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訂正 [オーバーウォッチ2] 【ネタバレ注意】シーズン9のパッチノートがリークされたらしい…?(最終版)

Overwatch 2

いくつかの記載漏れや間違いがあったので訂正(2024/1/29 10:18)。ただし、テスト鯖のパッチノートなので、ここに書かれた調整や未記載のものも含めて、全部そのままくる可能性は低いと思います。

訂正:×ホバーの燃費20%向上→○燃料20%減少

元リーガーのRupalとUltraVioletの配信からシーズン9のパッチノートがリークされた模様。

この2人はおそらくテストには参加してなくて、NDA義務もないので、参加者の誰かからリークがあったんじゃないかと思います。

SEASON 9 LEAKED PATCH NOTES
byu/truthaboutns inCompetitiveoverwatch

ネタバレ注意

多分テスト鯖でのパッチノートだと思うのでこのままくるかどうかはわかりませんけどね。この2人がフェイクつかまされた可能性も捨てきれません。

このノート見る限りトレーサーがHP175になったのは一応事実みたいですが、他のヒーローもHPは大幅に上がってます。

翻訳バージョン
  • All heroes now regenerate 20 health points per second after 5 seconds of not taking damage

↑Dexertoの記載からは漏れていますが、全ヒーローの自己回復パッシブは攻撃されない時間が5秒経過すると秒間20ヘルス回復します。

Overwatch 2 Season 9 early patch notes

Global Projectile Size Increase

  • Most damage-dealing projectile sizes have been increased, allowing all heroes to hit their targets more easily
    (ほとんどの弾丸サイズが増加しターゲットに当てやすくなった)
  • Hitscan weapons with a high spread and rate of fire, such as Soldier 76’s Pulse Rifle, have been increased by 0.05
    (ソルジャーのライフルなど拡散と連射率の高いヒットスキャンはサイズが0.05メートル増加)
  • Average hitscan weapons and abilities, such as Cassidy’s Peacemaker, have been increased by 0.08
    (平均的な武器やアビリティは、キャスのピースキーパーなど、サイズが0.08メートル増加)
  • Travel-time projectile weapons that are shotguns, such as Roadhog’s scrap gun, or have a high rate of fire, such as Ramattra’s Void Accelerator, have been increased by 0.05
    (ホッグのショットガンやラマットラのような連射速度の速いプロジェクタイルはサイズが0.05メートル増加)
  • Travel-time projectiles that travel slower than 50 meters per second, such as Pharah’s Rocket Launcher, are increased by 0.15
    (ファラのロケランのように弾速が遅いプロジェクタイルはサイズが0.15メートル増加)
  • Travel-time projectiles that travel 50 meters per second or more, such as Hanzo’s Storm Bow, are increased by 0.1
    (ハンゾーのストームアローのような弾速が速いプロジェクタイルはサイズが0.1メートル増加)
  • Projectiles excluded from this update:(以下のアビリティはサイズUPから除外される)
    • Ana’s Sleep Dart
    • Brigitte’s Whip Shot
    • Reinhardt’s Firestrike
    • Roadhog’s Chain Hook
    • Sigma’s Accretion
    • Sombra’s Virus

※現行の弾丸サイズはこのリスト2を参照

Health Pool Update

The total Hero health pool for all heroes, including health, armor, and shields, are increased from around 15% to 20%.
(ヒーロー全体のヘルス、アーマー、シールドなどが約15から20%増加)

Ultimate Charge Update

All hero ultimate costs are increased by 10%.
(全ULTコストが10%増加)

Tanks

D.Va

Base Stats

  • Pilot D.Va’s health increased from 150 to 175
    (ベビーDVAのヘルスが150から175に増加)
  • Mech D.Va’s armor increased from 300 to 375
    (メックのアーマーが300から375に増加)

Self-Destruct

  • Outer radius max damage increased from 900 to 1000
    (自爆外周の最大ダメージ900から1000に増加)
  • Inner radius range increased from 4 to 6 meters
    (自爆内径範囲が4から6メートルに増加)

Doomfist

Base Stats

  • Health increased from 300 to 375
    (ヘルスが300から375に増加)

Rocket Punch

  • Max impact damage increased from 50 to 75
    (ロケパンの最大ダメージが50から75に増加)
  • Max wall slam damage increased from 30 to 40.
    (叩きつけの最大ダメージが30から40に増加)

Junker Queen

Base Stats

  • Health increased from 300 to 375
    (ヘルスが300から375に増加)

Rampage

  • Wound damage over time increased from 60 to 90.
    (継続ダメージが60から90に増加)

Mauga

Base Stats

  • Health increased from 300 to 400
    (ヘルスが300から400に増加)

