『OWCS Asia Championship』出場全8チーム紹介

訂正3:OVERWATCH RETAIL PATCH NOTES – APRIL 1, 2020

Overwatch Retail Patch Notes – April 1, 2020

エクスペリメンタルカードが更新。2-2-2を前提としたバランス調整をテスト。

HERO UPDATES (ONLY IN EXPERIMENTAL)

Ashe

The Viper

  • Magazine size increased from 12 to 15
    (弾薬が12から15に増加)
  • Shots no longer queue up the next shot if pressed slightly before recovery has finished
    訂正2:ショットのリカバリが終わる少し前にキーを押しても次の射出にディレイが生じなくなる)
    ※ADS時に次のショットのキー入力が早すぎると、射出に僅かなディレイが生じていたものが改善され、よりヒットスキャンらしくなったということらしい2
  • Unscoped shots to reach maximum spread increased from 4 to 6
    訂正3:腰だめ撃ちの拡散率が最大に達するまでのショット数が4から6に増加)
  • Unscoped shots can now be fired much more quickly after firing a scoped shot
    (ADS撃ち後の腰だめ撃ちがより早く撃てるようになった)
  • You can now start reloading much more quickly after firing a scoped shot
    (ADS撃ち後のリロード開始がこれまでより早くなった)

Genji

Shuriken (Secondary Fire)

  • Recovery lowered from 0.75 to 0.65 seconds
    (硬直時間が0.75から0.65秒に減少)

Mei

Endothermic Blaster (Primary Fire)

  • Maximum ammo reduced from 200 to 120
    (弾薬のサイズが200から120に減少)

Endothermic Blaster (Secondary Fire)

  • Ammo cost reduced from 20 to 10
    (弾薬消費が20から10に減少)
    ※セカンダリはマガジンあたり撃てる数が10から12に増加

Pharah

Rocket Launcher

  • Explosion damage increased from 65 to 80
    (爆発ダメージが65から80に増加)
  • Impact damage decreased from 55 to 40
    (直撃ダメージが55から40に減少)

Reinhardt

General

  • Steadfast passive knockback resistance reduced from 50% to 30%
    (パッシブのノックバック耐性が50%から30%に減少)

脚注:

  1. https://www.reddit.com/r/Competitiveoverwatch/comments/ft8kqx/overwatch_retail_patch_notes_april_1_2020/fm5pozc/
  2. https://www.reddit.com/r/Competitiveoverwatch/comments/ft8kqx/overwatch_retail_patch_notes_april_1_2020/fm5pozc/
Overwatch
d3watchをフォローする
d3watch.gg
タイトルとURLをコピーしました