「OWCS DreamHack Dallas Major」出場全8チーム短評

訂正/追記3:Overwatch PTR Patch Notes – April 24, 2020

Overwatch PTR Patch Notes – April 24, 2020

昨日に続きPTRがアップデート。ヒーローの調整はバランス調整というよりはQoLの改善。

訂正:パッチノートの変更をPTRで確認後いくつか内容を修正。詳しい比較動画があれば後で追記。

GENERAL UPDATES

General

  • Improved Communications Wheel – We have changed how communication wheel throttling works in the game. You can use up to 3 communication wheel actions in rapid succession but there is now a delay between subsequent communications (similar to how Tracer’s blink ability works in the game)
    (コミュニケーションホイールのスパムは続けて3回までになり、それ以降のスパムにはディレイが生じる(トレーサーのブリンクを使ったときのように))
  • Play of the Game – Retuned a number of scoring factors to emphasize more active participation in fights
    (よりアクティブに戦闘に参加したプレーがPotGに採用されるように採点要素を調整)

HERO UPDATES

Ashe

The Viper

  • Now reaches maximum zoom halfway through Ashe’s aim down sights, instead of at its conclusion
    (ADSはモーションの最後ではなく途中で最大ズームに達するようになった)

Doomfist

Seismic Slam

  • Can now hold down the Ability 2 button to use Seismic Slam as soon as able (and valid, if using the aerial version)
    (サイズミックスラムが利用可能になり次第発動できるよう、入力待ちの状態でEキーを長押ししたままでも発動可能になった(空中でスラムを使用時))
    追記2:アッパーからスラムに繋ぐときにスパムする必要がなくなったということらしい。
  • When landing very close or on top of enemies, the enemy will be pushed in front/away from Doomfist slightly, instead of sometimes having then end up beside/behind Doomfist
    (スラムのターゲットに近すぎるか頭上に着地した場合は、ターゲットがドゥームの背後や側面ではなく正面や離れて押し出されるようになった)
  • Aerial Seismic Slam no longer has a slight acceleration time, which should make it arrive at the destination more reliably
    (空中からのスラムの僅かな加速時間がなくなり、より確実に目的地に到達できるようになった)

D.Va

General

  • Restored functionality allowing D.Va to maintain her current aim pitch when de-meching
    (メック脱出時のエイムの上下動が維持されるよう仕様を戻した)
    追記3:緊急脱出直前に視点を上下に変更できるが、PTRでは脱出後もそのエイム角度が維持される。

Mei

Cryo-Freeze

  • Now behaves like Mei’s Ice Wall when it comes to interactions. Cryo-Freeze will block line of sight and collision in much the same way
    (クリオフリーズはアイスウォールのように斜線を遮断し、衝突判定もアイスウォールとほぼ同じように作用するようになった)
    追記:敵だけでなく味方の斜線や衝突判定にも干渉するようになった模様。これが出来なくなったらしい。

WORKSHOP UPDATES

New Features

※省略

BUG FIXES

General

  • Fixed a bug that prevented new communication voice lines from playing
    (新たに追加されたコミュニケーションボイスが再生されない問題を修正)
Overwatch
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