Orisa

Base Stats

  • Armor increased from 275 to 350
    (アーマーが275から350に増加)

Ramattra

Base Stats

  • Health increased from 200 to 275
    (ヘルスが200から275に増加)

Reinhardt

Rocket Hammer

  • Damage increased from 85 to 100
    (ハンマーのダメージが85から100に増加)

Charge

  • Wall impact damage increased from 225 to 275
    (チャージの壁刺しダメージが225から275に増加)

Roadhog

Base Stats

  • Health increased from 550 to 650
    (ヘルスが550から650に増加)

Sigma

Base Stats

  • Shields increased from 200 to 275
    (本体シールドが200から275に増加)

Winston

Base Stats

  • Health increased from 200 to 225
    (ヘルスが200から225に増加)
  • Armor increased from 200 to 250
    (アーマーが200から250に増加)

Tesla Cannon

  • Damage increased from 60 to 75 damage per second
    (キャノンのダメージが60から75に増加)

Primal Rage

  • Punch damage increased from 40 to 50
    (レイジのパンチダメージが40から50に増加)

Wrecking Ball

Base Stats

  • Armor increased from 100 to 175
    (アーマーが100から175に増加)

Zarya

Particle Cannon

  • Primary Fire Beam width increased from 0.15 to 0.2 meters
    (ビームの幅が0.15から0.2メートルに増加)

Damage

Role Passive Changed

  • Reload speed bonus on elim removed
    (DPSのリロードボーナスパッシブは廃止)
  • [NEW] Role Passive: Dealing damage reduces healing received by 20% for 2 seconds
    (新パッシブ:ダメージを与えた敵の回復が2秒間、20%減少する)

Ashe

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

B.O.B.

  • B.O.B. weapon damage increased from 14 to 17
    (BOBの武器ダメージが14から17に増加)

Bastion

Base Stats

  • Health increased from 225 to 275
    (ヘルスが225から275に増加)

Cassidy

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Deadeye

  • Initial damage rate increased from 130 to 150
    (初期ダメージ増加率が130から150に増加)
  • Damage rate increased from 260 to 300
    (ダメージ増加率が260から300に増加)

Echo

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Focusing Beam

  • Width increased from 0.2 to 0.25 meters
    (ビームの幅が0.2から0.25メートルに増加)

Duplicate

  • Maximum combined health, including health, armor, and shields, increased from 300 to 350.
    (コピーしたときの最大ヘルス(アーマーやシールド含む)が300から350に増加)

Genji

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Dragonblade

  • Swing recovery decreased from 0.9 to 0.7
    (一振りごとの硬直が0.9から0.7秒に減少)

Hanzo

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Storm Arrows

  • Damage increased from 65 to 75
    (ストームアローのダメージが65から75に増加)
  • Cooldown reduced from 10 to 8 seconds
    (CDが10から8秒に減少)

Junkrat

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Mei

Base Stats

  • Health increased from 250 to 300
    (ヘルスが250から300に増加)

Pharah

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Rocket Launcher

  • Self-damage percentage decreased from 50% to 25%
    (自傷ダメージが50%から25%に減少)
  • Recovery reduced from 0.85 to 0.8 seconds
    (硬直が0.85から0.8秒に減少)
  • Projectile speed increased from 35 to 40
    (弾速が秒間35から40メートルに増加)

Jet Dash [NEW](新アビリティ)

  • Horizontal dash in the direction you’re moving
    (水平方向のダッシュ)
  • 10 second cooldown
    (CDは10秒)
  • Bound to secondary fire by default
    (右クリに設定)

Jump Jets

  • 20% weaker
    (効果(ジャンプ量?)が20%減少)
  • Cooldown increased from 10 to 14 seconds
    (CDが10から14秒に増加)
  • Gives 50% of your fuel back
    (ホバー?の燃料が50%戻ってくる)

Concussive Blast

  • 25% weaker horizontal knockback
    (水平方向のノックバックが25%減少)
  • Range decreased from 8 to 5 meters
    (範囲が8から5メートルに減少)
  • Cooldown decreased from 8 to 5 meters
    (CDが8から5秒に減少)
  • Now deals 30 damage
    (30ダメージを与える)

Rocket Barrage

  • Now instantly reloads Rocket Launcher
    (ULT発動時にロケランを即時リロード)
  • Now shows spread of the barrage when the show accuracy option is enabled on your crosshair
    (クロスヘアでバレッジの拡散範囲を表示可能)

