昨日、公式が誤って掲載してしまったアニバーサーリーパッチ(1.48)のフルパッチノート(コピー)。
パッチは19日配信予定だが、ダウンロードサイズは通常よりも大きいとのこと。
昨日のエクスペリメンタルカードの調整がそのまま記載されているため、テスト次第では、それ以外の項目も含めて変更になる可能性があるので注意。
OVERWATCH ANNIVERSARY 2020
新レジェンダリスキン:
Masquerade Reaper, Dragoon Mercy, Little Red Ashe, and more!
チャレンジイベント用の新エピックスキン:
Carbon Fiber Sigma, Fleur de Lis Widowmaker, Masked Man McCree.
GENERAL UPDATES
Feature Update: Improved Communications Wheel
コミュニケーションホイールがアップデートされ、「回復が必要以外」にも「攻撃の手を緩めるな」や「今向かう」など26種類のボイスラインを追加。
- New options are now available to customize the Communications Wheel
(コミュニケーションホイールがカスタマイズ可能になる新たなオプションが追加) - Shortcuts are now customizable; pick from a set of 26 different communication options
(ショートカットボタンもカスタマイズ可能で26種類のセリフから選択可能) - Additional keybindings are now available to support more voiceover lines
(ボイスライン増加に対応したキーバインド設定も追加) - We have changed how communication wheel throttling works in the game. You can use up to 3 communication wheel actions in rapid succession but there is now a delay between subsequent communications (similar to how Tracer’s blink ability works in the game)
(コミュニケーションホイールのスパムは続けて3回までになり、それ以降のスパムにはディレイが生じる(トレーサーのブリンクを使ったときのように)
いいえ
ごめん
さようなら
ついていく
どういたしまして
はい
アルティメットの状態
エモート(上)
カウントダウン
ボイス・ライン(上)
了解
今向かう
前進しよう
回復/バフが必要
手を貸して
挨拶
攻撃の手を緩めるな
攻撃中
敵接近中
準備完了
突入する
行け
退却しよう
防衛中
集合
Feature Update: Patch Notes in Client
パッチノートがゲーム内で閲覧可能に。別途ブラウザを開く必要はなくなった。
- Selecting the Patch Notes button on the main menu will display the patch notes in the client, and no longer requires a separate web browser
(メインメニューにパッチノートのボタンが追加され、別途ブラウザを開かなくてもゲーム内で閲覧可能に) - Patch Notes will show as “new” whenever a game update is available
(パッチノートが更新されると「NEW」が表示)
Custom Games Updates
- Existing Share Codes can now be re-uploaded with new Custom Game Settings (requires same original owner)
(作成者は既存のコードで新たなカスタムゲーム設定を再アップロード可能に) - Skirmish can now override which Control Points are valid on Control Maps
(スカーミッシュはコントロールマップでどのCPが有効かを上書き可能に)
General
- Players will now receive an in-game notice thanking them for their cheat report when their report has resulted in an action
(通報したチーターが処罰された場合、ゲーム内で通報に感謝する旨の通知が届く) - Added buttons to Control map dropships to allow players to reset basketballs
(コントロールマップのリスポーンエリアにバスケットボールのリセットボタンを追加、インタラクトキーで押す) - Play of the Game – Retuned a number of scoring factors to emphasize more active participation in fights
(よりアクティブに戦闘に参加したプレーがPotGに採用されるように採点要素を調整)
COMPETITIVE UPDATES
- Competitive Deathmatch Season 3 has begun! Now through June 10, 2020, compete in Competitive 8-player free for all Deathmatch to earn a rank and rewards.
