a short distance(短距離移動で使用する際に、敵を確実にヒットできていなかった問題を修正しました
      • Deadly Reach
        • Skill Rune – Piercing Trident
          • Bug fixes
            • Fixed an issue that prevented the third hit from always knocking enemies up in the air(三段目がエネミーを100% knock upさせていなかった問題を修正しました)
      • Mystic Ally
        • Now has the same attack speed as you do(キャラクター本人と同じアタックスピードを得ます)
      • Tempest Rush
        • Can now be cast sooner after using another skill(他のスキルを使用した後すぐにキャストできるようになります)
      • Serenity
        • Cooldown reduced from 20 to 16 seconds(クールダウンを20秒から16秒に減らしました)
        • This ability does not start its cooldown until after its effects expire(このスキルの効果が終了してからクールダウンのカウントがはじまります)
    • Passive Skills
      • Near Death Experience
        • Has been redesigned(再設計しました)
          • When receiving fatal damage, you instead restore 35% Life and 35% Spirit and are immune to damage and control impairing effects for 2 seconds(致命傷を負った場合、ライフとSpiritが35%回復した状態で復活します。2秒間、ダメージと操作妨害効果が無効になります)
            • This effect may occur once every 60 seconds(この効果は60秒に1度発動することができます)
      • Seize the Initiative
      • Bug fixes
        • Fixed an issue that prevented the attack speed bonus from being granted if your initial attack brought your enemy below 75% Life(ライフが75%未満の敵に対する最初の攻撃で、アタックスピードボーナスが発生しない問題を修正しました)

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  • Witch Doctor
    • Active Skills
      • Fetish Army
        • Skill Rune – Fetish Ambush
          • Weapon damage dealt by each Fetish when it is summoned increased from 250% to 680%(Fetish召喚時に与える武器ダメージを250%から680%に増やしました)
      • Haunt
        • Skill Rune – Consuming Spirit
          • Life per second increased from 2682 to 4291(Life per secondの回復量を2682から4291へ増やしました)
          • Damage type changed from Cold to Fire(ダメージ属性をColdからFireに変更しました)
        • Skill Rune – Poisoned Spirit
          • Bug Fixes
            • Fixed an issue that prevented this rune from increasing the damage of itself(このルーンによるダメージにボーナスが適用されていなかった問題を修正しました)
      • Hex
        • Hex will now turn all enemies within a 12 yard radius into chickens, instead of just 1 enemy(12ヤード以内の敵を1体ではなく、全てニワトリに呪い変えることができます)
        • Increased the maximum range for both Hexing enemies and healing friendlies(敵を呪える距離と仲間をヒールできる最大距離を増やしました)
        • Minimum time between Hex casts by the Fetish Shaman increased from 3 to 4 seconds(Fetish ShamanがHexをキャストする最短の間隔を3秒から4秒に増やしました)
        • Duration for which enemies can be Hexed reduced from 4 to 3 seconds(敵が呪われている時間を4秒から3秒に減らしました)
      • Plague of Toads
        • Skill Rune – Rain of Toads
          • Proc coefficient has been reduced(プロック係数を減らしました)
      • Spirit Walk
        • Cooldown reduced from 15 to 12 seconds(クールダウンを15秒から12秒に減らしました)
        • This ability does not start its cooldown until after its effects expire(このスキルの効果が終了してからクールダウンのカウントがはじまります)
      • Soul Harvest
        • Intelligence bonus granted by each enemy harvested increased from 2% to 3%(Haevestの影響下にある敵1体につき得られるIntelligenceのボーナスを2%から3%に増やしました)
        • Skill Rune – Languish
          • Has been redesigned(再設計しました)
            • Now increases your Armor by 30% and reduces enemy movement speed by 80%(Armorが30%増加し、敵の移動スピードを80%減少させます)
      • Summon Zombie Dogs
        • Skill Rune – Final Gift
          • Has been removed(廃止しました)
          • Replaced with:
            • Chilled to the Bone
              • Enemies hit or hit by Zombie Dogs are Chilled for 2 3 seconds and take 10% 15% increased damage from all sources(本人かZombie Dogsの攻撃がヒットすると敵が23秒間チル状態になり、全ての攻撃によるダメージが10%15%増加します)
    • Passive Skills
      • Fetish Sycophants
        • Proc chance increased from 10% to 15%(プロック発動率を10%から15%に増やしました *プロック係数x15%の確率で発動)
        • Fetish Sycophants damage is now increased by your highest elemental damage type at the time of summoning(Fetish Sycophantsのダメージは召喚時の最も高い属性ダメージにより増加します)

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  • Wizard
    • Active Skills
      • Slow Time
        • Is now cast at your target location, up to 60 yards away(最大60ヤード離れた地点までキャストすることができます)
        • Skill Rune – Point of No Return
          • Stun duration reduced from 3 seconds to 1 second(スタンの持続時間を3秒から1秒に減らしました)
        • Skill Rune – Time and Space
          • Has been removed(廃止しました)
          • Replaced with Exhaustion(Exhaustionに取って代わります)
            • Enemies caught inside Slow Time deal 25% less damage(Slow Timeバブル内の敵によるダメージを25%減らします)
        • Skill Rune – Time Warp
          • Damage bonus increased from 10% to 15%(ダメージボーナスを10%から15%に増やしました)
    • Passive Skills
      • Arcane Dynamo
        • Bug Fixes
          • Fixed an issue that caused Nephalem Glory orbs to consume Flash of Insight stacks when picked up(Nephalem Gloryオーブを拾うとFlash of Insightのスタックを消費してしまう問題を修正しました)
          • Fixed an issue that caused Flash of Insight stacks to be removed when speaking to an NPC(NPCと会話するとFlash of Insightのスタックが消えてしまう問題を修正しました)

