PTR Patch 2.1.2 datamined!(解析まとめ)


PTR 2.1.2のDiabloFansデータ解析まとめです(画像はGlassCannon)。データの文字列そのままらしき表記もあるので、わかる範囲で書いてあります。やっつけなんで後で見直して修正予定。

解析結果が公式パッチには含まれていないことがよくあるので(その逆もしかり)、ここに書いてあることがそのままパッチに反映されるわけではないと思います。

String changes

ItemPassivePowerDescriptions

Disclaimer: Item Passives are usually put on Rings for the sake of testing – chances are these will be put on other armor slots for the final version.
(免責事項:テスト用なのでRingに設定されたパッシブは暫定的なものです、最終バージョンではこれらのパッシブは他の部位のアイテムに設定されることがあります。)

・ItemPassive_Unique_Ring_650_x1 – Your generators, Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, and Cluster Arrow deal [{VALUE1} * 100]% increased damage for every active Sentry.
(リソース回復スキル、Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, Cluster Arrowは設置中のタレット1体につきダメージが*%増加する。)

・ItemPassive_Unique_Ring_717_x1 – Sentries cast your Hatred spender when you do and deal 100% increased damage.
(スペンダーをセルフキャストするとセントリーも同じスペンダーを撃つ。そしてそのダメージは100%増加する。)
*Marauder’sの6セットボーナスが変更になった可能性あり。RIP M6?

・ItemPassive_Unique_Ring_724_x1 – Casting Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush or Wave of Light causes a decoy to spawn that taunts nearby enemies and then explodes for [{VALUE1} * 100]% weapon damage.
(Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, Wave of Lightをキャストするとデコイが現れ付近のエネミーを挑発する。その後に爆発し武器ダメージ*%を与える。)

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_008 – Whenever a gem drops, a gem of the type socketed into this item also drops.
(ジェムがドロップするときは、アイテムに嵌めているジェムも必ずドロップする。)

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_008 – Frenzy gains the effect of every rune.
(Frenzyにすべてのルーンが適用される。)

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_011 – Every {c_magic}{VALUE1} seconds, call down Bombardment on a random nearby enemy.
(*秒ごとにBombardmentをランダムで付近のエネミーへ落とす。)

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_014 – Locust Swarm is cast on a nearby enemy every second.
(Locust Swarmが毎秒付近のエネミーへキャストされる。)

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_016 – Energy Twister periodically pulls in an enemy within {VALUE1} yards.
(Energy Twisterが定期的に付近*ヤード内のエネミーを吸い込む。)

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_017 – TEMP

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_018 – Exploding Palm’s on-death explosion applies Exploding Palm.
(Exploding Palmで死んだエネミーの爆発にExploding Palmの効果が適用される。)

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_019 – Enemies hit by the decoy explosion take [{VALUE1}*100]% more damage from your Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush and Wave of Light abilities for 3 seconds.
(上記デコイの爆風を受けたエネミーは3秒間、Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, Wave of Lightのダメージが*%増加する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_017_x1 – Regenerates {c_magic}{VALUE1} Life per Second.
(毎秒*ライフが回復する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_018_x1 – Gain X.

・P2_ItemPassive_Unique_Ring_023 – Enemies snared by your Entangling Shot take {c_magic}[{VALUE1}*100]% increased damage from all sources.
(Entangling Shotで足止されたエネミーへの全てのダメージ源が*%増加する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_018U_x1 – Skills heal you for {c_magic}{VALUE1}% of your maximum Life for every second of cooldown.
(?スキルを使うとクールダウン1秒につき最大ライフ*%のライフが回復する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_017U_x1 – After not taking damage for 4 seconds, gain an absorb shield for [{VALUE1}*100]% of your total Life per Second.
(4秒間ダメージを受けなかった場合、1秒につきトータルライフの*%分のダメージ吸収シールドを得る)

