今朝配信されたPTRパッチ2.4.1のノートです。今回はゲームバランスの調整が主で新規追加要素はほとんどありませんが、新たなレジェンダリアイテムがいくつか追加されています。
セットダンジョンにも調整が入っていて、以前よりは目標達成がしやすくなっているかもしれません。また多くのアイテムやスキルボーナスが加算から乗算へと変更になっています。
あとはAct3とAct4のバウンティ報告が被った場合の修正、GR70以上での被ダメージ減、XP減などです。
後で見なおして修正予定。
PATCH 2.4.1 PTR PATCH NOTES
Last updated March 8 @ 12:16 p.m. PT.
Below you’ll find the preliminary PTR patch notes for patch 2.4.1. Please note that this isn’t the final version of the patch notes and that some changes may not be documented or described in full detail.
PTR PATCH 2.4.1 – v2.4.1.35989
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Table of Contents:
GENERAL
- Several changes have been made to improve server performance(サーバーパフォーマンスを改善する様々な変更を施しました。)
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented Massacre bonus experience from being calculated correctly(Massacreの経験値ボーナスが正しく計算されていなかった問題を修正しました。)
CLASSES
- Barbarian
- Active Skills
- Hammer of the Ancients
- Skill Rune – Birthright
- Now heals for 3% of your maximum Life on Critical Hits(クリティカルヒットで最大ライフの3%を回復します。)
- No longer has a chance to drop a Health Globe(ヘルスグローブがドロップすることはありません。)
- Skill Rune – Birthright
- Ignore Pain
- Skill Rune – Mob Rule
- Damage reduction granted to allies has been reduced from 50% to 25%(味方へのダメージ軽減効果を50%から25%に減らしました。)
- Skill Rune – Mob Rule
- Hammer of the Ancients
- Passive Skills
- Tough as Nails
- Thorns damage bonus increased from 50% to 100%(Thornsダメージボーナスを50%から100%に増やしました。)
- Tough as Nails
- Active Skills
- Demon Hunter
- Active Skills
- Companion
- Skill Rune – Boar Companion
- The Life per second and resistance bonuses are also granted to your allies(ライフ回復/秒と耐性ボーナスが味方にも適用されます。)
- Skill Rune – Wolf Companion
- The damage bonus granted is now multiplicative with other sources of bonus damage(ダメージボーナスが他のダメージバフ群との乗算になります。)
- Skill Rune – Boar Companion
- Companion
- Passive Skills
- Steady Aim
- The damage bonus granted is now multiplicative with other sources of bonus damage(ダメージボーナスが他のダメージバフ群との乗算になります。)
- Steady Aim
- Active Skills
- Witch Doctor
- Active Skills
- Grasp of the Dead
- Skill Rune – Death is Life
- Chance to summon a Zombie Dog increased to 70%(Zombie Dogの召喚チャンスを70%に増やしました。)
- No longer has a chance to drop a Health Globe(ヘルスグローブがドロップすることはありません。)
- Skill Rune – Death is Life
- Grasp of the Dead
- Active Skills
- Wizard
- The Firebird’s Finery (2) Set Bonus will now activate before Unstable Anomaly(The Firebird’s Finery (2) Setの蘇生ボーナスはUnstable Anomalyよりも先にアクティベートされます。)
- Active Skills
- Archon
- Damage bonus increased from 20% to 300%(ダメージボーナスを20%から300%に増やしました。)
- Armor and resistance bonuses increased from 20% to 150%(アーマーと耐性ボーナスを20%から150%に増やしました。)
- Damage bonus for each enemy killed is now multiplicative(エネミーを倒した時のキルボーナスが乗算になります。)
- Skill Rune – Improved Archon
- Damage bonus increased from 22% to 50%(ダメージボーナスを22%から50%に増やしました。)
- Note: This bonus is now multiplicative(このボーナスは乗算になります。)
- Damage bonus increased from 22% to 50%(ダメージボーナスを22%から50%に増やしました。)
- Skill Rune – Teleport
- Cooldown reduced from 3 to 2 seconds(クールダウンを3秒から2秒に減らしました。)
- Archon
ITEMS
