PATCH 2.4.2 PTR PATCH NOTES
Last updated June 14 @ 11:35 p.m. PST.
Below you’ll find the preliminary PTR patch notes for patch 2.4.2. Please note that this isn’t the final version of the patch notes and that some changes may not be documented or described in full detail.
PTR PATCH 2.4.2 – v2.4.2.37893
To provide feedback on patch 2.4.2, please visit the PTR Feedback forum.
To report any issues you experience while playing, please visit the PTR Bug Report forum.
For additional information about the PTR, click here.
Table of Contents:
GENERAL
- New difficulty levels, Torment XI-XIII have been added to the game(新たな難易度としてTormento XI-XIIIを追加しました。)
- Gold rewards have been adjusted:(報酬のゴールドを調整。)
- Greater Rift 26 and up has been rescaled to a flat 3% increase per tier(Greater Rift 26以上はランクごとにゴールドの量を一律3%増やしました。)
- Torment VII-XIII has been changed to match Greater Rift reward scaling(Torment VII-XIIIもこれに合わせてゴールドが調整されています。)
- The cost to empower a Greater Rift has been reduced to match the new gold reward rate(またエンパワーのコストもこれらの調整に合わせて減額されています。)
CLASSES
- Barbarian
- Active Skills
- Threatening Shout
- Skill Rune – Falter
- Can no longer stack with casts from other sources(他のプレイヤーがキャストしたものとはスタックしなくなります。)
- Skill Rune – Falter
- Threatening Shout
- Active Skills
- Demon Hunter
- Active Skills
- Spike Trap
- Has been redesigned
- Traps no longer have an arming time(トラップの起爆時間がなくなります。)
- Traps now only detonate once(トラップの爆発回数は1個につき一回になります。)
- Now has
4,2 charges each with a510 second recharge time(10秒ごとのリチャージで2個分チャージすることになります。) - All active traps are now detonated by the next Hatred spender you cast(設置中の全てのトラップはスペンダーをキャストすることで起爆することになります。)
- Damage increased from 340% to
950%1160% weapon damage(ダメージを340%から1160%に増やしました。) - Hatred cost reduced from 30 to
1020(Hatredコストを30から20に減らしました。) - Skill Rune – Echoing Blast
- Damage increased from 575% to
1330%2020% weapon damage(ダメージを575%から2020%に増やしました。) - Has been redesigned
- Enemies are now slowed by 70% when the trap is detonated(トラップが爆発するとエネミーに70%のスロウ効果が生じます。)
- Damage increased from 575% to
- Skill Rune – Lightning Rod
- Damage increased from 880% weapon damage over 10 hits to
1380%2010% weapon damage over 3 hits(ダメージを10ヒットで武器ダメージ880%から3ヒットで2010%に増やしました。) - Decreased the radius that lightning can arc to other traps from 75 to 25 yards(他のトラップを誘爆させる範囲を75ヤードから25ヤードに減らしました。)
- Damage increased from 880% weapon damage over 10 hits to
- Skill Rune – Long Fuse
- Has been removed
- Replaced with
- Impaling Spines
- While the trap is active, enemies within range are instantly immobilized for 3 seconds(設置中のトラップは即座に範囲内のエネミーに3秒間のイモビライズ効果を付与します。)
- Increases damage to 1220% weapon damage(ダメージを武器ダメージ1220%に増やしました。)
- Impaling Spines
- Skill Rune – Scatter
- Now places 2 traps side by side and consumes
2 charges1 charge of Spike Trap(1チャージを消費してトラップ2個を同時に2個隣接させて設置します。)
- Now places 2 traps side by side and consumes
- Skill Rune – Sticky Trap
- Has been removed
- Replaced with
- Custom Trigger
- Your Hatred generators now detonate Spike Traps(ジェネレーター をキャストすることでトラップを起爆せさます。)
- Increases damage to
1150%1900% weapon damage(ダメージを 武器ダメージ1900%に増やしました。)
- Custom Trigger
- Has been redesigned
- Spike Trap
- Active Skills
- Witch Doctor
- Active Skills
- Piranhas
- Can no longer stack with casts from other sources(他プレイヤーがキャストしたものはスタックしなくなります。)
- Mass Confusion
- Skill Rune – Paranoia
- Can no longer stack with casts from other sources(他のプレイヤーがキャストしたものとはスタックしなくなります。)
- Skill Rune – Paranoia
- Spirit Barrage
- Skill Rune – Phantasm
- Damage increased from 675% over 5 seconds to 750% over 5 seconds(ダメージを675%/5秒から750%/5秒に増やしました。)
- Skill Rune – Phantasm
- Piranhas
- Active Skills
- Wizard
- Passive Skills
- Power Hungry
- Has been redesigned
- Deal 30% additional damage to enemies more than 30 yards away(30ヤード以上離れたエネミーに30%の追加ダメージを与えます。)
- Has been redesigned
- Power Hungry
- Passive Skills
