先程PTRにてパッチ1.7.0がアップデートされました。以前から予告のあった、コミュニケーションホイールの変更やロードホッグのフック仕様変更、キルフィードの改善などが含まれています。
Overwatch Patch Notes – January 5, 2017
https://blizztrack.com/overwatch_ptr/patch_notes/33835
※公式パッチノートのウェブバージョンはまだアップされてないようなのでトラッキングサイトのパッチノートです(中身は同じ)。
[追記]
公式パッチノート
OVERWATCH PTR NOW AVAILABLE – JANUARY 5, 2017
https://playoverwatch.com/en-us/blog/20464895#patchnotes
当ブログではパッチノートを書く予定はありませんが、ヒーローのバランス調整だけ簡単に書いておきます。
Ana
- Biotic Grenade
- Healing boost on allies has been decreased by 50%(グレネードの回復量が半減)
D.Va
- Health increased from 200 to 400
- Armor decreased from 400 to 200
- Fusion Cannons
- Bullet damage decreased from 3 to 2
- Number of bullets per shot has been increased from 8 to 11(ショットあたりの弾丸が3発増加)
Roadhog
- Chain Hook
- Targets are now pulled directly in front of Roadhog (rather than straight to him), except in cases where Roadhog drastically rotates(フック着弾後にロードホッグの向きを急激に変えない限りはターゲットを真正面に引き寄せる)
- Hooked targets are now released if they leave Roadhog’s line-of-sight before being pulled(フック着弾後もターゲットへの射線が途絶えるとフックが外れる)
- Line-of-sight checks (which detect if targets should be initially hit by the hook) are now done from Roadhog’s position, rather than the hook’s position(射線はフックではなくロードホッグの位置を基準とする)
Sombra
- Hack
- The time it takes to hack a target has been decreased from 1 second to 0.8 seconds(ハックするまでの時間が0.2秒短縮)