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ITEMS

  • +Max Discipline can now roll on Bows and Crossbows, in addition to Hand Crossbows(Hand Crossbowだけでなく、BowとCrossbowにも+Max Disciplineがロールされることがあります)
  • All crafted Rare items are no longer Account Bound(クラフトしたレアアイテムはアカウントバウンドではなくなります)
  • Andariel’s Visage
    • Poison nova weapon damage increased from 100-130% to 350-450%(Poison novaの武器ダメージを100-130%から350-450%を増やしました)
  • Arcstone
    • New Legendary Ring
      • Lightning pulses periodically between all wearers of this item dealing 1000-1500% weapon damage(このアイテムを装備しているキャラクターに間に、武器ダメージ1000-1500%を与えるLightningが定期的に発生します)
  • Bane of the Stricken
    • New Legendary Gem
      • Each attack you make against an enemy increases the damage it takes from your attacks by 10% weapon damage(敵1体を攻撃するごとに、その敵へのダメージが武器ダメージの10%分増加していきます)
      • The additional weapon damage taken is increased by 1% per rank(このボーナスはジェムのランクアップごとに1%ずつあがります)
      • At rank 25 allied players, followers, and pets also benefit from this effect(ランク25になるとフォロワー、ペットにも効果が及びます)
  • Blood Brother
    • New Legendary Two-Handed Sword
      • Grants a 10 15-20% chance to block attacks(ブロックチャンスが1015-20%発生します)
      • Blocked attacks inflict 20% 30% less damage(ブロックした場合はダメージを20%30%軽減します)
      • After blocking an attack, your next attack inflicts 20% 30% additional damage(ブロック後の次の攻撃のダメージが20%30%増加します)
  • BlizzCon Elemental Ring
    • New Legendary Ring
      • Gain 150-200% increased damage to a single element for 5 seconds(単一の属性ダメージが5秒間、150-200増加します)
        • This effect rotates through the elements available to your class in the following order: Arcane, Cold, Fire, Holy, Lightning, Physical, Poison(この効果は各クラスごとに使えるスキル属性の範囲内で以下の順で5秒おきに循環します。Arcane, Cold, Fire, Holy, Lightning, Physical, Poison)
          • Note: Cold is not included for Crusaders(このローテーションにクルセイダーのCold属性は含まれません)
  • Boots of Disregard
    • Life per Second increased from 500 to 10000(Life per Secondを500から10000に増やしました)
    • Number of stacks reduced from 8 to 4(効果がスタックする回数を8から4に減らしました)
  • Bottomless Potion of the Leech
    • Life on Hit increased from 1500-3000 to 15000-20000 for 5 seconds(Life on Hitを1500-3000から15000-20000に増やしました。持続時間は5秒です)
  • Bottomless Potion of Mutilation
    • Life on Kill increased from 4000-8000 to 40000-50000 for 5 seconds(Life on Killを4000-8000から40000-50000に増やしました。持続時間は5秒です)
  • Bottomless Potion of Regeneration
    • Additional Life gained increased from 25000-45000 to 75000-100000 over 5 seconds(追加のライフ回復量を25000-45000から75000-100000に増やしました。5秒かけて回復します)
  • Bottomless Potion of Rejuvenation
    • New Legendary Potion
      • Gain 20-30% of your maximum resource when used below 50% Life(ライフが50%未満の状態で使うとリソースを20-30%回復します)
  • Bastions of Will
    • (2) Set Bonus
      • Has been redesigned(再設計しました)
        • After casting a resource-generating attack or primary skill, gain 50% increased damage for 5 seconds(リソース生成スキルかプライマリスキルをキャストした後に5秒間、ダメージが50%増加します)
        • After casting Your first hit with each cast of a resource-spending attack, gain grants 50% increased damage for 5 seconds(リソース消費スキルをキャストした後の初撃がヒットするたびに5秒間、ダメージが50%増加します)
  • Captain Crimson’s Trimmings
    • (2) Set Bonus
      • Life per Second increased from 2000 to 6000(Life per Secondを2000から6000に増やしました)
  • Convention of the Elements
    • New Legendary Ring
      • Gain 150-200% increased damage to a single element for 4 seconds(単一の属性ダメージが4秒間、150-200増加します)
        • This effect rotates through the elements available to your class in the following order: Arcane, Cold, Fire, Holy, Lightning, Physical, Poison(この効果は各クラスごとに使えるスキル属性の範囲内で以下の順で5秒おきに循環します。Arcane, Cold, Fire, Holy, Lightning, Physical, Poison)
          • Note: Cold is not included for Crusaders(このローテーションにクルセイダーのCold属性は含まれません)
  • Cord of the Sherma
    • Chaos field duration increased from 2-4 seconds to 3-4 seconds(Chaos fieldの発生時間を2-4秒から3-4秒に増やしました)
    • Greatly increased proc chance(発生率を大幅に増やしました)
    • Corrupted Ashbringer
      • New Legendary Two-Handed Sword
        • Chance on kill to raise a skeleton to fight for you(敵をキルした際にスケルトンを召喚することがあります)
        • Upon accumulating 5 skeletons, they explode for 300% 1000%  weapon damage and the sword transforms into Ashbringer for a short time(スケルトンが5体に達すると、武器ダメージ300%1000%で爆発し、この剣は短時間Ashbringerへと姿を変えます)
