2.4.0関連追加情報まとめ

公式プレビューから漏れていた2.4.0関連の情報まとめです。前記事の公式情報と内容が被るものは省略しています。

基本はFansの断片的な情報がメインなので相変わらず不明瞭な点が多いです。

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WoW: Legion Digital Deluxe Edition特典

Overwatch Origins Edition特典

  • There’s a new larger zone, the Greyhollow Island (accessible via Act V), featuring 16 new monsters.
    新規大型ゾーンのGreyhollow IslandはAct5経由。16の新モンスターを追加。
  • Bone Breakers, a Sasquatsch types, throwing rocks at you.
    上記タイプのモンスターは岩を投げてくる。
  • Glowing Death, a Wasp Nest which releases vanilla wasps is you get too close
    上記タイプのモンスターは接近すると通常のワスプをキャストしてくる。
  • There are over 175 new Bounties split between Acts 3, 4, and 5, some of which will be based off of new Events and Bounty Grounds
    Act3~5に計175以上の新バウンティを追加。いくつかは新しいイベントやBounty Groundsから成っている。
  • Bounty Grounds are accessible via a small portal that leads to one of 6 small worlds
    Bounty Groundsは新しいタイプのバウンティで、6つある小さなワールドのひとつにポータルを通り行くことなにある。
  • One of these features 6 Cursed Shrines which you have to click
    その中のひとつはモンスターが攻撃する中で6つのCursede Shrinesをクリックするというもの。
  • Another one features a lot of Cursed Shrinesyou need to kill, but there are a lot of Fallen in the way
    また、多くのFallenが邪魔する中でCursed Shrinesを倒していく(→そのモンスターを倒してクリックする)ものもある。
  • There are more timed events that require you to kill monsters quickly.
    これらのイベントではよりモンスターを素早く倒すことが要求される。
  • Inna’s Monks buffs are now placed in a buff holder that expands only on overmouse, just like other long-term buffs from other players
    Innaセットのマントラのように他人からの長期継続するバフはマウスオーバーさせた時のみ表示するように変更している。
  • There should still be an incentive to group, since Diablo is first and foremost a multiplayer game
    グループとソロのXP格差については認識しているものの、マルチプレー優先という姿勢は変わっていない。
  • Monster Health for smaller groups and solo players is being reduced
    モンスターの体力は4人未満のグループとソロでは減らすことになる。
  • Experience Gear’s effectiveness will be reduced by a factor of 10
    XPギアから得られるXP量を1/10に減らす。
  • To compensate, monster XP is being increased across the board
    その補填としてモンスターから得られるXP量を増やす(全体で50%増とのこと)。
  • The Gold cost will scale with the GR level, a GR 50 will cost about 50 million gold, a GR 75 will cost 540 million gold.
    Empowered RiftsのゴールドコストはGRのランクで変わる。50で50M、75で540M。
  • New Cube Recipe: Permanently upgrade an Encient Items by sacrificing a Legendary Gem and a regular Gem. It will add 5 of the corresponding main stat per rank of the Legendary Gem that you used.
    キューブの新レシピ:通常とレジェンダリジェムを犠牲にすることで、AIをアップグレードできる。ジェムランクごとに5ポイントがメインスタッツに追加される(ランク50なら+250でジェムカラーに応じてSTR, DEX, INT, VITになると思われ)。
  • Damage numbers are now shortened with “k”, “M”, or “B”
    ダメージ表示はK、M、B表記になる。
  • Also, your highest damage numbers will now be displayed in orange and linger a little longer
    最も高いダメージはオレンジで表示され、表示時間も若干長くなる。
  • There will be an indicator for having Cubed legendary powers.
    既にキューブにパワーを抽出しているアイテムにはそれを示すインジケーターが表示される。
  • Death’s Breath will get its own unique color (teal) and a new particle effect to be more noticeable
    Death’s Breathの表示カラーとエフェクトが新たに追加されている。
  • You can now compare follower items
    フォロワーのアイテムも性能比較ができる。
  • New Monk Belt: Sweeping Winds gains stack when you’re not dealing damage.
    モンク新ベルト:ダメージを与えてない時(間?)はSweeping Windのスタックが増える。
  • New Barb Might Weapon: coming soon
    馬場の新しいMigthy Weaponを追加。
  • New WD Mojo: Vile Hive: Locust Swarm gains the effect of the Pestilence Rune
    WD新モジョ:Locust SwarmにPestilenceのルーンが適用される。
  • New Wiz item: Energy Twister damage increase depending on the number of twisters you have out
    新ウィズアイテム:Energy Twisterのダメージがアクティブになっている竜巻の数で増加する。
  • Redesigned Thorns of the Invoker Set:
    • 2p: Your Thorns damage now hits al enemies in a 15 yard radius around you. Each time you hit an enemy with Punish, Slash, or block an attack you Thorns is increased by 50% for 2 seconds.
      Thornsダメージが15ヤード以内のエネミー全てにヒットする。Punish, Slashがヒット、もしくは攻撃をブロックする度にThornsダメージが2秒間、50%増える。
    • 4p: You take 50% less damage for 8 seconds after casting Bombardment.
      Bombardmentキャスト後の8秒間はダメージを50%カットする。
    • 6p: The attack speed of Punish and Slash are increased by 50% and deal 600% of your Thorns damage on the first enemy hit.
      PunishとSlashのアタックスピードが50%増加する。最初にヒットしたモンスターへThornダメージの600%を与える。
  • Redesigned Shadow’s Mantle Set:
    • 2p While equipped with a melee weapon, all damage is increased by 1000%.
      近接武器を装備している時はダメージが1000%増加する。
    • 4p: Shadow Power gains the effect of every rune and lasts forever.
      Shadow Powerに全てのルーンが適用される。また、効果時間が永続する。
    • 6p: Impale deals an additional 40,000% weapon damage to the first enemy hit.
      Impaleが最初にヒットしたエネミーへ武器ダメージ40000%を追加で与える。
  • Redesigned Legacy of Nightmares Set:
    • From panel: While this is your only Item Set bonus, your damage dealt is increased by 75% and damage taken is reduced by 4% for every Ancient items you have equipped.
      パネル情報:このセットが装備している唯一のセットボーナスの場合、与ダメージが75%増加し、装備しているAIごとに被ダメージを4%カットする(もしくは与ダメージもAIごとにボーナス)。
    • From website: While this is your only Item Set bonus, every Ancient item you have equipped increases your damage dealt by 800% and reduces your damage taken by 4%. (probably the incorrect one)
      ウェブ情報:このセットが装備している唯一のセットボーナスの場合、装備しているAIごとに与ダメージが800%増加し、被ダメージが4%減少する(おそらくこちらが間違い)
  • There are Tomes with clues as to where the dungeon portal is located
    6セットが揃うと本を読むことでセットダンジョンへのポータル出現する。