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented Ray of Frost – Black Ice from creating an ice patch when the player didn’t land the killing blow(一撃でエネミーを倒せなかった時にRay of Frost – Black Iceの氷が発生しない問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented the maximum of 8 Energy Twisters from applying(Energy Twistersが最大数の8に達しない問題を修正しました。)
- Fixed an issue that was causing stacks of Archon from a previous cast due to The Swami to stack multiplicatively instead of additively with a subsequent, overlapping cast of Archon(Archonを重ねてキャストすると、Swamiでキャストした最初のArchonが加算ではなく乗算でそれ以降のArchonにスタックしていく問題を修正しました。)
ITEMS
- Bottomless Potion of Chaos
- New Legendary Potion
- Teleport to another location when used below 40% health(体力が40%未満の時に使用すると他の場所へテレポートします。)
- Graphical and sound effects have been added to the teleport(このテレポートにエフェクトと効果音を追加しました。)
- Added a camera smoothing effect to the teleport(テレポートのカメラがスムーズになる効果を追加しました。)
- New Legendary Potion
- Invigorating Gemstone
- Has been redesigned
- Each hit done increases healing received by 1% for 5 seconds(ヒットごとのライフ回復量が5秒間、1%増加します。)
- Stacks up to 10 times(この効果は最大で10スタックします。)
- You are now immune to Crowd Control effects at Rank 25(ランク25でクラウドコントロールの影響を受けなくなります。)
- Has been redesigned
- Class-Specific Items
- Crusader
- Armor of Akkhan
- (6) Set Bonus
- Damage bonus increased from 450% to 600%(ダメージボーナスを450%から600%に増やしました。)
- Now also reduces damage taken by 15% while Akarat’s Champion is active(Akarat’s Champion中は既存効果に加えて被ダメージを15%軽減します。)
- (6) Set Bonus
- Cord of the Righteous
- New Legendary Belt
- Fist of the Heavens costs 40% less Wrath and deals 150% more damage(Fist of the Heavensのコストが40%減少し、ダメージが150%増加します。)
- New Legendary Belt
- Darklight
- Has been redesigned
- Now gives Fist of the Heavens a chance to be cast a second time at the targeted location(Fist of the Heavensをターゲット地点に2回キャストすることがあります。)
- Has been redesigned
- Armor of Akkhan
- Thorns of the Invoker
- (6) Set Bonus
- The 800% Thorns damage dealt to the first enemy hit can now benefit from +% Physical Damage(ファーストヒットしたエネミーに対する800%のThornsダメージボーナスに+% Physical Damageが適用されます。)Demon Hunter
- (6) Set Bonus
- The Demon’s Demise
- Has been redesigned
- The blast from Spike Trap will damage all enemies again after 1 second.(Spike Trapの爆破1秒後、全てのエネミーにもう一度ダメージを与えます。)
- Has been redesigned
- Demon Hunter
- The Demons Demise
- Has been redesigned
- The damage of your next non-channeled Hatred spender is increased by 40% for each Spike Trap that you detonate(スペンダー型のチャネリングスキルは爆発したSpike Trapごとにダメージが40%増加します。)
- Has been redesigned
- The Demons Demise
- Monk
- Raiment of a Thousand Storms
- (6) Set Bonus
- The damage bonus granted to Spirit Generators after casting Dashing Strike increased from 300% to 1250%(Dashing Strikeをキャストした後のジェネレーターのダメージボーナスが300%から1250%になります。)
- (6) Set Bonus
- Raiment of a Thousand Storms
- Witch Doctor
- Homunculus
- Sacrifice damage bonus increased from 25-30% to 50-60%(Sacrificeのダメージボーナスを25-30%から50-60%に増やしました。)
- Ring of Emptiness
- Haunt and Locust Swarm damage bonus increased from 75-100% to 250-300%(HauntとLocust Swarmのダメージボーナスを75-100%から250-300%に増やしました。)
- Homunculus
- Wizard
- Firebird’s Finery
- (4) Set Bonus
- Has been redesigned
- Dealing Fire damage with one of your skills causes the enemy to take 1000% weapon damage as Fire for 3 seconds. This effect can be repeated a second and third time by different skills. If an enemy is burning due to three different skills simultaneously the enemy will Ignite, dealing 3000% weapon damage per second until they die(ファイアー属性のダメージを与えると3秒間、武器ダメージ1000%を与えます。異なるスキルを使用することで3回までこの効果を繰り返すことが可能です。この3種類のファイアースキルで同時にエネミーを炎上させると、そのエネミーには死ぬまで武器ダメージ3000%/秒で燃え続けます。)
- Has been redesigned
- (6) Set Bonus
- Has been redesigned
- Your damage is increased by 120% and damage taken reduced by 3% for each enemy that is Ignited. This effect can stack up to 20 times. You always receive the maximum bonus whenever a nearby Elite monster is Ignited.(付近の炎上したエネミー一体につき120%ダメージが増加し被ダダメージが3%減少します。この効果は最大20スタックします。エリートが炎上した場合は常にボーナスは最大になります。)
- Has been redesigned
- (4) Set Bonus
- Firebird’s Finery