        • Attacking with Ashbringer burns your target for 6000-6200% 4500-6000% weapon damage as Holy(Ashbringerで攻撃したターゲットは武器ダメージ6000-6200%4500-6000%で炎上します。属性はHolyです)
  • Death Watch Mantle
    • Fan of knives weapon damage increased from 200% to 750-900%(Fan of knivesの武器ダメージを200%から750-900%に増やしました)
    • Chance to explode on hit increased from 15-35% to 25-35%(ヒットした時に爆発する可能性を15-35%から25-35%に増やしました)
    • Radius increased from 10 to 20 yards(範囲を10ヤードから20ヤードに増やしました)
    • Internal cooldown has been greatly reduced(内部クールダウンを大幅に減らしました)
  • Defender of Westmarch
    • Charging wolf weapon damage increased from 300-400% to 800-1000%(召喚したwolfのチャージを武器ダメージ300-400%から800-1000%に増やしました)
  • Eun-Jang-Do
    • New Legendary Dagger
      • Attacking enemies below 17-20% life freezes them for 3 seconds(ライフが17-20%未満の敵に攻撃すると3秒間フリーズします)
  • Fire Walkers
    • Burnt ground weapon damage increased from 100% to 300-400% per second(Burnt groundの武器ダメージを毎秒100%から300-400%に増やしました)
  • Guardian’s Jeopardy
    • (2) Set Bonus
      • Life per Second increased from 2000 to 8000(Life per Secondを2000から8000に増やしました)
  • Iceblink
    • New Legendary Gem
      • Your Cold skills now apply Chill effects and your Chill effects now slow enemy movement speed by an additional 5%(Cold属性のスキルにチル効果が付与されます。この効果は敵の移動速度を更に5%遅くします)
      • The additional movement speed reduction is increased by .4% per rank(移動スピード減効果はランクが上がるたびに4%ずつ増えます)
      • At rank 25 you gain 10% increased chance to critically strike Chilled or Frozen enemies(ランク25になるとチル状態かフリーズした敵へのクリティカル発生率が10%増加します)
  • In-Geom
    • New Legendary Sword
      • Your skill cooldowns are reduced by 4-6 seconds(スキルのクールダウンが4-6秒間減少します)
      • Cooldowns are reduced by 8-10 seconds for 15 seconds after killing an elite pack(エリートパック殲滅後の15秒間はクールダウンを8-10秒減らします。)
  • Mutilation Guard
    • Gain 10% melee damage reduction(近接ダメージを10%軽減します)
    • Melee damage reduction is increased by 1% per rank(ジェムのランクが上がるたびに近接ダメージ軽減効果が1%上がります)
    • At rank 25 while below 50% life, you may move through enemies unhindered(ランク25になると、ライフ50%未満の時に敵をすり抜けて移動できるようになります)
  • Pandemonium Loop
    • On death explosion weapon damage increased from 200-800%(敵が爆発した時の武器ダメージを200-800から増やしました)
    • No longer rolls against skill proc coefficients(使用スキルのプロック係数の影響を受けなくなります)
  • Pox Faulds
    • Vile stench weapon damage increased from 240-320% to 450-550%(Vile stenchの武器ダメージを240-320%から450-550%に増やしました)
    • Duration reduced from 10 to 5 seconds(持続時間を10秒から5秒に減らしました)
    • Greatly reduced internal cooldown(内部クールダウンを大幅に減らしました)
  • Puzzle Ring
    • The Treasure Goblin helper spawned by this item will now pick up items in a larger radius(召喚されたトレジャーゴブリンがアイテムを拾う際の範囲を広げました)
    • The Treasure Goblin helper spawned by this item will now run faster when picking up items(召喚されたトレジャーゴブリンはこれまでよりも素早くアイテムを拾います)
    • Bug Fixes
      • Fixed an issue causing players to receive a chat message stating that you have killed a Treasure Goblin when a player with this item equipped died(このアイテムを装備したプレイヤーが死亡した時に、ゴブリンを倒したという誤ったチャットメッセージが表示される問題を修正しました)
      • Fixed an issue that caused the Treasure Goblin lore book to be granted to players when they died with this item equipped(このアイテムを装備したプレイヤーが死亡した時に、トレジャーゴブリンのlore bookが入手できる問題を修正しました)
  • Ramaladni’s Gift
    • Can now stack to 100(100個までスタックします)
  • Sash of Knives
    • Dagger weapon damage increased from 275-350% to 500-650%(Daggerの武器ダメージを275-350%から500-650%に増やしました)
    • Increased proc chance from 25% to 100%(プロック率を25%から100%にしました)
  • Schaefer’s Hammer
    • Has been redesigned(再設計しました)
      • Casting a Lightning skill charges you with Lightning, causing you to deal 650-850% weapon damage as Lightning every second for 5 seconds to nearby enemies(LightningスキルをキャストするとLightningを纏います。このLightningは5秒間、武器ダメージ650-850%を周囲の敵に与えます)
  • Sebor’s Nightmare
    • Haunt is now cast on all nearby enemies(Hauntを周囲の敵全てにキャストします)
      • Note: The spell effect will only be shown on 5 enemies(スキルの効果が表示されるのは5匹までです)
    • Greatly increased Haunt cast radius(Hauntがキャストされる範囲を大幅に増やしました)
  • Sky Splitter
    • Lightning smite weapon damage increased from 150-180% to 600-750%(Lightning smiteの武器ダメージを150-180%から600-750%に増やしました)
    • The internal cooldown has been greatly reduced(内部クールダウンを大幅に減らしました)
  • St. Archew’s Gage
    • Has been redesigned(再設計しました)