- Legendary potions can now be salvaged and will yield a Forgotten Soul
- Legendary Gems
- Bane of the Powerful
- Rank 25 now also reduces damage taken from Elites by 15%(ランク25ボーナスは既存の効果に加え、エリートからのダメージを15%軽減します。)
- The damage bonus granted is now multiplicative with other sources of bonus damage(ダメージボーナスは他のダメージバフ群との乗算になります。)
- Enforcer
- Pet damage reduction increased from 25% to 90%(ペットのダメージ軽減効果を25%から90%に増やしました。)
- The damage bonus granted to pets is now multiplicative with other sources of bonus damage(ペットのダメージボーナスは他のダメージバフ群との乗算になります。)
- Gem of Efficacious Toxin
- Poisoned enemies now also deal 10% reduced damage(ポイズン状態のエネミーは既存の効果に加え、与ダメージが10%減少します。)
- Gogok of Swiftness
- Has been redesigned
- Now applies swiftness with every attack(ボーナススタックの条件がヒットからアタックになります。)
- Now also grants 0.50% chance to dodge per stack(スタックにつき、既存の効果に加え、0.50%の回避チャンスを得ます。)
- Dodge chance increases by 0.01% per rank(この回避チャンスはランクごとに0.01%上昇します。)
- Has been redesigned
- Mirinae, Teardrop of the Starweaver
- Smite damage increased from 2000% to 3000% weapon damage(Smiteのダメージを武器ダメージ2000%から3000%に増やしました。)
- Additional damage per rank increased from 40% to 60% weapon damage(ランクごとの追加ダメージを武器ダメージ40%から60%に増やしました。)
- Duration between bonus Smite casts at rank 25 reduced from 5 to 3 seconds(ランク25のボーナスはSmiteがキャストされる間隔を5秒から3秒に減らしました。)
- Smite now also heals you for 3% of your maximum Life each time it hits an enemy(さらに、Smiteがエネミーにヒットするたびに最大ライフの3%を回復します。)
- Moratorium
- Chance to clear staggered damage increased from 10% to 20% per kill(プレイヤーが徐々に受けるダメージ分の除去チャンスを10%から20%に増やしました。)
- Pain Enhancer
- Bleed increased from 1200% to 2500% weapon damage(出血ダメージを武器ダメージ1200%から2500%に増やしました。)
- Additional damage per rank increased from 30% to 50% weapon damage(ランクごとに追加されるダメージを武器ダメージ30%から50%に増やしました。)
- Simplicity’s Strength
- The damage bonus granted is now multiplicative with other sources of primary skill bonus damage(ダメージボーナスは他のプライマリスキルへのダメージバフと乗算になります。)
- Heal amount increased from 2% to 4% of maximum Life(ヒール回復量を最大ライフ2%から4%に増やしました。)
- Taeguk
- Has been redesigned
- Now only gains stacks when you spend resource on a channeled skill(チャネリングスキルでリソースを消費した場合のみボーナスがスタックします。)
- Now stacks up to 10 times(スタックは最大10になります。)
- Stacks now expire after 1.5 seconds(スタックは1.5秒経過すると消滅します。)
- Grants 2.0% damage per stack(スタックにつき2.0%のダメージボーナスが発生します。)
- Damage increases by 0.04% per rank(このダメージボーナスはランクごとに0.04%上昇します。)
- Grants 2% Armor per stack at rank 25(ランク25になるとスタックにつき2%のアーマーボーナスが発生します。)
- Note: There is currently an issue causing this gem to only grant 1% Armor per stack(現在のところこのボーナスが1%しか発生しない不具合が確認されています。)
- Has been redesigned
- Wreath of Lightning
- Lightning damage increased from 600% to 1250% weapon damage(ライトニングダメージを武器ダメージ600%から1250%に増やしました。)
- Additional damage per rank increased from 10% to 25% weapon damage(ランクごとの追加ダメージを武器ダメージ10%から25%に増やしました。)
- Zei’s Stone of Vengeance
- Damage bonus per rank increased from 0.05% to 0.08% for every 10 yards between you and the enemy(ランクごとに上昇する射程10ヤード毎のダメージボーナスを0.05%から0.08%に増やしました。)
- Bane of the Powerful
- Depth Diggers