(デスマッチはランクマッチのシーズン3が開幕。8人制のFFAで期間は6月10日まで)
HERO UPDATES
Ana
Biotic Rifle
- Healing reduced from 75 to 70
(ライフルの回復量が75から70に減少)
Ashe
The Viper
- Now reaches maximum zoom halfway through Ashe’s aim down sights, instead of at its conclusion
(ADSはモーションの最後ではなく途中で最大ズームに達するようになった)
Bastion
Configuration: Sentry
- Spread decreased 10%
(セントリーモードの拡散率が10%減少) - Shots until max spread reduction lowered from 60 to 40
(拡散が最大限に収縮する(拡散率が最小になる)までのショット数が60から40に減少)
※セントリーモードでは長く撃ち続けるほど拡散が収束する。
Self-Repair
- Resource drain rate increased 20%
(自己回復リソースメーターの消費率が20%増加) - Healing per second increased from 75 to 90
(回復量/秒が75から90に増加)
D.Va
General
- Restored functionality allowing D.Va to maintain her current aim pitch when de-meching
(メック脱出時のエイムの上下動が維持されるよう仕様を戻した)
※緊急脱出直前に視点を上下に変更できるが、脱出後もそのエイム角度が維持される。
Doomfist
Seismic Slam
- Can now hold down the Ability 2 button to use Seismic Slam as soon as able (and valid, if using the aerial version)
(サイズミックスラムが利用可能になり次第発動できるよう、入力待ちの状態でEキーを長押ししたままでも発動可能になった(空中でスラムを使用時))
※アッパーからスラムに繋ぐときにスパムする必要がなくなったということらしい。 - When landing very close or on top of enemies, the enemy will be pushed in front/away from Doomfist slightly, instead of sometimes having then end up beside/behind Doomfist
(スラムのターゲットに近すぎるか頭上に着地した場合は、ターゲットがドゥームの背後や側面ではなく正面や離れて押し出されるようになった) - Aerial Seismic Slam no longer has a slight acceleration time, which should make it arrive at the destination more reliably
(空中からのスラムの僅かな加速時間がなくなり、より確実に目的地に到達できるようになった)
Echo
General
- Reduced the height of Echo’s head hit volume
(エコー頭部のヒットボックスの体積(縦)が減少)
Junkrat
Frag Launcher
- Projectiles maintains slightly more velocity on ricochet
(グレネードの跳弾速度がこれまでよりも僅かに持続するようになりスピードが落ちにくくなった)
Concussion Mine
- Projectile speed increased from 20 to 25
(地雷の弾速が20から25に増加) - Ricochet distance off of enemy players greatly reduced
(投げた地雷が敵に当たって跳ね返る距離が大幅に減少)
Total Mayhem
- Bomb detonation time reduced from 1 sec to 0.7
(自爆までの時間が1秒から0.7秒に減少) - Bombs spread increased 50%
(自爆の範囲が50%増加)
Mei
Cryo-Freeze
- Now behaves like Mei’s Ice Wall when it comes to interactions. Cryo-Freeze will block line of sight and collision in much the same way
(クリオフリーズはアイスウォールのように斜線を遮断し、衝突判定もアイスウォールとほぼ同じように作用するようになった)
※敵だけでなく味方の斜線や衝突判定にも干渉するようになった模様。これが出来なくなったらしい。
Mercy
Caduceus Staff
- Healing per second increased from 50 to 55
(回復量/秒が50から55に増加)
Moira
Biotic Orb
- Damage radius reduced from 5 to 4 meters
(ダメージオーブの攻撃範囲が5㍍から4㍍に減少) - Projectile speed increased from 16 to 20
(オーブの弾速が16から20に増加) - Projectile duration reduced from 10 to 7 seconds
(オーブの持続時間が10秒から7秒に減少)
Reinhardt
General
- Reduced the height of Reinhardt’s head hit volume, making it harder to hit him in the head from behind
(ラインハルト頭部のヒットボックスの体積(縦)が減少、背後からのヘッドショットが難しくなった)
Zenyatta
Orb of Discord
- Damage amplification increased from 25% to 30%
(不和のダメージ増加量が25%から30%に上昇)
WORKSHOP UPDATES
※省略
BUG FIXES
※修正項目は多岐にわたるが、ここではエコーとメイの一部バグのみ記載
Heroes
Echo
- Fixed a bug where Sticky Bombs could sometimes deal damage through shields
(スティッキーボムがシールドを貫通してダメージを与えることがあるバグを修正)
Mei
- Fixed interactions between friendly Mei’s Cryo-Freeze and various abilities
(味方のメイのクリオフリーズといくつかのスキル間における相互作用や挙動を修正)