Hover Jets

  • Fuel decreased by 20%
    (燃料が20%減少)
  • Speed boost increased by 100%
    (スピードブーストの効果が倍増)
  • Now gives you better aerial maneuverability
    (空中での操作性が向上)
  • No longer refuels in the air, only will refuel once you land
    (空中での燃料再充填が不可能に、着地時のみ可能)
  • Fuel can increase to 200% capacity if filled from Jump Jet and Jet Dash
    (ジャンプジェットとジャンプダッシュによる再充填を利用すると燃料容量を倍増させることが可能)
  • Can be used without fuel to slow your descent
    (ホバー降下減速時には燃料を消費しない、※これはちょっとよくわからないですね、スペース押したときの仕様が変わるのかも)

Reaper

Base Stats

  • Health increased from 250 to 300
    (ヘルスが250から300に増加)

Sojourn

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Soldier 76

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Sombra

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Symmetra

Base Stats

  • Shields increased from 100 to 150
    (本人シールドが100から150に増加)

Photon Projector

  • Primary fire beam width increased from 0.15 to 0.2
    (ビームの幅が0.15から0.2メートルに増加)

Torbjorn

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Tracer

Base Stats

  • Health increased from 150 to 175
    (ヘルスが150から175に増加)

Widowmaker

Base Stats

  • Health increased from 175 to 200
    (ヘルスが175から200に増加)

Support

Role Passive Changed

  • Regenerative passive now reduces the delay before regen begins by half (2.5 seconds)
    (サポートの自己回復パッシブ発動が50%遅れ2.5秒になる、※原文はディレイ半減とあるが現在は約1.5~2秒で発動)

Ana

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Baptiste

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Brigitte

Base Stats

  • Health increased from 150 to 200
    (ヘルスが150から200に増加)

Rocket Flail

  • Damage increased from 35 to 45
    (フレイルのダメージが35から45に増加)

Illari

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Kiriko

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Kunai

  • Base projectile size reduced from 0.18 to 0.15
    (クナイの基本サイズが0.18から0.15メートルに減少)

Lifeweaver

Base Stats

  • Health increased from 175 to 200
    (ヘルスが175から200に増加)

Lucio

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Soundwave

  • Damage increased from 25 to 35
    (ブープのダメージが25から35に増加)
  • Knockback increased 12%
    (ノックバックが12%増加)
  • Movement lockout duration increased from 0.3 to 0.45
    (敵の硬直時間が0.3から0.45秒に増加)

Mercy

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Guardian Angel

  • Active duration on jump and crouch bonus movement cancelation reduced from 1.5 to 1 seconds.
    (ガーディアンエンジェルをしゃがみでキャンセルした場合のアクティブ時間が1.5秒から1秒に減少、※さらに早くCDがスタート可能になるぽい)

Sympathetic Recovery

  • Health recovered from healing dealt increased from 25% to 40%.
    (味方回復の自己ヘルス還元率が25%から40%に増加)

Moira

Base Stats

  • Health increased from 200 to 250
    (ヘルスが200から250に増加)

Biotic Grasp

  • Secondary fire damage increased from 50 to 65 damage per second
    (黒玉のダメージが秒間50から65に増加)
  • Secondary fire target acquisition radius increased from 0.6 to 0.7 meters.
    (黒玉の範囲が0.6から0.7メートルに増加)

Zenyatta

Base Stats

  • Health increased from 75 to 100
    (ヘルスが75から100に増加)
  • Shields increased from 150 to 175
    (本体シールドが150から175に増加)

That’s all we know about the Overwatch 2 Season 9 patch notes so far. We’ll update as more information becomes available.
(これらは現在わかる範囲でのシーズン9のパッチノートです。今後分かり次第アップデートを追記します)

MAP

Junkertown

  • New structures now appear in Junkertown before checkpoint A to give more cover from long-range fire
    (ポイントAの前に遮蔽物を追加し遠距離攻撃から身を守る手段が増えた)
  • New nighttime lighting theme added
    (夜間のライティングを追加)

↑はリーク画像をDexertoのライターが成形したバージョンです。その前に書いた簡易バージョンは削除しました。

基本的に簡易版と内容は同じですが、DPSパッシブ、ファラの新アビリティ、マーシーとモイラ、ジャンカータウンの変更についても追記しています。

————

これらのリークが事実ならの話だけど、かなりカジュアルな方向に舵を切ったという印象ですね。とくにCS版を意識した調整かもしれません。

大雑把に見ると、弾が大きくなって被弾しやすくなった分、体力の増加で補う感じでしょうかね。ここには書かれてないダメージ関連の調整がどの程度あるのかも気になります。

元からエイムの精度が桁違いのトップ層よりもメタル層やパッド勢への影響が大きそうです。

脚注:

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