- The damage bonus granted is now multiplicative with other sources of primary skill bonus damage(ダメージボーナスは他のプライマリスキルへのダメージバフとの乗算になります。)
- Oculus Ring
- Will now also be activated by your kills if equipped on your follower(フォロワーが装備していた場合、プレイヤーによるエネミーキルでもボーナスが発生します。)
- Sanguinary Vambraces
- Now benefit from all sources of bonus damage(全てのダメージバフの効果が乗ります。)
- Solanium
- Can now only drop a Health Globe once every 8 seconds(ヘルスグローブは8秒につき1度だけドロップします。)
- Several existing Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(既存のレジェンダリアイテムのいくつかにレジェンダリパワーの追加アップデートを行いました。)
- Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(既に所持しているアイテムには以下の変更は適用されません。新規にドロップしたアイテムのみ適用されます。)
- Frostburn
- Now has Cold skills deal +15-20% increased damage and have a 50% chance to Freeze enemies as a Legendary Power(レジェンダリパワーがCold skills deal +15-20% increased damageと50%のフリーズチャンスになります。)
- Magefist
- Now has Fire skills deal +15-20% increased damage as a Legendary Power(レジェンダリパワーがFire skills deal +15-20% increased damageになります。)
- Class-Specific Items
- Barbarian
- Immortal King’s Call
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 250% to 400%(ダメージボーナスを250%から400%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- The Legacy of Raekor
- (6) Set Bonus
- Damage bonus per stack increased from 300% to 750%(スタックごとのダメージボーナスを300%から750%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Might of the Earth
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 800% to 1200%(ダメージボーナスを800%から1200%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Skull Grasp
- Has been redesigned
- Your Whirlwind deals 250-300% additional damage(Whirlwind は250-300%の追加ダメージを与えます。)
- Note: This bonus is multiplicative with other sources of Whirlwind damage(このボーナスは他のWhirlwindへのダメージバフと乗算になります。)
- Your Whirlwind deals 250-300% additional damage(Whirlwind は250-300%の追加ダメージを与えます。)
- Has been redesigned
- Wrath of the Wastes
- (4) Set Bonus
- Damage reduction gained during Whirlwind increased from 40% to 50%(Whirlwind中のダメージ軽減効果を40%から50%に増やしました。)
- Your applied Rends deal triple damage(Rendsのダメージ/秒が3倍になります。)
- (4) Set Bonus
- Immortal King’s Call
- Crusader
- Flail of the Ascended
- New Legendary Two-Handed Flail
- Your Shield Glare deals damage equal to up to your last 5 Shield Bash casts(Shield Glareは最大で直近にキャストしたShield Bash5回分のダメージを与えます。)
- New Legendary Two-Handed Flail
- Johanna’s Argument
- Now also increases the damage of Blessed Hammer by 100%(既存の効果に加えBlessed Hammerのダメージを100%増やします。)
- Thorns of the Invoker
- (2) Set Bonus
- Damage per stack increased from 25% to 35%(スタックごとのダメージを25%から35%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Bonus Thorns damage dealt increased from 600% to 800%(Thornsダメージのボーナスを600%から800%に増やしました。)
- (2) Set Bonus
- Roland’s Legacy
- (4) Set Bonus
- Damage bonus increased from 600% to 750%(ダメージボーナスを600%から750%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Duration increased from 5 to 8 seconds(持続時間を5秒から8秒に増やしました。)
- (4) Set Bonus
- Flail of the Ascended
- Demon Hunter
- Embodiment of the Marauder
- (4) Set Bonus
