先日示唆されたリスポーンタイマー短縮化の実験について、ディレクターのアーロンから補足のコメントがありました。この実験はシーズン8に予定されています。
Late reply, sorry! Faster respawn times was an example for short (i.e. limited time) experiments that we would like to run starting in S8. These would not be permanent and would not affect all areas of the game, especially comp.
— Aaron Keller (@aaronkellerOW) November 20, 2023
現在10秒のタイマーを8秒にする、リスポーン短縮は、あくまでもS8開幕時に実施予定の短期間(つまり期間限定)の実験とのことで、常設のものではなく、すべてのモード、とくにランクマッチには影響を与えない実験とのことです。
Yes. It should be obvious
— Aaron Keller (@aaronkellerOW) November 20, 2023
また、実験期間中にはそのモードが実験中であることを示すUIも表示されるとのこと。
Thanks!☺️
The mention about faster respawns was as an example for more experiments we’d like to run, not as a permanent change to the game and definitely not an experiment for Comp.
However, if people start asking for things we try once they play them…— Aaron Keller (@aaronkellerOW) November 19, 2023
リスポーンはこれから開発チームが実験してみたいことのサンプルであり、恒久的なものでもランクマッチを想定したものでもないものの、仮にプレーした人々からの要望があれば、正式実装するかもしれない、ということのようです。
Ideally we would find things that make the game better for everyone or at least certain modes. Also, they should be fun!😊
— Aaron Keller (@aaronkellerOW) November 20, 2023
理想としては、全てのプレイヤーや少なくとも特定のモードを楽しく良いものにしていくための実験とのことです。
Good question! It accounted for 30% of all player match hours the day it released. The play rate gradually tapered but jumped each time we released a new hero.
— Aaron Keller (@aaronkellerOW) November 19, 2023
尚、シーズン6で新たなコンテンツとしてリリースされたヒーローマスターモードはリリース初日はプレー時間全体の30%を占めていたそうで、その後プレー率は徐々に減っていったものの、新ヒーローのモードがリリースされる度に跳ね上がっているとのことです。