      • The first time an elite pack damages you, gain an absorb shield for 120-150% of your maximum Life for 15 seconds(エリートパックから受ける最初のダメージにより、最大ライフの120-150%を吸収するシールドが15秒間発生します)
  • Wyrdward
    • Chance to stun increased from 13-17% to 25-35%(スタンの発生率を13-17%から23-35%に増やしました)
  • Several existing Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(様々な既存のレジェンダリアイテムにユニークパワーを施すアップデートを行いました)
    • Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(既に所有しているアイテムには以下の変更は適用されません。新たに入手したアイテムにレジェンダリパワーが追加されます *セットアイテムは既存のアイテムにも適用されます)
    • Broken Promises
      • Legendary power added
        • After five consecutive non-critical hits, your chance to critically hit is increased by 100% for 3 seconds(5ヒット続けてクリティカルが発生しない場合、クリティカルの発生率が3秒間100%になります)
    • Nagelring
      • Legendary power added
        • Summons a Fallen Lunatic to your side every 10-15 12 seconds(Fallen Lunaticを10-1512秒ごとに召喚します)
    • Obsidian Ring of the Zodiac
      • Legendary power added
        • Your first hit with each cast of a resource-spending attack reduces the remaining cooldown of one of your skills by 1 second each time you spend resourceリソース消費スキルの初撃がヒットするたびにランダムでスキルのクールダウンひとつをリソース消費ごとに1秒減らします)
    • Oculus Ring
      • Legendary power added
        • Chance to create an area of focused power on killing a monster. Damage is increased by 35-40% while standing in the area(モンスターを倒した場所を中心にエリアパワーが発生することがあります。そのエリア内ではダメージが35-45%増加します)
  • Class-Specific Items
    • Barbarian
      • Bul-Kathos’s Oath
        • Has been redesigned(再設計しました)
          • (2) Set Bonus
            • Increases Fury generation per second by 10(毎秒のFury生成量を10に増やします)
            • During Whirlwind gain 30% increased Attack Speed and Movement Speed(Whirlwind中のアタックスピードと移動スピードが30%増加します
      • Immortal King’s Boulder Breaker
        • Now rolls +75-100% 45-60% Call of the Ancients damage as a fifth primary affix(5本目のプライマリaffixとして+75-100%45-60% Call of the Ancients damageをロールします)
      • Immortal King’s Call
        • Now has an additional set piece: Legs(部位にLegsを追加しました)
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Call of the Ancients lasts forever(Call of the Ancientsの効果が(Ancientが死なない限り)永続します)
          • (4) Set Bonus
            • Reduce the cooldown of Wrath of the Berserker and Call of the Ancients by 3 seconds for every 10 Fury you spend with an attack(Furyを10消費するたびに、Wrath of the BerserkerとCall of the Ancientsのクールダウンを3秒減らします)
          • (6) Set Bonus
            • New Set Bonus
              • While both Wrath of the Berserker and Call of the Ancients are active, you deal 500% 100% increased damage( Wrath of the BerserkerとCall of the Ancients両方がアクティブな間はダメージが500%100%増加します)
      • Mortick’s Brace
        • New Legendary Bracers
          • Wrath of the Berserker gains the effect of every rune(Wrath of the Berserkerに全てのルーンが適用されます)
      • Seismic Treads Dread Iron
        • New Legendary Boots Belt
          • Ground Stomp causes an Avalanche(Ground StompによりAvalancheが発生します)
      • Wrath of the Wastes
        • New Set
          • (2) Set Bonus
            • Increase the damage of Rend by 500% and its duration to 15 seconds(Rendのダメージを15秒間、500%増やします)
          • (4) Set Bonus
            • While Whirlwinding you take 40% reduced damage(Whirlwind中の被ダメージを40%軽減します)
          • (6) Set Bonus
            • Whirlwind gains the effect of the Dust Devils rune and the damage of the Dust Devils is increased to 2500% weapon damage(WhirlwindにDust Devilsのルーンが適用され、Dust Devilsのダメージが武器ダメージ2500%に増加します)
    • Crusader
      • Golden Flense
        • Wrath per enemy hit increased from 3-4 to 4-6(Sweep Attack?がヒットした敵ごとに増えるWrathを3-4から4-6にしました)
      • Hammer Belt (PH Name)(仮称)
        • New Legendary Belt
          • Justice spawns a Blessed Hammer when it hits an enemy(JusticeがヒットするとBlessed Hammerが発生する)
      • Roland’s Legacy
        • Has been redesigned(再設計しました)
          • (2) Set Bonus
            • Every use of Shield Bash and Sweep Attack reduces the cooldown of your Laws and Defensive Skills by 1 second(Shield BashとSweep Attackを使用する度にLawとDefensiveスキルのクールダウンが1秒減ります)
          • (4) Set Bonus
            • Damage bonus increased from 100% to 500%(ダメージボーナスを100%から500%に増やしました)
            • Damage bonus is now multiplicative(ダメージボーナスが乗算になります *( A + 500 ) * B >> A * 6 * B?)
          • (6) Set Bonus