- Sentry damage bonus increased from 300% to 400%(Sentryのダメージボーナスを300%から400%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Damage bonus for each active Sentry increased from 600% to 800%(Sentry設置数ごとのダメージボーナスを600%から800%に増やしました。)
- (4) Set Bonus
- Lord Greenstone’s Fan
- Damage bonus increased from 80-100% to 160-200% per stack(スタックごとのダメージボーナスを80-100%から160-200%に増やしました。)
- Meticulous Bolts
- No longer drops(ドロップしなくなり新たなアイテムに変わります。)
- Replaced with:
- Elemental Quiver
- New Legendary Quiver
- Ball Lightning travels at 30% speed(Ball Lightningの移動スピードが通常の30%になります。)
- Frost Arrow damage and chill duration increased by 200-250%(Frost Arrowのダメージとチル効果の持続時間が200-250%増加します。)
- Immolation Arrow damage over time increased by 200-250%(Immolation ArrowのDoTダメージが200-250%増加します。)
- Nether Tentacles damage and healing increased by 200-250%(Nether Tentaclesのダメージと回復効果が200-250%増加します。)
- New Legendary Quiver
- Elemental Quiver
- Natalya’s Vengeance
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 400% to 500%(ダメージボーナスを400%から500%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- The Shadow’s Mantle
- (2) Set Bonus
- Damage bonus increased from 600% to 1200%(ダメージボーナスを600%から1200%に増やしました。)
- (2) Set Bonus
- Unhallowed Essence
- (6) Set Bonus
- Damage bonus per point of Discipline increased from 20% to 40%(Discipline1ポイントごとのダメージボーナスを20%に40%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Wojahnni Assaulter
- Rapid Fire damage bonus increased from 30-40% to 60-75% per stack(スタックごとのRapid Fireのダメージボーナスを30-40%から60-75%に増やしました。)
- Channeling time required to gain a stack decreased from 1 second to 0.5 seconds(スタックするために必要なチャネリング時間を1秒から0.5秒に減らしました。)
- Now gains the first stack immediately(初回スタックはキャスト後、即発生します。)
- Embodiment of the Marauder
- Monk
- The Flow of Eternity
- Now also increases your Seven-Sided Strike damage by 100%(既存の効果に加え、キャラクターのSeven-Sided Strikeのダメージが100%増加します。)
- Monkey King’s Garb
- (4) Set Bonus
- Decoy damage increased from 500% to 1000% weapon damage per stack(スタックごとのデコイのダメージを武器ダメージ500%から1000%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 1500% to 3000%(ダメージボーナスを1500%から3000%に増やしました。)
- (4) Set Bonus
- Raiment of a Thousand Storms
- (6) Set Bonus
- Dashing Strike now also increases your Spirit Generators by 300% for 6 seconds(Dashing Strikeによりキャラクターのジェネレータースキルのダメージも300%増加します。)
- (6) Set Bonus
- Shenlong’s Spirit
- (2) Set Bonus
- Damage bonus after reaching maximum Spirit increased from 100% to 150%(Spiritが最大に達した後のダメージボーナスを100%から150%に増やしました。)
- (2) Set Bonus
- Uliana’s Stratagem
- (4) Set Bonus
- Your Seven-Sided Strike deals double its total damage with each hit(キャラクターのSeven-Sided Strikeはヒットごとに最終ダメージの2倍のダメージを与えます。)
- (6) Set Bonus
- Now also increases your Exploding Palm damage by 250%(既存の効果に加え、キャラクターのExploding Palmのダメージが250%増加します。)
- (4) Set Bonus
- The Flow of Eternity
- Witch Doctor
- Bakuli Jungle Wraps
- New Legendary Belt
- Firebats deals 150-200% increased damage to enemies affected by Locust Swarm or Piranhas(FirebatsはLocust SwarmまたはPiranhasの影響を受けているエネミーへのダメージが150-200%増加します。)
- New Legendary Belt
- Helltooth Harness