  • Season 4 will end in late December.
    シーズン4は12月末に終了予定。
  • Season 5 will be 3 months long, which might be the go-to Season length from now on.
    シーズン5の開催期間は3ヶ月を予定している。評判次第で今後はこれがスタンダードになるかもしれない。
  • Every Season Journey that you play will give you a new Stash Tab, for up to 10 tabs, the first of which will be available right away with 2.4.
    シーズンジャーニーで獲得できる倉庫タブの最初のひとつはシーズン開始後にすぐ貰える。
  • The devs are happy with Ramaladni’s Gift RNG, to make them feel special
    穴開けギフトがドロップ率を含めてドロップオンリーなことには満足している。特別なアイテムと感じことができる。
  • The Server Slam a few weeks back helped develop optimizations to reduce lag, though none of them are live yet
    PTRで実施していたサーバー負荷テストはラグの改善に役立った。
  • No plans to differentiate pet damage
    ペットのダメージ識別できるようにするプランはない。
  • 上記にあるキューブを使ったAIのアップグレードレシピはそれ以前の性能に上書きされる形になるのでスタッツを重ねることはできない。

  • New WD Bracers: Lakumba’s Ornament – Reduce damage taken by 5% for every Soul Harvest stack
    WD新ブレイサー:Soul Harvestのスタックごとにダメージを5%軽減する。
  • Jade Set rework:
    • 2p: Haunt deals damage worth of 120 seconds if the target is already Haunted.
      ターゲットが既にHauntに憑かれていた場合、Hauntが120秒分のダメージを与える。
    • 4p: Soul Harvest gains the effect of every Rune; reduce Cooldowns by 1 second every time you cast Sould Harvest or Locust.
      Soul Harvestに全てのルーンが適用される。Soul Harvest(Hauntの間違いと思われ)かLocustをキャストする度にCDが1秒減る。
    • 6p: When you cast Soul Harvest, consume all DoTs  and deal 300 seconds worth of their damage.
      Soul Harvestをキャストすると全ての残存DoTダメージがすぐに消費され、300秒分のダメージを与える。
  • New DH Belt: When you cast Impale, Vault for free for 2 seconds
    DH新ベルト:Impaleをキャストすると、2秒間はVaultがコストフリーになる。
  • New DH Dagger: Lord Greenstone’s Fan – Gain a charge every second that increases Fan of Knives damage by 250-300%. Up to 30 charges
    DH新ダガー:毎秒チャージがスタックし、スタックごとにFan of Knivesのダメージが250-300%増える。
  • New Barb Ring: Ring of Might – After casting Furious Charge, Ground Stomp, or Leap, take 60% less damage for 8 seconds
    馬場新リング:Furious Charge, Ground Stomp, Leapをキャストした後は8秒間、ダメージを60%カットする。
  • New Barb Weapon: Blade of the Tribes – War Cry and Threatening Shout cause an Avalanche and an Earthquake
    馬場新武器: War CryとThreatening ShoutがAvalancheとEarthquakeを引き起こす。
  • Redesigned Heart of Iron (Crusader only?): Gains Thorns equal to 200% of your Vitality
    Heart of Iron(クルセ専用?)を再調整:VITの200%分がThornダメージに反映される。
  • Topaz in weapon give up to 20,000 Thorns damage
    武器ソケにトパーズを挿すことでThornダメージに最大20000追加される。
  • New Crus item: Omnislash – Slash attacks in all direction
    クルセ新アイテム:Slashが全方位にヒットする。
    ※既に存在するアイテムで効果も同じ。
  • New Legendary Gem: Plague of Thorns – Adds Thorn damage, Taunt first enemy hit by your Primary Skills for 2 seconds