            • Attack Speed bonus increased from 20% to 30% per stack(スタックごとのアタックスピードボーナスを20%から30%に増やしました)
      • Drakon’s Lesson
        • New Legendary Bracers
          • When your Shield Bash hits 3 or less enemies its damage is increased by 150-200% and 25% of the Wrath cost is refunded(Shield Bashが3体以下の敵にヒットした時はダメージが150-200%増加し、Wrathのコスト25%が返還されます)
      • Omnislash
        • Omnislash
          • Slash attacks in all directions(Slashの攻撃範囲が全方位になります)
    • Demon Hunter
      • Crashing Rain
        • New Legendary Belt
          • Rain of Vengeance also summons a crashing beast that deals 3000-4000% weapon damage(Rain of Vengeanceがcrashing beastを召喚し武器ダメージ3000-4000%を与えます)
      • Natalya’s Slayer
        • Now rolls +20-25% Rain of Vengeance damage as a fifth primary affix(5本目のプライマリaffixとして+20-25% Rain of Vengeance damageをロールします)
      • Natalya’s Vengeance
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Legs(部位にGlovesとLegsを追加しました)
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • The cooldown of Rain of Vengeance is reduced by 1 2 second every time you cast a primary skill and by 2 seconds every time you cast or a Hatred spender from the first hit of each cast of a resource-spending attack(Rain of Vengeanceのクールダウンがプライマリスキルを使用するたびに、または、リソース消費スキルの初撃がヒットするたびに1秒、Hatred消費スキルを使用する度に12秒減ります)
          • (4) Set Bonus
            • Rain of Vengeance deals 100% increased damage(Rain of Vengeanceのダメージが100%増加します)
          • (6) Set Bonus
            • New Set Bonus
              • After casting Rain of Vengenace, deal 300%  400% increased damage and take 30% reduced damage for 5 seconds(Rain of Vengeanceをキャストした後、5秒間ダメージが300%400%増加し被ダメージが30%軽減します)
      • Omryn’s Chain
        • New Legendary Belt
          • Drop Caltrops when using Vault(Vaultを使用するとCaltropsを落とします)
      • Unhallowed Essence
        • New Set
          • (2) Set Bonus
            • Your generators also generate 1 Discipline(リソース生成スキルがDisciplineも1生成します)
          • (4) Set Bonus
            • Gain 20% damage reduction and 20% increased damage for 4 seconds if no enemy is within 10 yards of you(10ヤード内に敵がいない場合は4秒間、被ダメージを20%軽減し、ダメージを20%増加します)
          • (6) Set Bonus
            • Your generators and Multishot deal 15% more damage for every point of Discipline you have(Disciplineの残量1ポイントにつき、リソース生成スキルとMultishotのダメージが15%増加します)
      • Cluckeye
        • Chicken weapon damage increased from 100% to 500%(射出されるニワトリによる武器ダメージを100%から500%増やしました)
        • Enemies hit by the Chicken are now confused for 2 seconds(ニワトリの攻撃がヒットすると敵が2秒間、混乱状態になります)
        • You are probably also confused (amused?) by the fact that your bow, for some reason, shoots Chickens(何らかの理由で弓がニワトリを射出することから、本人も混乱する(面白がる)ことになるでしょう)
    • Monk
      • Inna’s Mantra
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Boots(武器にGlovesとBootsを追加しました)
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Increase the passive effect of your Mystic Ally and the base passive effect of your Mantra by 100%(Mystic Allyのパッシブ効果とMantraの基本パッシブ効果が100%増加します)
          • (6) Set Bonus
            • New Set Bonus
              • Mystic Ally casts Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Seven-Sided Strike, and Wave of Light when you do(Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Seven-Sided Strike, Wave of Light をキャストするとMystic Allyも同様にキャストします)
      • Inna’s Reach
        • Now rolls +20-25% Mystic Ally damage as a fifth primary affix(5本目のプライマリaffixとして+20-25% Mystic Ally damageをロールします)
      • Madstone
        • Bug Fixes
          • Fixed an issue that caused Exploding Palm to be applied after Seven-Sided Strike did damage(Seven-Sided Strikeがダメージを与えた後にExploding Palmが適用される問題を修正しました)
      • Raiment of a Thousand Storms
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Your Spirit Generators have 25% increased attack speed and 250% 300% increased damage(Spirit生成スキルのアタックスピードが25%増加し、ダメージが250%300%増えます)
          • (4) Set Bonus
            • Dashing Strike now spends 50 75 Spirit, but refunds a Charge when it does(Dashing StrikeがSpiritを5070消費しますが、実行時に1チャージ回復します)
          • (6) Set Bonus
            • Your Spirit Generators increase the weapon damage of Dashing Strike to 8750% 12500% for 3 6 seconds(Spirit生成スキルを使うと36秒間、Dashing Strikeの武器ダメージが8750%12500%に増加します。)
              • Dashing Stike now lights up on your action bar when the increased weapon damage is active(武器ダメージアップ効果がアクティブな間は、Dashing Strikeのスキルスロットがハイライトされます)