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 900% to 1400%(ダメージボーナスを900%から1400%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Raiment of the Jade Harvester
- (2) Set Bonus
- Instant Haunt damage dealt increased from 60 to 120 seconds worth(Hauntの即効ダメージを60秒分から120秒分に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Instant damage dealt when consuming DoTs increased from 150 to 300 seconds worth(DoTダメージを消費した際の即効ダメージを150秒から300秒分に増やしました。)
- (2) Set Bonus
- Spirit of Arachyr
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 1200% to 1500%(ダメージボーナスを1200%から1500%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Zunimassa’s Haunt
- (4) Set Bonus
- Damage reduction per Fetish increased from 2% to 3%(Fetish1体ごとのダメージ軽減効果を2%から3%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 800% to 1500%(ダメージボーナスを800%から1500%に増やしました。)
- (4) Set Bonus
- Bakuli Jungle Wraps
- Wizard
- Delsere’s Magnum Opus
- (4) Set Bonus
- Has been redesigned
- You take 50% reduced damage while you have a Slow Time active(Slow Timeがアクティブな間は被ダメージを50%軽減します。)
- Your allies gain half this benefit(味方への軽減効果は半減します。)
- Has been redesigned
- (4) Set Bonus
- Halo of Karini
- New Legendary Ring
- You take 45-60% less damage for 2 seconds after your Storm Armor electrocutes an enemy more than 30 yards away(Storm Armorが30ヤード以上離れたエネミー1体を感電させると、被ダメージが2秒間、45-60%軽減します。)
- New Legendary Ring
- Firebird’s Finery
- (6) Set Bonus
- Damage bonus for each enemy burning increased from 25% to 40%(炎上したエネミー1体ごとのダメージボーナスを25%から40%に増やしました。)
- Damage bonus when an Elite is burning increased from 600% to 2000%(炎上したエリート1体ごとのダメージボーナスを600%から2000%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- Nilfur’s Boast
- Meteor damage bonus increased from 100% to 200%(Meteorのダメージボーナスを100%から200%に増やしました。)
- Damage when hitting 3 or fewer enemies increased from 150-200% to 275-350%(ヒットしたエネミーが3体以下の時のダメージボーナスを150-200%から275%-350%に増やしました。)
- Tal Rasha’s Elements
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 500% to 750% per stack(スタックごとのダメージボーナスを500%から750%に増やしました。)
- (6) Set Bonus
- The Twisted Sword
- Can now only benefit from a maximum of 5 Energy Twisters(ボーナスを得られるEnergy Twisterの数は5個までになります。)
- Vyr’s Amazing Arcana
- (4) Set Bonus
- Damage bonus increased from 1% to 1.5% per stack(スタックごとのダメージボーナスを1%から1.5%に増やしました。)
- (4) Set Bonus
- Delsere’s Magnum Opus
- Several existing class-specific Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(既存のクラス専用レジェンダリアイテムのいくつかにレジェンダリパワーの追加アップデートを行いました。)
- Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(既に所持しているアイテムには以下の変更は適用されません。新規にドロップしたアイテムのみ適用されます。)
- Monk
- Crystal Fist
- Legendary power added
- Dashing Strike reduces your damage taken by 40-50% for 6 seconds(Dashing Strikeによりキャラクターの被ダメージが6秒間、40-50%軽減されます。)
- Level requirement has been reduced(装備要求レベルを引き下げました。)
- Legendary power added
- Flesh Rake
- Legendary power added
- Dashing Strike increases the damage of Dashing Strike by 75-100% for 1 second, stacking up to 5 times(Dashing Strikeを使用すると、Dashing Strike自体のダメージが1秒間、75-100%増加します。この効果は最大5回スタックします。)
- Level requirement has been reduced(装備要求レベルを引き下げました。)
- Legendary power added
- Crystal Fist
