一昨日にアップデートされたPTRのパッチノートです。自分用の備忘録に書いてます。
”https://us.forums.blizzard.com/en/overwatch/t/overwatch-ptr-patch-notes-august-29-2018/201332”General
- Added visual outlines to make allies visible through walls
(ヒーラー以外も壁越しに味方のシルエット(輪郭のみ)が視認可能)
Widowmaker
Grappling Hook
- Now retains momentum when used on environments or structures without a ledge (e.g. walls)
(突起のない平らな壁などでフックを試用した際に慣性が続く)
via Gfycat
フック後の慣性の比較。PTRは勢いが維持され高く飛べるが、場所によってはその分相手に身を晒すことにも。
BUG FIXES
クリティカルなバグのみ。
Reinhardt
- Fixed a bug that allowed Reinhardt to pin targets that were behind him when using Charge
(背後の敵を巻き込みチャージで刺すことができたバグを修正) - Fixed a bug that prevented Reinhardt’s Earthshatter from traveling up certain inclines
(一部の傾斜でシャッターが傾斜に沿って移動しないバグを修正)
via Gfycat
Roadhog
- Fixed a bug that caused Roadhog’s Chain Hook to sometimes break after hitting an enemy
(フックが外れることがあるバグを修正→https://d3watch.gg/?p=8167)
Widowmaker
- Fixed a bug that prevented Widowmaker’s Grappling Hook from connecting to some ledges
(一部の崖などでフックが接続できないバグを修正)
Wrecking Ball
- Fixed a bug that caused all enemies to use the same damage falloff calculation
(ダメージの距離減衰が範囲内の敵に一律に適用されるバグを修正→https://d3watch.gg/?p=8235)