      • Spirit Guards
        • New Bracers
          • Your Spirit generators reduce your damage taken by 30-40% for 3 seconds(Spirit生成スキルを使用すると3秒間、被ダメージを30-40%軽減します)
    • Witch Doctor
      • Haunted Girdle
        • New Legendary Belt
          • Haunt releases 1 extra Spirit(Hauntが更に1体の霊を放出する)
      • Homunculus
        • Time to summon a Zombie Dog to your side reduced from 4-6 seconds to 2 seconds(Zonbie Dogを召喚する間隔を4-6秒から2秒に減らしました)
        • Now rolls with +20-25% Sacrifice damage as a fifth primary affix(5本目のプライマリaffixとして+20-25% Sacrifice damageをロールします)
      • Little Man’s Finger
        • New Legendary Ring
          • Gargantuan instead summons three smaller Gargantuans each more powerful than the original(Gargantuan1体のかわりに小さいよりパワフルなGargantuanを3体召喚します。)
      • Raiment of the Jade Harvester
        • (2) Set Bonus
          • New Set Bonus
            • When Haunt lands on an enemy already affected by Haunt, it instantly deals 5 10 seconds worth of Haunt damage(既にHauntの影響を受けている敵にHauntが取り憑くとHauntのDoTダメージ510秒相当を即座に与えます)
        • (4) Set Bonus
          • New Set Bonus
            • Soul Harvest gains the effect of every rune(Soul Haevestの全ルーンが適用されます)
        • (6) Set Bonus
          • Amount of DoT time detonated increased from 30 to 40 seconds(ダメージ算出のDoTの合計を30秒から40秒に増やしました)
      • Tiklandian Visage
        • Now displays a buff icon indicating the duration of the Horrify effect(Horrifyの効果時間を示すバフアイコンが表示されます)
      • Zunimassa’s Haunt
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Legs(部位にGlovesとLegsを追加しました)
        • Has been redesigned(再設計しました)
          • (2) Set Bonus
            • Your Fetish Army lasts until they die(Fetish Armyが死ぬまで帯同します)
          • (4) Set Bonus
            • You and your pets take 2% reduced damage for every Fetish you have alive(生存しているFetish1体につき本人とペットの被ダメージを2%軽減します)
        • New Set Bonus
          • (6) Set Bonus
            • Enemies hit by your Mana spenders take 150% 275% more damage from your pets for 4 seconds(Mana消費スキルがヒットした敵に対するペットのダメージが4秒間、150%275%増加します)
      • Zunimassa’s String of Skulls
        • Now rolls +20-25% Fetish Army damage as a fifth primary affix(5本目のプライマリaffixとして+20-25% Fetish Army damageをロールします)
      • Belt of Transcendence
        • New Legendary Belt
          • Summon a Fetish Sycophant when you hit with a Mana spender(Mana消費スキルがヒットするとFetish Sycophantを召喚します)
    • Wizard
      • Delsere’s Magnum Opus
        • New Set
          • (2) Set Bonus
            • Casting Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile or Shock Pulse reduces the cooldown of your Slow Time by 2 second(Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile, Shock PulseをキャストするとSlow Timeのクールダウンを2秒減らします)
          • (4) Set Bonus
            • Enemies affected by your Slow Time take 2000% weapon damage every second(Slow Timeの影響を受けている敵は毎秒武器ダメージ2000%を受けます)
              • This damage type will be determined by your highest equipped +% Elemental Damage(このダメージ属性はキャラクターの最も高い+% Elemental Damageが反映されます)
          • (6) Set Bonus
            • Enemies affected by your Slow Time take 750% more damage from your Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile and Shock Pulse(Slow Timeの影響を受けている敵に対するArcane Orb, Energy Twister, Magic Missile, Shock Pulseのダメージが750%増えます)
      • Firebird’s Finery
        • Has been redesigned(再設計しました)
          • (2) Set Bonus
            • When you die, a meteor falls from the sky and revives you. This effect has a 300 second cooldown(死亡した時にmeteorが降り注ぎ復活します。この効果のクールダウンは300秒です)
              • The meteor that falls from the sky is now a Molten Impact Meteor(降り注ぐmeteorがMolten Imapct Meteorになります)
            • Bug Fixes
              • Fixed an issue that prevented the cooldown debuff from being removed on death(死亡した時にクールダウンがリセットされない問題を修正しました)
          • (4) Set Bonus
            • Your Fire Spells cause up to 3 enemies to explode, dealing 400% weapon damage as Fire to enemies within 10 yards(火属性のスペルが最大3体の敵の爆発を引き起こし、10ヤード内の敵に武器ダメージ400%を与えます)
      • Halo of Arlyse
        • Bug Fixes
          • Fixed an issue that could sometimes cause Ice Armor – Crystalize stacks to fall off with this item equipped(このアイテムを装備するとIce Armor – Crystalizeのスタックがリセットされることがある問題を修正しました)
      • Nilfur’s Boast