- Witch Doctor
- Swamp Land Waders
- Legendary power added
- Sacrifice deals 350-400% additional damage to targets affected by Locust Swarm or Grasp of the Dead(SacrificeはLocust DwarmまたはGrasp of the Deadの影響を受けているターゲットに350-400%の追加ダメージを与えます。)
- Legendary power added
- Swamp Land Waders
- Bug Fixes
- Fixed an issue that caused the Firebird’s Finery (6) Set Bonus to grant its Elite bonus damage when a Rare monsters minions were ignited(Firebird’s Finery (6) Setボーナスがエリートではないレアモンスターのミニオンが炎上した場合も適用されていた問題を修正しました。)
- Barbarian
ADVENTURE MODE
- Bounties
- In the event that both Act III and Act IV bounties are complete, the bonus act will now always be turned in first(Act 3とAct 4のバウンティ両方を完了した状態で報告すると常にボーナスAct側が先に報告されます。)
- A Plague of Burrowers
- Significantly reduced Burrowers’ health(Burrowersの体力を大幅に減らしました。)
- Nephalem Rifts
- Greater Rifts
- The amount of incoming damage in Greater Rift 70 and above has been reduced(Greater Rift 70以上でプレイヤーが受けるダメージ量を減らしました。)
- The amount of Experience granted in Greater Rift 70 and above has been reduced(Greater Rift 70以上で獲得できる経験値量を減らしました。)
- The cost required to empower, and gold awarded by a Greater Rift above rank 70 has been reduced, but the ratio of gold earned to empower cost remains the same(Greater Rift 70より上のエンパワーコストとゴールド報酬を減らしました。エンパワーコストとゴールド入手量の比率はこれまでと同じです。)
- Greater Rifts
- Set Dungeons
- Barbarian
- Immortal King’s Call
- Objective 2 now requires you to kill 150 enemies while Wrath of the Berserker is active(第2目標はWrath of the Berserker中に150体のエネミーを倒す必要があります。)
- The Legacy of Raekor
- Enemies hit by a Furious Charge that didn’t hit 15 enemies are no longer prevented from counting toward the objective on future casts(ヒット数が15体未満だったFurious Chargeがヒットしたエネミーもそれ以降のキャストのヒット対象に含まれるようになります。)
- Might of the Earth
- Elites now appear in fixed locations(エリートが登場する場所が固定になります。)
- Wrath of the Wastes
- Enemies hit by a Rend that didn’t hit 10 enemies are no longer prevented from counting toward the objective on future casts(ヒット数が10体未満だったRendがヒットしたエネミーもそれ以降のキャストのヒット対象に含まれるようになります。)
- Immortal King’s Call
- Crusader
- Armor of Akkhan
- The total number of monsters has been increased(登場するモンスターの総数を増やしました。)
- Enemies hit by a Condemn that didn’t hit 10 enemies are no longer prevented from counting toward the objective on future casts(ヒット数が10体未満のCondemnがヒットしたエネミーもそれ以降のキャストのヒット対象に含まれるようになります。)
- Armor of Akkhan
- Demon Hunter
- Embodiment of the Marauder
- Objective 1 now requires you to kill 140 enemies with 3 or more Sentries active(第1目標はセントリーの設置台数が3台以上の状態で140体のエネミーを倒す必要があります。)
- The total number of monsters has been increased(登場するモンスターの総数を増やしました。)
- Rockworms now appear in fixed locations(Rockwarmsが登場する場所が固定になります。)
- Rockworms will now take longer to spring from the ground after appearing(Rockwarmsは登場後、地面から跳び上がるまでの時間が長くなります。)
- The Shadow’s Mantle
- You no longer break the consecutive hit chain if you hit a target that has already been added to the chain(既に連続ヒットの中に含まれているターゲットをヒットしてもクリア条件の連続ヒットが遮られることはありません。)
- Unhallowed Essence