・ItemPassive_Unique_Gem_016_x1 – Gain {c_magic}[{VALUE1}*100|1|]% non-Physical damage reduction.
(物理属性以外のダメージを*%軽減する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_016U_x1 – While below half Life, your resistances to Cold, Fire, Lightning, Poison, and Arcane are increased by [{VALUE1}*100]%.
(ライフが半分未満の間はCold, Fire, Lightning, Poison, Arcaneダメージの抵抗値が*%増加する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_019_x1 – Gain {c_magic}[{VALUE1}*100|1|]% melee damage reduction.
(メレーによるダメージを*%軽減する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_019U_x1 – While below [{VALUE1}*100]% Life, you may move unhindered through enemies.
(ライフが*%未満の間はエネミーをすり抜けて移動することができる。)

・ItemPassive_Unique_Gem_020_x1 – Your overhealing from Life per Hit and Life per Second are applied as an absorb shield for up to {c_magic}[{VALUE1}*100]% of your maximum Life.
(ライフが満タンの状態にあるとき、Life per HitとLife per Secondは最大で最大ライフ*%分の吸収シールドを生成する。)

・ItemPassive_Unique_Gem_020U_x1 – Gain X.

・ItemPassive_Unique_Gem_021_x1 – Gain X.

・ItemPassive_Unique_Gem_021U_x1 – Gain Y

・ItemPassive_Unique_Gem_003_x1 – Monster kills grants {c_magic}+{VALUE1} experience.
(モンスターを倒すと*の経験値を得る。)

・X1_Legendary_Potion_08 – Fears enemies within 12 yards for {c_magic}{VALUE1}{/c_magic} seconds.
(12ヤード内のエネミーが*秒間Fear状態になる。)

・ItemPassive_Unique_Gem_003U_x1 – Level requirement reduced to 1.
(必要レベル数を1に減らす。)

BuffTooltips
・Speed Pylon – Greatly increased movement speed. Can pass through enemies, damaging and knocking them up into the air. Can burst through walls summoned by Waller elites.
(移動速度が大幅に増える。エネミーをすり抜けることができ、その際にダメージとノックアップ効果を与える。エリートが設置するwallもすり抜けることができる。)

Shield Pylon – Invulnerable to all damage and crowd control. All melee damage is reflected to attackers. Total reflected damage is unleashed as an explosion when the shield expires.
(すべてのクラウドコントロールを無効にする。すべての近接攻撃を反射する。反射したダメージの合計分?がシールド消滅時の爆発で発生する。)

Hero

・Healing renamed to Recovery
(Healingの名称をRecoveryに変更。)
*Healingに関するツールチップの仕様変更みたいですがちょっとよくわからないのでここはスルー。
・The amount of Toughness you can recover every second in combat.
・Recovery is based on your Toughness and Healing.
・Healing: {s2} Life healed per Second.
・Healing is based on your Life per Hit, Life per Second, Life Steal, Life per Fury/Spirit/Wrath Spent, Life per Kill, and Health Globe Healing Bonus.

H2OLayout

・Each death in a Greater Rift increases your resurrection timer by {s1} seconds, to a maximum of {s2}.
(Greater Rift内での死亡ごとに復活までの時間が{s1}秒、最大で{s2}秒までスタックする。)

UIToolTips

・UpgradeableJewelInstructionsWeapon – Can be inserted into weapons with sockets.
(ジェムをアップグレードした時にそのまま武器ソケットに挿せるようになる??)

Items
*おそらく新たに変更ないし追加されたアイテムと思われます。

・Unique_Gem_003_x1 – Gem of Ease
・Gem of Ease – Gem of Reduced Level Requirement
・Unique_Cloak_002_p1 – The Cloak of the Garwulf
・P2_Unique_Helm_001 – Broken Crown
・P2_Unique_BarbBelt_006 – The Undisputed Champion
・P2_Unique_Belt_008 – Belt of the Trove
・P2_Unique_Staff_003 – Wormwood
・P2_Unique_Bracer_006 – Gungdo Gear
・X1_Boots_norm_season_01 – Conqueror’s Sabatons
・X1_chestArmor_norm_season_01 – Conqueror’s Cuirass
・X1_Gloves_norm_season_01 – Conqueror’s Gauntlets
・X1_Pants_norm_season_01 – Conqueror’s Legguards
・Unique_Gem_017_x1 – Molten Wildebeest’s Gizzard
・Unique_Gem_018_x1 – Stone of Heresy
・Mutilation Guard – Gem of Magic Damage Reduction
・Unique_Gem_019_x1 – Mutilation Guard
・Unique_Gem_020_x1 – Shen’s Delight
・Unique_Gem_021_x1 – Gem of X
・Unique_Gem_016_x1 – Esoteric Alteration
・HealthPotionLegendary_08 – Bottomless Potion of