        • New Legendary Boots
          • Increases the damage of Meteor by 100%(Meteorのダメージが100%増加します)
          • Increases the damage of Meteor by 200-250% 150-200% when it hits 3 or less enemies(Meteorが3体以下の敵にヒットした時はダメージが200-250%150-200%増加します)
      • Ranslor’s Folly
        • New Legendary Bracers
          • Energy Twister Periodically pulls in enemies within 30 yards(Energy Twisterが定期的に30ヤード以内の敵を巻き込みます)
      • Tal Rasha’s Elements
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Legs(部位にGlovesとLegsを追加しました)
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Damaging enemies with Arcane, Cold, Fire or Lightning will cause a Meteor of the same damage type to fall from the sky. There is an 8 second cooldown for each damage type(Arcane, Cold, Fire, Lightningダメージを与えると同じタイプのMeteorが降り注ぎます。クールダウンは各タイプごとに8秒です)
              • Now uses the Molten Impact rune when triggered by Fire damage(Fireダメージの場合はMolten Impactのルーンが適用されます)
              • Can no longer be triggered by hitting a destructible object(オブジェクトを破壊してもMeteorのトリガーにはなりません)
              • Bug Fixes
                • Fixed an issue that prevented Magic Weapon: Electrify from triggering this set bonus(Magic Weapon: Electrifyがこのセットボーナスのトリガーになっていなかった問題を修正しました)
          • (4) Set Bonus
            • Attacks increase your resistance to that element by 100% for 6 seconds(攻撃した属性と同じタイプのレジストが6秒間、100%上昇します)
          • (6) Set Bonus
            • Attacks increase your damage by 175% 150% for 6 seconds. Arcane, Cold, Fire, and Lightning attacks each add one stack (maximum of 4). Adding a stack refreshes the duration(攻撃することでダメージが6秒間、175%150%増加します。Arcane, Cold, Fire, Lightningはそれぞれ1回スタック(最大4回)します。スタックする度に持続時間が更新されます)
      • Tal Rasha’s Unwavering Glare
        • Now rolls +20-25% Meteor damage as a fifth primary affix(5本目のプライマリaffixとして+20-25% Meteor damageをロールします)
      • Crown of the Primus
        • New Wizard Hat
          • Slow Time gains the effect of every rune(Slow Timeに全てのルーンが適用されます)
      • Gesture of Orpheus
        • Can now roll with +% Arcane, Cold, Fire or Lightning damage instead of just Arcane(+% Arcane(スキル?)ダメージだけでなくCold, Fire, Lightning ダメージもロールされます)
        • Slow Time cooldown reduction reduced from 50-70% to 30-40%(Slow Timeのクールダウン減少効果を50-70%から30-40%に減らしました)
    • Several existing class-specific Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(いくつか既存のクラス特化レジェンダリにユニークパワーを施すアップデートを行いました)
      • Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(既に所有しているアイテムには以下の変更は適用されません。新たに入手したアイテムにレジェンダリパワーが追加されます)
      • Barbarian
        • Gavel of Judgment
          • Legendary Power added
            • Hammer of the Ancients returns 15-20 Fury if it hits 3 or less enemies(Hammer of the Ancientsが3体以下の敵にヒットした場合、Furyを15-20回復します)
          • Now rolls with +30-40% Hammer of the Ancients damage as a fifth primary affix(5本目のaffixとして+30-40% Hammer of the Ancients damageをロールします)
        • Skull Grasp
          • Legendary Power Added
            • Increases the damage of Whirlwind by 400-450% 300-400%  weapon damage(Whirlwindのダメージが武器ダメージ400-450%300-400%に増加します)
      • Crusader
        • Denial
          • Legendary Power added
            • Each enemy hit by your Sweep Attack increases the damage of your next Sweep Attack by 30-40%, stacking up to 5 times(Sweep Attackが敵にヒットするたびに次のSweep Attackのダメージが30-40%増えます。最大で5回スタックします)
        • Ivory Tower
          • Legendary Power Added
            • Blocks release forward a Fires of Heaven(ブロックするとFires of Heavenを前方にリリースします)
      • Demon Hunter
        • Dead Man’s Legacy
          • Legendary power added
            • Multishot hits enemies who are below 50-60% health twice(ヘルスが50-60%未満の敵にはMultishotが2回ヒットします)
        • Wizard
          • Triumvirate
            • Legendary power added
              • Your Signature Spells increase the damage of Arcane Orb by 60-80% 75-100% for 3 6 seconds, stacking up to 3 times(シグネイチャースペルを使うと36秒間、Arcane Orbのダメージを60-80%75-100%増やします。最大で3回スタックします)
  • Bug Fixes
    • Fixed an issue that would sometimes prevent Account Bound Legendary item names from being faded out for players who were not eligible to loot them(アカウントバウンドのレジェンダリアイテムの名前が、ルート権を有しないプレイヤーに対して薄く表示されないことがある問題を修正しました)
    • Bonus Armor now properly rolls at an increased value on Ancient items(エンシェントアイテムのArmorが適正にロールされない問題を修正しました)