- Several existing class-specific Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(既存のレジェンダリアイテムのいくつかにレジェンダリパワーの追加アップデートを行いました。)
- Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(既に所持しているアイテムには以下の変更は適用されません。新規にドロップしたアイテムのみ適用されます。)
- Barbarian
- Sledge of Athskeleng
Legendary power addedSeismic Slam increases the damage of your next 3 Earthquakes within 15 seconds by 100%(Seismic Slam使用後、15秒以内にキャストしたEarthquake(3回分)のダメージを100%増やします。)
- Girdle of Giants
- Legendary power added
- Seismic Slam Increases Earthquake damage by 80-100% for 15 seconds.(Seismic Slamを使うとEarthquakeのダメージが15秒間、80-100%増加します。)
- Existing Earthquakes will have their damage increased when Seismic Slam is used with Girdle of Giants(既に存在しているEarthquakeのダメージはSeismic Slamが使われた時にダメージが増加します。)
- Legendary power added
- Sledge of Athskeleng
- Demon Hunter
- Fletcher’s Pride
Legendary power addedSpike Traps gain the effect of the Impaling Spines rune and are deployed twice as fast(Spike TrapsにImpaling Spinesのルーンが適用されトラップを倍速で展開できます。)
- Trag’Oul Coils
- Legendary power added
- Spike Traps gain the effect of the Impaling Spines rune and are deployed twice as fast(Spike TrapsにImpaling Spinesのルーンが適用され、通常時の倍速でトラップを展開できます。)
- Fletcher’s Pride
- Monk
- Scarbringer
- Legendary power added
- Lashing Tail Kick deals an additional
1000%300% damage to the first 5-7 enemies hit(Lashing Tail Kickは最初にヒットしたエネミー5~7体に対して300%の追加ダメージを与えます。)
- Lashing Tail Kick deals an additional
- Legendary power added
- Scarbringer
- Witch Doctor
- Gazing Demise
- Legendary power added
- Spirit Barrage gains the Phantasm rune. For each active Phantasm (max 3), the damage of Spirit Barrage is increased by 40-50%(Spirit BarregeにPhantasmのルーンが適用されます。アクティブなPhantasmごとに(最大3)Spirit Barrageのダメージが40-50%増加します。)
- Legendary power added
- Gazing Demise
- Wizard
- Starfire
- Legendary power added
- Lightning damage done is increased by 15% for every 10 yards you are from the target(ターゲットからの距離が10ヤード離れるごとにライトニング属性のダメージが15%増加します。)
- Legendary power added
- Starfire
- Crusader
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented the buff from the Orb of the Infinite from being applied if the damage killed the enemy(エネミーを倒してしますと、 Orb of the Infiniteのダメージバフが適用されない問題を修正しました。)
- Fixed an issue that caused the Firebird’s Finery (2) Set Bonus to proc early if there was another damage shield on the player(シールド余剰分を無視してFirebird’s Finery (2) Set Bonusが発生してまう問題を修正しました。)
- Fixed an issue that caused the Treasure Goblin spawned by the legacy Puzzle Ring to pick up Transmog items(レガシー品のPuzzle Ringをトランスモグで選択するとトレジャーゴブリンが出現する問題を修正しました。)
CAMPAIGN MODE
- The Skeleton King will now drop Leoric’s Crown beginning at Level 5(Skeleton Kingはレベル5になるとLeoric’s Crownをドロップするようになります。)
ADVENTURE MODE
- Infernal Machine drop rates have been adjusted:(Infernal Machineのドロップ率を調整しました。)
- There is now a 50% chance for a machine to drop on Torment I increasing to 100% on Torment IV(Torment Iで50%、Torment IVで100%ドロップします。)
- Torment levels V-XIII have an increasing chance for a second machine to drop(Torment V以降は2個目がドロップする確率が上昇していきます。)
- Nephalem Rifts
- Greater Rift Keys are now guaranteed from any Nephalem Rift and increasing the difficulty now increases your chance of getting a second or third key(Greater Rift Keysは全レベルのNephalem Riftで確実でドロップします。以降難易度が上昇するごとに、2個目、3個目のドロップ率も上昇します。)
- Greater Rifts
- Some of the Experience earned in a Greater Rift has been shifted from killing monsters to the reward for closing the rift. The overall amount of Experience earned should be roughly the same(Greater Riftで得られる経験値総量の一部をモンスターからクリア後の報酬へと移します。トータルの獲得量はほぼ現状維持です。)
USER INTERFACE
- Pylons in Nephalem Rifts now have unique minimap icons(Nephalem Riftsのパイロンには専用のマップアイコンを用意しました。)
- A hotkey has been added to the game to hide the UI(UIを隠すためのホットキーを追加しました。)
- When the Blacksmith is trained to maximum level his recipe list will now start collapsed(鍛冶屋がレベルアップした時のリストは初期状態では閉じた状態になります。)
- The Menagerist Goblin now has a unique minimap icon(Menagerist Goblin専用のマップアイコンを用意しました。)
Patch 2.4.2 PTR Patch Notes
Patch 2.4.2 PTR Patch Notes - Diablo III