OVERWATCH RETAIL PATCH NOTES – FEBRUARY 25, 2020

Overwatch Patch Notes

ASHE’S MARDI GRAS CHALLENGE

アッシュのマルディグラチャレンジイベントを開催(2/26-3/10)。

 

3/6/9勝でアイコン、スプレー、スキンを入手。Twitc Dropsは2/4/6時間視聴で各種スプレーを入手。

Twitch Drops対応チャンネルの配信スケジュールとイベント詳細:
https://playoverwatch.com/en-us/news/23318076

追記:
Dropsは配信者が有効にしてれば誰でもOKみたい。

日本語イベントページ:
https://playoverwatch.com/ja-jp/ashe-mardi-gras-challenge

GENERAL UPDATES

New Feature: Hero Pools

3/7のシーズン21からランクマッチにヒーロープールが導入。このシステムは当シーズン限りという可能性もある。また、頻繁に変更調整が行われる可能性もある。

New Feature: Experimental Changes & 1-3-2 “Triple Damage” Ruleset

エクスペリメンタルカードが導入。通常のゲームモードとは独立した実験的な試みをテストするモード。今回は1-3-2の「トリプルダメージ」のルールセットを実験。以下のバランス変更はトリプルダメージにのみ影響。

D.Va

General

  • Adjusted armor to health ratio (Total health is still 600)
    (ヘルスプールのアーマー量を調整、トータルHP600は据え置き)

    • Armor health pool increased from 200 to 400
      (アーマーヘルスが200から400に増加)
    • Base health decreased from 400 to 200
      (基本のヘルスが400から200に減少)

Defense Matrix

  • Duration increased from 2 seconds to 4 seconds
    (ディフェンスマトリックスの持続時間が2秒から4秒に増加)

Fusion Cannons (Primary Fire)

  • Movement penalty reduced from 50% to 30%
    (プライマリ使用時の移動減速ペナルティが50%から30%に減少)

Orisa

Protective Barrier

  • Cooldown reduced from 10 seconds to 8 seconds
    (シールドのCDが10秒から8秒に減少)
  • Barrier health increased to 900
    (シールドヘルスが900に増加)

Reinhardt

General

  • Adjusted armor to health ratio (Total health is still 500)
    (ヘルスプールのアーマー量を調整、トータルHP500は据え置き)

    • Armor health pool increased from 200 to 300
      (アーマーヘルスが200から300に増加)
    • Base health decreased from 300 to 200
      (基本ヘルスが300から200に減少)

Rocket Hammer (Primary Fire)

  • Damage increased from 75 to 90
    (ハンマーのダメージが75から90に増加)

Barrier Field

  • Regeneration rate increased from 200 to 250 per second
    (シールドの再生率が1秒あたり200から250に増加)

Roadhog

Take a Breather

  • Now leaves behind a cloud when used. This cloud heals all allies within it for 25 health per second and provides 25% damage reduction
    (回復ガスを使用するとガスが残り周囲の味方のヘルスを25回復/秒して25%のダメージ軽減効果を与える)

Chain Hook

  • Cooldown reduced from 8 seconds to 6 seconds
    (フックのCDが8秒から6秒に減少)

Scrap Gun (Primary Fire)

  • Damage per pellet reduced from 6 to 5 (150 damage per shot down to 125 damage)
    (プライマリのダメージが散弾ペレットあたり6から5に減少、ショットあたり150から125に減少)

Whole Hog

  • Cost increased by 15%
    (Ultのコストが15%増加)

Sigma

Experimental Barrier

  • Regeneration rate increased from 120 to 200 per second
    (シールドの再生率が1秒あたり120から200に増加)
  • Barrier health increased from 900 to 1200
    (シールドヘルスが900から1200増加)

Winston

General

  • Armor health pool increased from 100 to 200 (Total health is now 600)
    (アーマーヘルスが100から200に増加、トータルHPは600となる)

Barrier Projector

  • Cooldown reduced from 13 seconds to 10 seconds
    (バリアのCDが13秒から10秒に減少)

Zarya

General

  • Shields health pool increased from 200 to 300. (Total health is now 500)
    (本人ヘルスのシールドが200から300に増加、トータルHPは500に)
  • Maximum energy gain per barrier decreased from 40 to 30
    (バリア1個から得られる最大エネルギーが40から30に減少、※~6.7ダメージで1%上昇、通常は5ダメージ)

Particle Cannon (Primary Fire)

  • Maximum primary fire damage per second reduced from 170 to 140
    (プライマリの最大DPSが170から140に減少)

Particle Cannon (Secondary Fire)

  • Maximum secondary fire damage reduced from 95 to 80
    (セカンダリのダメージが95から80に減少)

Particle Barrier (Self)

  • Cooldown decreased from 10 seconds to 8 seconds
    (自己バリアのCDが10秒から8秒に減少)

Particle Barrier (Ally)

  • Now creates barriers on all allies within 8 meters of your target
    (ターゲットから8㍍以内の味方全員にバリアが付与される)
  • Duration increased from 2 seconds to 3 seconds
    (味方へのバリアの持続時間が2秒から3秒に増加)

General Updates

  • The Game Mode selector in the Career Profile is now sorted more logically to make it easier to use
    (キャリアプロフィールのゲームモードの表示がより見やすく並び変えられている)
  • A group leader may not use the Leave as Group option while a competitive game is currently in progress
    (マッチ進行中はグループリーダーがグループ退出のオプションを選択できなくなる)
  • The initial Assemble Heroes timer for games using the Assault, Hybrid, Control, and Payload game modes has been reduced from 40 to 35 seconds
    (マッチ開始前のアッセンブルが40秒から35秒に短縮)
  • We’ve updated the interactions between all stuns (Flashbang, Earthshatter, Freeze, Sleep, Accretion) to be more consistent. New stuns will only replace existing stuns if their duration is longer than the time remaining on the current stun. For example, a Flashbang stun will not apply to someone who has just been Earthshattered. Note: we use the minimum guaranteed stun time for Ana sleep, which right now is 1.5 seconds (time to fall down + time to stand back up)
    (フラッシュバン、アースシャッター、フリーズ、スリープ、アクリーションのスタン効果がより一貫して発生するように変更。既存スタンの残り時間よりも新たなスタンの持続効果が長い場合のみ書き換えられる。例えばシャッターを受けた直後にフラッシュバンを受けてもフラッシュバンのスタンに書き換えられることはない(シャッタースタンの残り時間よりもフラッシュバンスタンの持続時間が長い場合はフラッシュバンに書き換えられる)。アナのスリープには最低スタン持続時間の1.5秒が用いられる(スリープの時間が1.5秒になるわけではないので注意))
  • Mei’s Ice Wall now has a visual damaged state when under half health
    (アイスウォールはヘルスが半分以下になるとビジュアルが損傷した状態になる)

Custom Game Updates

  • Added copy-paste support for Custom Game Settings
    (カスタムゲームの設定でコピペが可能に)

この他ワークショップにも多数の変更やカスタム専用マップが追加されているけどここでは割愛。バグに関してもとくに触れるべき修正はないみたいなので省略。

”https://playoverwatch.com/en-us/news/patch-notes/pc#patch-66302”

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