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ACHIEVEMENTS

  • Packs of Champion Archers in Westmarch now spawn as Revenant Archers instead of Skeletal Archers(Westmarchに出現するアーチャーのチャンピオンパックはSkeletal ArchersではなくRevenant Archersになります)
  • The drop chance of Rakanishu’s Blade has been increased(Rakanishu’s Bladeのドロップ率を増やしました)
  • Increased the spawn chance of several extremely rare unique monsters in Act V(Act Vに何体かいるとてもレアなユニークモンスターの出現率を増やしました)

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ADVENTURE MODE

  • Areas in which Keywardens are located now have a boss icon on the Waypoint map(ウェイポイントマップ上のKeywardensがいるエリアにはボスアイコンが表示されます)
    • The icon will indicate whether or not the Keywarden has been killed(表示されるアイコンはKeywardensが倒されたか否かを示しています)
    • This is only for level 60+ games(レベル60以上のゲームのみ表示されます)
  • Act I
    • Cursed Cellar
      • Farnham now spawns closer to the door(Farnhamがドアの近くに出現します)
      • Farnham now has the Orbiter and Jailer affixes(FarhamにObiterとJailerのMODが付きます)
      • Farmham now pursues the closest player(Farnhamは最も近くにいるプレイヤーを狙います)
  • Act II
    • Ancient Waterway
      • New bounties have been added for the Eastern and Western channels(EasternとWestern channelsに新しバウンティが追加されました)
      • Eastern and Western channels now each have two levels(EasternとWestern channelsのエリアはそれぞれ2階層になります)
    • Waypoints
      • New Waypoint added
        • Ancient Waterway
      • Dahlgur Oasis waypoint has been moved down slightly(Dahlgur Oasisのウェイポイントが少し下に移動しました)
  • Nephalem Rifts
    • You can now increase your Blood Shard cap by achieving a personal best in Solo Greater Rifts(ソロでGreater Riftの自己ベストを更新することでBlood Shardを所有できる上限が増えます)
      • The cap will be increased by 10 shards per Greater Rift level completed(クリアしたGreater Riftのレベル1ごとにシャードの上限が10増えます *GR50で+500?)
    • Some changes have been made to the way Pylons spawn in Greater Rifts(Greater Riftでのパイロンの出現方法を一部変更しました)
    • Slightly increased the chance for a couple of extremely rare Nephalem Rift maps to spawn(一部のとてもレアなNephalem Riftマップの出現率を若干増やしました)
    • Several new Nephalem Rift maps have been added based on the following zones:(以下のゾーンをベースとした新しいNephalem Riftを追加しました)
      • Festering Woods
      • Fields of Misery
      • Fields of Slaughter
      • Stinging Winds
  • Bug Fixes
    • Fixed an issue that prevented players who paid a Rift Keystone to enter the Greater Rift from being able to obtain an upgraded Rift Keystone if they were not in the game when the quest advanced to the “Talk to Orek in town” step(Greater Riftをクリアしたにも関わらずGRキーをアップグレードできないことがある問題を修正しました。これは、GRクリア後、クエストが”Talk to Orek in town”状態の時にゲームに存在していなかったプレイヤーに発生します)

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CRAFTING

  • When crafting gems and items the entire quantity will now be crafted at once(ジェムとアイテムをクラフトする時は指定した量を即座に作製することができます)
  • Mystic
    • Bug Fixes
      • Fixed an issue that allowed players to attempt to Transmogrify Legendary Quivers(レジェンダリの矢筒でトランスモグリフィを試すことができた問題を修正しました)

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MONSTERS

  • Rift Guardians
    • Blighter
      • Has been given two new attacks(新しい攻撃手段を二つ追加しました)
  • Armored Destroyer
    • The warning time before an Armored Destroyer lands has been significantly increased(Armored Destroyerが降下してくるまでの時間的猶予を大幅に増やしました)
    • Armored Destroyer impacts will now knock players away from the landing zone(Armored Destroyerの衝撃派によりプレイヤーは落下地点から弾き飛ばされます)
  • The Merciless Witch (Uber Maghda)
    • Removed enrage timer(激おこタイマーを廃止しました)
    • Reduced the maximum time she can be shielded to 15 seconds(シールドを展開する最大時間を15秒に減らしました)
    • Butterfly projectile speed reduced(飛んでくる蝶のスピードを落としました)
    • Butterfly projectile duration reduced(飛んでくる蝶の持続時間を減らしました)
  • Nekarat the Keywarden
    • Has been moved from Silver Spire Level 1 to Gardens of Hope 2nd Tier(出現地点をSilver Spire Level 1からGardens of Hope 2nd Tierへ移しました)
  • Orlash
    • Now summons shadow clones(shadow clonesを召喚します)
    • Has been given a breath attack(ブレスを使って攻撃してきます)
    • Now has the Waller monster affix(WallerのMODが付きます)
  • Realmwalker
    • Fixed an issue preventing the portal to the Realm of the Banished from being visible before the Realmwalker was killed(倒したRealmwalkerの前に現れるRealm of the Banishedへのポータルが見えない問題を修正しました)
  • Savage Beast
    • Maximum Charge range has been reduced(チャージの最大距離を減らしました)
  • The Skeleton King
    • Will now drop the improved version of Leoric’s Crown the first time he has been killed by a hero(ヒーローが初めて倒した時に落とすLeoric’s Crownが改善されたバージョンになります)
  • The Soul of Evil (Uber Diablo)
    • LIghtning breath now targets the closest enemy(LIghtning breathは最も近くにいるターゲットを狙います)
    • Mirror image damage has been increased(Mirror imageのダメージを増やしました)
    • Bone cages now damage you(Bone cagesにダメージが発生します)
  • Succubus
    • Bloodstar
      • Removed the armor debuff from this attack(BloodstarからArmorをデバフする効果を廃止しました)
      • The projectiles now move at random speeds(投擲スピードがランダムになります)
    • Leap cooldown has been reduced(Leapのクールダウンを減らしました)
  • Treasure Goblins
    • Three new Treasure Goblins have been added to the game(新しい3種類のトレジャーゴブリンを追加しました)
      • The Insufferable Miscreant, the Gelatinous Sire, and the Gilded Baron
      • The new Treasure Goblins can only be found in Adventure Mode(新しいトレジャーゴブリンはアドベンチャーモードのみ出現します)

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USER INTERFACE

  • You now must now confirm deletion of a Seasonal item in your mailbox(メールボックスからシーズンアイテムを削除する時に確認が表示されます)
  • Rift Guardians’ positions now always show on the map or minimap regardless of your distance from them(Rift Guardiansまでの距離に関わらず常にマップとミニマップ上に位置が表示されます)
  • The Social Button now opens the Friends list by default, but will remember what was last viewed and will navigate to that screen the next time it’s opened(ソーシャルボタンを押すとフレンドリストが初期表示されますが、以降は最後に開いていたスクリーンが表示されます)

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PATCH 2.2.0 PTR PATCH NOTES (UPDATED 3/20)
http://us.battle.net/d3/en/blog/18061643/patch-220-ptr-patch-notes-2-25-2015


Wizの新セットが大幅にnerfされたようです。

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