Overwatch Retail Patch Notes – August 31, 2020
直近のエクペリンメンタルカードのバランス調整が過不足なくそのまま反映されている。
General
Armor
- Beam-type damage reduction against Armor health pools increased from 20% to 30%
(アーマーのライフに対するビーム系ダメージの軽減率を20%から30%に増加)
Ana
Biotic Rifle
- (General) Ammo reduced from 14 to 12
(一般:弾薬数を14から12に減少)
Ashe
The Viper
- (General) Max ammo reduced from 15 to 12
(一般:最大弾薬数を15から12に減少) - (Secondary Fire) Aim-down sights damage reduced from 85 to 80
(セカンダリ:照準器使用時のダメージを85から80に減少)
Baptiste
Biotic Launcher
- (Secondary Fire) Grenade ammo reduced from 12 to 10
(セカンダリ:グレネードの弾薬数を12から10に減少)
Regenerative Burst
- Total healing reduced from 150 to 75
(合計回復量を150から75に減少) - Baptiste now receives twice as much healing from Regenerative Burst
(リジェネバーストは自身に対する回復効果を2倍に変更)
Junkrat
Frag Launcher
- Impact damage reduced from 50 to 40 (Total 130 to 120)
(着弾ダメージを50から40に減少(合計ダメージを130から120に減少))
McCree
Peacekeeper
- (Primary Fire) Recovery increased from 0.42 to 0.50
(プライマリ:リカバリー時間を0.42秒から0.50秒に延長)
Moira
Biotic Grasp – Healing
- Lingering heal reduced from 4 seconds to 2 seconds (Total healing from 65 down to 35)
(持続回復を4秒から2秒に短縮(合計回復量を65から35に減少)) - Healing per second increased from 65 to 70
(1秒あたりの回復量を65から70に増加) - Healing resource consumption rate increased from 11 to 14 (27%)
(リソース消費率を11から14(27%)に増加)
Biotic Grasp – Damage
- Attach angle reduced by 37%
(付着する角度を37%縮小) - Healing resource gain rate increased by 50%
(リソース回復率を50%増加)
Orisa
Halt!
- Radius increased from 4 to 5
(効果範囲を4メートルから5メートルに拡大) - Projectile speed reduced from 30 to 25
(弾速を30から25に減少)
Pharah
Rocket Launcher
- Recovery increased from 0.75 to 0.85
(リカバリー時間を0.75秒から0.85秒に延長)
Symmetra
Photon Projector
- (Secondary Fire) Max damage reduced from 140 to 120
(最大ダメージを140から120に減少)
Widowmaker
Widow’s Kiss
- (General) Max ammo increased from 30 to 35
(一般:最大弾薬数を30から35に増加) - (Secondary Fire) Scoped ammo cost increased from 3 to 5
(セカンダリ:スコープ使用時の弾薬消費を3から5に増加) - (Secondary Fire) Scoped shots now have up to 50% damage falloff from 60-85 meters
(スコープ使用時に60-85メートルの距離で最大50%のダメージ距離減衰を適用)
Zarya
Particle Cannon
- (Secondary Fire) Ammo cost increased from 20 to 25
(セカンダリ:弾薬コストを20から25に増加)