    新レジェンダリジェム:Thornダメージを増やす。プライマリスキルがヒットした最初のエネミーを2秒間トーントする。
  • New Set: Endless Walk
    • While moving, damage taken is reduced by up to 50%
      移動中の被ダメージが最大50%減少する。
    • While standing still, damage dealt is increased by up to 100%
      静止中はダメージが最大100%増加する。
    • You gain and lose stacks as you transition between moving and standing still.
      移動と静止が切り替わる時にスタック(具体的なスタックは不明)を得るが、一方は失う。
  • Redesigned Akkhan Set 6p: Increases damage by 450% (while Akarat’s Champion is active?).
    Akkhanセット6pcを再設計:ダメージが450%増加(変身時のみ?)。
  • New DH Sword: Sword of Ill Will – Chakram does 1.0-1.4% more damage per point of Hatred.
    DH新ソード:Hatredの残存ポイントにつきChakramのダメージが1.0-1.4%増える。
  • New DH Melee Weapon: Karlei’s Point – Impale return 15 Hatred if it hits a target that’s already impaled.
    DH新近接武器:Imapleが既にヒットした?ターゲットにImpaleがヒットすると15Hatredが回復する。
  • New DH Ring: Elusive Ring – Gain 60% damage reduction for 8 seconds after using Smoke Screen, Shadow Power, or Vault
    DH新リング:Smoke Screen, Shadow Power, Vaultをキャストした後の8秒間はダメージを60%カットする。
  • Redesigned Reakor’s Set
    • 2p: Furious Charge refunds a charge if it hits one enemy
      Furious Chargeがエネミー1体にヒットした時は1チャージが回復する。
    • 4p: Furious Charge gains the effect of every rune and does 400% more damage
      Furious Chargeに全てのルーンが適用される。ダメージが400%増加する。
    • 6p: Every use of Furious Charge increases the damage of the next Fury spending attack by 300%. Stacks. Every Fury Spending attack consumes up to 5 charges.
      Furious Chargeを使う度に次のFury消費スキルのダメージが300%増加する。スタックする?Fury消費スキルで攻撃するごとに最大5チャージを消費する(チャージ=スタック?)。
  • Redesigned Firebird’s Set
    • 2p: If character dies, a Meteor will fall from the sky to revive them (60 seconds cooldown)
      キャラクターが死亡した場合はメテオが降りキャラクターが復活する(CD60秒)。
    • 4p: Dealing Fire damage causes the enemy to take the same amount of Fire damage over 3 seconds, stacking up to 3000% damage per second. After reaching 3000% damage per second, the enemy will burn until they die
      火属性ダメージを与えると同量のDoTダメージを3秒かけて与える。このダメージは最大3000%/秒までスタックし、3000%/秒に達するとそのエネミーは死ぬまで燃え続ける。
    • 6p: Gain 100% bonus damage for every burning enemy, 1500% for every burning Elite.
      燃えているエネミー1体ごとに100%のダメージボーナスを得る。エリートが燃えている場合は1500%。
  • New WD Weapon: Sacred Harvester – Soul Harvest stack to 10
    WD新武器:Soul Harvestが最大10スタックする。
  • New WD Ring: Ring of Empitness – Deal 100% extra damage to enemies affected by Haunt and Locust
    WD新武器:HauntとLocustに影響されたエネミーへのダメージが100%増加する。
  • In Season 5 you will be guaranteed a 6 piece set – the Monk gets Sunwuko Set guaranteed.
    シーズン5のシーズンジャーニーで貰える6ピースセットはモンクのSnwukoセット(DHはShadowsセットで、共に現行は4ピースなので6セット効果のためにはシーズンが必要になる?)。
その他の画像①