Monsters
*新しく登場するモンスター。

・Treasure_Goblin_B – Odious Collector
・Treasure_Goblin_C – Gem Hoarder
・treasure_Goblin_H – Malevolent Tormentor
・p2_Ghost_A_JarOfSouls – Tartus
・P2_TreasureChild_B – Vault Peon

MonsterNames

・RareGenericPrefix053 – Lylirra
・RareGenericPrefix054 – Nevalistis
・RareGenericPrefix055 – Grimuku
*全員コミュニティーマネージャー。

ItemFlavor
*アイテム欄に書いてあるフレイバーテキストです。おそらく新規アイテム用。

・Unique_Gem_003_x1 – This stone twinkles with low level light, inviting its bearer to dream of higher ambitions.
・Unique_Cloak_002_p1 – The cloak of one with an affinity toward wolves.
・P2_Unique_Helm_001 – The ancient crown of Rakkis, first ruler of Westmarch.
・P2_Unique_BarbBelt_006 – Few in this world can truly be called champions.
・P2_Unique_Belt_008 – Rumors have persisted for centuries that the crusaders maintain a secret bunker in Kehjistan, filled with ancient relics of unbelievable power. When
・the need is great, Crusaders are allowed to borrow one of these relics. The existence of this crusader belt would seem to confirm the existence of this bunker.
・P2_Unique_Staff_003 – The poisonous hatred of many a man was harnessed to create this staff.
・P2_Unique_Bracer_006 – “Cover your wrists in righteousness that you may strike with the will of the gods.” —Tenets of the Veradani
・Unique_Gem_020_x1 – “I made a very pretty gemstone once, to use should I ever come to face Dirgest, but I was hungry so I traded it for spiced meats and some wine.
・Those meats were excellent!”-Covetous Shen
・Unique_Gem_017_x1 – The gizzard of the molten wildebeest evinced such extraordinary properties when steeped in the correct mixture of alchemical reagents that the animals were hunted to extinction long ago.
・Unique_Gem_018_x1 – “The Mage Lord has no vision. He called my ideas a subversion of the natural order and forbade this gem’s creation. I can only assume there is a Jaq`taar Assassin searching for me even now.”-Darum, formally of the Vizerei Mage Clan
・Unique_Gem_019_x1 – Chau Thanh of Guozhi designed a gem which would transport the pain and suffering of a physical attack to an undisclosed location. When asked about the ultimate destination of this damage, she would simply smile and mutter “Well deserved. Well deserved.”
・Unique_Gem_016_x1 – Chuanyang of Xiansai designed a gem which would transport magical energies from their target to the workshop of his greatest competitor, Chau Thanh. He created several copies of this gem before he mysteriously disappeared.
・HealthPotionLegendary_08 – “If I learned one thing from my years in the dungeons it’s this: is a great motivator. We all need some in our lives!” – Royal Apothecary Jentulf at his reinstatement ceremony.