- Enemies hit by a Multishot that didn’t hit 20 enemies are no longer prevented from counting toward the objective on future casts(ヒット数が20体未満のMultishotがヒットしたエネミーもそれ以降のキャストのヒット対象に含まれるようになります。)
- Embodiment of the Marauder
- Witch Doctor
- Raiment of the Jade Harvester
- Deceivers will no longer use their Invisibility(DeceiversがInvisibilityを使用しなくなります。)
- Enemies hit by a Soul Harvest that didn’t harvest 15 souls are no longer prevented from counting toward the objective on future casts(ヒット数が15体未満のSoul Harvesがヒットしたエネミーもそれ以降のキャストのヒット対象に含まれるようになります。)
- Raiment of the Jade Harvester
- Wizard
- Delsere’s Magnum Opus
- Enemies hit by a Slow Time that didn’t initially hit 30 enemies are no longer prevented from counting toward the objective on future casts(ヒット数が30体未満のSlow Timeがヒットしたエネミーもそれ以降のキャストのヒット対象に含まれるようになります。)
- Firebird’s Finery
- Objective 2 now requires you to Ignite or kill 20 enemies(第2目標は20体のエネミーをキルもしくは燃やす必要があります。)
- Delsere’s Magnum Opus
- Barbarian
- Bug Fixes
- Fixed an issue that could, under certain conditions, prevent players from being able to finish a Set Dungeon(特定の条件下でセットダンジョンを終了できなくなる問題を修正しました。)
CRAFTING
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented the quantity of items to be crafted from being properly updated when a new value was entered(新たな数量が入力された際にクラフトされるアイテムの量が正しく反映されない問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented the list of affixes available when an item was being enchanted from being updated dynamically(アイテムをエンチャントする際に利用可能なaffixesリストがリアルタイムに反映されない問題を修正しました。)
MONSTERS
- Pet attacks will now also break Primordial Scavengers’ armor in the same way player attacks do(ペットの攻撃はプレイヤーと同じようにPrimordial Scavengersのアーマーを破壊することができます。)
- The amount of gold dropped by Gilded Barons has been reduced(Gilded Baronsがドロップするゴールド量を減らしました。)
- The Merciless Witch
- Removed her shields in both the Realm of Discord and Realm of Fright(Realm of DiscordとRealm of Frightにおける戦闘では Merciless Witchがシールドを使わなくなります。)
- Significantly increased her health in the Realm of Discord(Realm of Discordにおける戦闘では彼女の体力が大幅に増えています。)
USER INTERFACE
- Holding shift while comparing an item will now also remove the benefit of Caldesann’s Despair from the comparison(アイテム比較中にシフトキーを長押しするとCaldesann’s Despairの効果を消して比較することができます。)
- When viewing a player’s profile in game, it will now indicate whether or not you are looking at the current profile(ゲーム内でプレイヤーのプロフィールを閲覧する際に現在のプロフィールを見ているのかそうでないのかが示されるようになります。)
- The Inventory button no longer flashes for level 70 characters when a new item is picked up(レベル70のキャラクターが新たなアイテムを拾った際にインベントリボタンが光ることはなくなります。)
- Your highest damage numbers will now also be displayed in orange when shortened combat numbers are disabled(ダメージ桁数の圧縮オプションを切った場合でも最大ダメージがオレンジ色で表示されるようになります。)
- A shadow has been added to stack and charge counts on the hotbar, and buff icons(バフアイコン、ホットバーのスタックとチャージのカウント数に影を加えました。)
- Bug fixes
- Fixed an issue that prevented profiles from being properly updated when inspecting a player in-game after they have enchanted an item or socketed a gem(エンチャントやジェムをソケットに挿した後でインスペクトで表示されるプロフィールが正しく反映されない問題を修正しました。)
Patch 2.4.1 PTR Patch Notes
Patch 2.4.1 PTR Patch Notes - Diablo III