その他の画像②

その他の画像③

 

セットダンジョンの例:

  • Uliana’s Set Dungeon Objectives:
    • Kill 200 Monsters without taking fatal damage.
      死なずにモンスター200体を倒す。
    • Kill 21 different enemies at once with exploding palm 0 / 3
      異なる21体のモンスターをEPで一度に倒す(数字は不明)。
    • Take no fire damage for the duration of the dungeon.
      火属性のダメージを受けずにダンジョンをクリアする。
    • Mastery – Kill all monsters and complete all objectives within time limit.
      全てのモンスターを倒し、全ての目的を時間内に達成する。
  • Firebird’s Finery Set Dungeon Objectives:
    • Kill 355 Monsters without taking fatal damage.
      致命傷を受けずにモンスター355体を倒す。
    • Kill 45 enemies on fire within 3 seconds 0 / 3
      3秒間でモンスター45体を倒す。
    • Kill enemies with the Meteor that revives you 0 / 20
      蘇生時に降るメテオでモンスターを倒す。
    • Mastery – Kill all monsters and complete all objectives within time limit.
      全てのモンスターを倒し、全ての目的を時間内に達成する。
  • 死ぬのではなくて、あくまでも致命傷。よってこのモードでHCキャラクターをロストすることはない。
  • プライマリオブジェクトを1つクリアすればゴールできるが、Masteryは時間内に全オブジェクトを達する必要がある。コスメティックリワードを得るためにはMasteryが条件になる模様。

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