新ヒーローのエコーとアーケードモードにロールキュー制限のないランクマッチ「ライバルプレイ・オープンキュー」を追加。
NEW HERO: ECHO (DAMAGE)
- エコーはリャオ博士が創り出したAI。ヌルセクター襲撃からパリを守るためOWチームに参加したエコーは、OWのメンバーとして初めて本格的な活躍を見せる。
- トライショット(プライマリ)…トライアングル状に同時に3発の弾を発射する。
- スティッキーボム(サブ)…時間差で起爆する粘着性の爆弾を一斉に発射する。
- フライト(SHIFT)…素早く前方に上昇し、危険回避や戦略的に自由に飛び回る。
- フォーカス・ビーム(E)…数秒間にわたってビームを放つ。ライフが半分以下の敵に大ダメージを与える(シールド含む)。
- グライド(パッシブ)…ジャンプボタン長押しで降下中に滑空できる。
- デュプリケート(ULT)…ターゲットした敵ヒーローをコピーする。発動中、敵はヒーローを変更できなくなる。
追記:
エコーは既にランクマッチでプレー可能となっている。
GENERAL UPDATES
New Feature: Training Partner
Within the Practice Range, use the Training Partner Spawner to create a bot of any hero on which you can test your abilities.
(練習場にはトレーニングパートナーのBOTを生成する装置を設置。装置はスポーンエリアを出た左側にあり、ヒーローも選択可能。これはエコーのULTをテストするためのもの)
General
- The Overwatch team has opened servers in a new datacenter to improve the gaming experience for players in the Middle East. Servers will be available beginning April 14, 2020
(中東地域に新たなサーバーを設置。例の公式ツィートはこの予告) - Added a “Patch Notes” button on the main menu and within the options menu. Selecting this button will open a web browser with the latest available game updates
(メニューに“Patch Notes”の項目を追加。ブラウザでパッチノートの内容を確認できる)
COMPETITIVE UPDATES
The new Competitive Open Queue will be available in the Arcade for roughly 4 weeks. This mode will use standard Competitive Play rules, including hero pools, but will have no role restrictions or role queues.
(アーケードにロールキュー制限のないランクマッチ「ライバルプレイ・オープンキュー」を4週間限定で追加。通常のランクマッチと同じルールに従い、ヒーロープールも適用されるが、ロールキューによる制限がない)
HERO UPDATES
Tracer
Blink
- Improved the accuracy of Tracer’s blink movement such that Tracer will more likely end up where the crosshair is pointing
(ブリンクの精度が向上し、クロスヘアで指定した位置に到達しやすくなる)
追記2:
Ana can now confirm nano and send it without line of sight from r/Overwatch
パッチノートには未記載だが、PTRで追加されたナノブーストのロックオンを確認するオプションが追加。