Skill changes

Barbarian

Frenzy
・Vanguard : Movement speed bonus while under Frenzy increased to 25% (up from 15%).
(Frenzyが効いている間の移動速度が25%増加する。15%から増加。)

Demonhunter

Night Stalker Your primary skills generate an additional 4 Hatred. (reworked from Critical Hits have a chance to restore 1 Discipline)
(プライマリ使用で4 Hatredを生成する。クリティカルヒットで1 Discpline生成は廃止。)

Custom Engineering : Now also increases the maximum amount of Sentry Charges. (Datamined text says that it’s increased “to 2”, but that may be a typo and charges are increased “by 2”, for a total of 4 Charges with the Passive)
(セントリーの最大チャージ数を2増やす。このパッシブによりチャージ最大数が4になる。1チャージで1体のセントリーが設置できる。)

Multishot
・Suppression Fire : Knockback the first 2 enemies hit (reworked from Gain 1 discipline for each enemy hit)
(ヒットした最初のエネミー2体がノックバックする。エネミーヒットにつき1 Discpline生成は廃止。)

Spike Trap
・Echoing Blast : Now deals Cold damage (reworked from Poison).
(コールド属性へ変更。変更前は毒属性。)

Grenade
・Cold Grenade : Now does Cold damage and Chills enemies. (reworked from Poison – Gas Grenades).
(コールド属性とエネミーにチル効果が発生する。毒属性のGas Grenadesから変更。)

Chakram
・Serpentine : Now does Cold damage (reworked from Poison)
(コールド属性へ変更。変更前は毒属性。)

Sentry: Cost changed to 20 Hatred (down from 30) / Now gives a charge every 8 seconds and can have up to 2 charges stored at a time.
(コストが20 Hatredに変更。30から減少。8秒ごとに1チャージが充填され、最大で2チャージ溜めることが可能。1チャージでセントリーを1体設置できる。)

Smoke Screen : Cooldown is now 3 seconds (up from 2).
(クールダウンが3秒に変更。2秒から増加。)
・Vanishing Powder : Now removes the Discipline cost but increases the cooldown to 8 seconds. (reworked from dealing Poison damage)
(Discplineのコストがなくなるかわりにクールダウンが8秒になる。毒属性ダメージ攻撃から変更。)

Evasive Fire
・Parting Gift : Now leaves behind a Physical damage bomb (from Poison) and changes Evasive Fire’s damage into Physical.
(設置する爆弾のダメージを物理属性に変更。変更前は毒属性。Evasive Fireのダメージが物理になる。)

Templar

Inspire : Wrath generated changed to 1 per second (down from 2.5).
(Wrathの生成量を毎秒1に変更。2.5から減少。)

WitchDoctor

Haunt
Poisoned Spirit : Haunt now deals Poison damage and affected enemies take 20% more damage from all sources (reworked from slowing enemies).
(Hauntが毒属性のダメージを与える。とり憑かれたエネミーは被ダメージが20%増加する。変更前はエネミーの移動速度減。)

Wizard

Hydra : Now deals 105% weapon damage (down from 195%).
(武器ダメージ105%に変更。195%から減少。)

・Disclaimer: we do not have the actual context for the Hydra changes – there is likely a reason why their damage is being lowered, maybe a reworked passive or new legendary.
(免責事項:Hydraのダメージが実際どういった経緯で変更になったのかは不明です。ダメージが低い理由はパッシブが変わったのかもしれないし、レジェンダリが新しくなるのかもしれません。)

・Frost Hydra : Now deals 135% weapon damage (down from 275%).
・Lightning Hydra : Now deals 135% weapon damage (down from 305%).
・Blazing Hydra : Now deals 105% weapon damage (down from 185%).
・Mammoth Hydra : Now deals 295% weapon damage (down from 400%).
・Arcane Hydra : Now deals 130% weapon damage (down from 245%).

Energy Armor
・Force Armor : Now the amount absorbed cannot exceed 100% of your Maximum Life. (added)
(最大ライフ100%を超えたダメージを吸収することはできません。おそらくテキストのみ追加で効果は変更なし。)

過去記事:
PTR Patch 2.1.2 datamined(スキル編)、Patch 2.1.1 Hotfixes – Updated 11/18
http://marvelheroesblog.com/?p=971

DiabloFans


*ミニマップに表示されるゴブリンのマーカー。


*Urshiのグラフィックも変更。


*Spider CaveとOasisの一部レイアウトが変更になります。


*シーズン限定の報酬として獲得できるバナーの追加パターン。

http://glasscannon.ru/2014/11/diablo-iii-ptr-2-1-2-datamajn/(ロシア語)

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