先日ブログでも紹介した、ランクマッチ勝利後に進捗バーが減少する問題について、開発エンジニアからコメントがありました。
E X P E C T E D pic.twitter.com/LgT59LEeVG
— uranium (peter’s version) (@UraniumOW) February 24, 2024
この問題については、既に既知の不具合リストに掲載されているそうで、前マッチの進捗画面を見ずに次のマッチに進んだ場合に発生する不具合とのことです。
It’s on our known issues list now but if someone leaves the previous match right at defeat screen they miss the previous rank update so this one looks wrong. https://t.co/vPSsqBVZeQ
— Morgan Maddren (@SrslyPaladin) February 26, 2024
以下、既知の不具合リストに記載されいてる進捗バー関連の不具合です。
- We are investigating an issue where the meter will populate incorrectly when a player wins a demotion match. (A demotion match is when a player would be dropped a skill division or tier if they lost that match.)
(降格マッチで勝利した場合にメーターが正しく表示されない問題を調査中。降格マッチとはプレイヤーがそのマッチに負けた場合、スキルのディビジョン/ティアが落とされるマッチを指します)- We are investigating an issue where players who leave the game lobby before seeing their progressive update from a lost game may see their rank progress percentage visually decrease on their next win, resulting in the change being the net culmination of both matches.
(負けた試合の進捗アップデートを見る前にゲームセッションから退出した場合、次の勝利でランクの進捗パーセンテージが視覚的に減少することがあり、両方の試合を合算した結果として調整される問題を調査中)
いずれにしてもあくまでも表示上のバグで、数値自体は正しく調整されているとのことです。