DavlokさんによるStatic Chargeの静電気が発生する/しないの検証結果です。
Preliminary Results: Monk Skills
SC Proc seems to use the attacking skill’s coefficent to determine if SC procs.
>SCが発生するかは攻撃したスキルのプロック係数によって決まるものと思われる。
– Does proc off all Generator hits *
– Does proc off FoF’s DoT which tics every 12 frames (5x/sec)
– Does proc off all LTK runes
– Does proc off all CS runes
– Does proc off all TR runes (each tic)
– Does proc off all BoH:Circle of Skorn
– Does proc off all DS Runes
– Does proc off all WoL Runes **
– Does proc off all SSS runes
– Does proc off all Unwelcome Disturbance bursts
– Does proc off Mystic Ally attacks (including Air Ally AoE)
– Does NOT proc off EP’s DoT ticks (U2 or manually applied)
– Does NOT proc off Sweeping Wind
– Does NOT proc off MoC:Submission
* FoTの最初の2段は1体のターゲットのみにヒットする。AoE判定があるのは3段目。
** PotAのtcikは6、ELは1、残りのルーンは3。
Preliminary Results: Items
– Does proc off attacks from pets summoned from items Skycutter, Maximus, etc.
>Skycutter、Maximusなどのアイテムで召喚したペットの攻撃によりプロックする。
– Does NOT proc off item procs as far as I can tell. None of the following proc SC:
>以下のアイテムによるダメージは、Davlokがテストした限りではSCはプロックしない。
- Andarial V., DW.Mantle, Death’s Bargain, Firewalkers, Pox, Sash of Knives, TGV,
- Bul Kathos Wedding Band, Hellfire Ring, Wyrd Stun (no), Moonlight Ward
- Azurewrath, Fulminator, Schaefer’s, SoH, Stalguard, Sunder, Wizardspike, TF
Preliminary Results: Gems
– Does NOT proc off Legendary Gem DoTs (Toxin, PE, Mirinae, Wreath)
>ジェムによるDoTダメージではプロックしない。
これらのテストはごく短時間で行われた。SCがプロックするケースでもプロック係数がとても低いものは、おそらく使いものにならないと思われる。
SCのプロック頻度に内部クールダウンがあのかは不明。
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11882328396?page=13#255
redditのコメントにあった大凡のローテーション(DSでF+Rのスペンダーボーナスを発生させる場合)。参考になるかは不明。
1. Hit BoH and and get to max spirit while using FoT to apply static charge
>FoTでSCをアプリしながらBoHをキャストしてスピリットをMAXにする。
2. Dash and use WotH for 3-4 seconds
>ダッシュしてWotHで3~4秒叩く。
3. Dash and apply FoT just long enough to get static charge down (1-1.5 seconds at most)
>SCが十分に行き渡るまで(長くても1~1.5秒)ダッシュしてFoTをアプリする。
4. Switch to WotH for 3-4 seconds
>再びWotHに切り替えて3~4秒叩く。
5. Repeat 3 and 4 until the density is no longer efficient, then dash away to find another cluster
>3と4を繰り返し、パックの密度が薄くなり効率が減ったと思ったら次の集団に向けてダッシュする。
https://www.reddit.com/r/Diablo3Monks/comments/3mwc6z/natsumas_first_impressions_on_the_static_charge/cvjfv8u
数日前の配信中にSCモンクが叩きだしたダメージ200B。RG戦で蓄積したBotSのスタックとCoEのバフが乗ったときの瞬発力がスゴそう。
中国鯖ですが、シーズン4のBK/WW馬場(PL1314)がGR76にチャレンジしたものの、僅か0.183秒足らずでクリアを逃した模様。
プロフィール(クリア時とは別)
<このポストの反応>
– やつのBotSはランク91だぞ!? WHAT THE !@#$
– 僕もBK/WWだけどまだGR60もクリアできません。
>君はゲームチェンジャーのsnapshotを使ってないからだよ。
>>GR60でsnapshotは必要ないだろ・・・
– で、結局WWとRendはどっちが上なんですかねぇ?
– 76なら明日Alkaizerがクリアするから問題ない。
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/3n8aoy/oops_missed_gr76_by_0183_seconds/
ちなみにAlk先輩はRendビルドで既にGR75をクリアしてます。
コメント
今回のパッチはビルドが結構ありますね
特にモンクはジェネレーターび
DBファーム、バウンティファームのおかげで必要なビルドのオプションも増えましたしね。
次シーズンは他クラスにもモンクみたいに2pcと4pcに換えが効くビルドが増えて欲しいです。
didn’t see Pus Spitter in the non-proc items :3
..care to test that as well, as it leaves a poison dot on the ground?
hi x3n, these test results are not totally from mine but from Davlok’s post. you can post any question on his post at monk forum. the post is here > http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11882328396?page=13#255