さきほど公開されたPTRパッチノートからヒーローバランス調整だけ記載。バグに関しては後で時間があれば必要と思われるものだけ追記します。
HERO UPDATES
General
- Global ultimate cost increased 12%
(ヒーロー全体でUltのコストが12%増加) - Slowing Effects: Instead of stacking together, friendly and enemy slowing effects are now separate and movement speed will be reduced by whichever is slower.
(スロー効果は敵によるスロー効果(メイのフリーズやシンメトラのタレット)とヒーロー自身のスロー効果(ウィドウメイカーのスコープやラインハルトの盾張り)が重複しなくなり、どちらか遅いほうの効果が適用される。
Ashe
- Reload Time per round decreased from 0.3 seconds to 0.25
(単発リロードの時間が0.3秒から0.25秒に減少)
Brigitte
Inspire (Passive)
- Healing amount increased from 100 to 130
(インスパイアの回復効果が100から130に増加) - Self-healing from Inspire is now halved
(インスパイアによる自身への回復効果は半分になる)
Repair Pack
- Now has 3 charges
(リペアパックの保有量が3回分になる) - Healing amount changed from 150 to 120
(回復量は150から120に減少) - Now heals over 2 seconds instead of instantly
(即時回復ではなく2秒かけて回復する) - If you throw multiple packs at the same person, the current duration will be extended by 2 seconds
(同一ターゲットに複数のパックを投げた場合、その度に持続時間が2秒延長される)
Whip Shot
- Out-going velocity increased from 60 to 80
(投擲速度が秒速60メートルから80メートルに増加) - Retracting time reduced from 0.6 seconds to 0.3
(手元に戻るまでの時間が0.6秒から0.3に減少)
Barrier Shield
- Barrier health reduced from 500 to 200
(バリアのHPが500から200に減少)
Shield Bash
- Stun duration reduced from 0.9 seconds to 0.75
(スタンの効果時間が0.9秒から0.75秒に減少)
Rally
- Ultimate cost increased 10%
(Ultのコストが10%増加)
Doomfist
Melee
- Quick melee no longer pauses ammo reload.
(ハンドキャノンのリロード中に近接を使用しても中断しない)
Hanzo
Storm Arrows
- Storm Arrows ammo reduced from 6 to 5
(ストームアローの弾薬数が6から5に減少)
Moira
Fade
- Can now be used while stunned.
(スタン中にもフェードの使用が可能)
Orisa
Protective Barrier
- Cooldown increased from 8 seconds to 9
(バリアのクールダウンが8秒から9秒に増加)
Reinhardt
New Passive: “Steadfast”
- Reduces knock back effects by 30%
(ノックバック量を30%減少させる新たなパッシブを追加)
Sombra
Hack
- Duration on enemy players reduced from 6 seconds to 5
(敵キャラクターへのハック持続時間が6秒から5秒に減少)
EMP
- Activation time increased from 0.5 seconds to 0.65
(EMPのキャストタイムが0.5秒から0.65秒に増加)
Symmetra
Teleporter
- Now lasts an infinite duration until destroyed
(テレポーターは破壊されるまでは持続時間は無限) - Players can destroy their Teleporter with the ability 2 input
(Eキーを押すことで設置したテレポーターを破壊可能) - Cooldown now starts when Teleporter is destroyed
(クールダウンはテレポーターが破壊されてからカウントされる) - Cooldown increased from 12 seconds to 15
(クールダウンが12秒から15秒に増加) - Maximum range increased from 25 meters to 30
(最大設置距離が25メートルから30メートルに増加) - Teleporter breaks if the entrance is more than 40 meters from the exit.
(2つのテレポーターの距離が40メートル以上離れると壊れる※移動式の床などに設置した場合など) - Teleport re-use time increased from 1 second to 1.5
(テレポーターの再使用時間が1秒から1.5秒に増加※テレポーターへの再入場)
Tracer
Pulse Bomb
- Damage increased from 300 to 350
(パルスボムのダメージが300から350に増加)
Wrecking Ball
Minefield
- Increased projectile speed from 10 to 13, causing the mines to spread out more. This makes it easier to create a wider minefield, especially from the high in the air.
(発動時の地雷の速度が秒速10メートルから13メートルに増加したことでより広範囲に広がる。とくに高所からの地雷をより広範囲に撒くことが可能に) - Reduced the activation time from 0.25 seconds to 0.1
(地雷のキャストタイムが0.25秒から0.1秒に減少)
[追記]
BUG FIXES
General
- Fixed a bug that could cause damage to not be dealt if a damage dealing ability was rapidly gaining/losing targets, like a Zarya trying to track a fast moving hero.
(ザリアのプライマリのように俊敏なヒーローをエイムした際に、エイムが小刻みにターゲットから外れると正しくダメージが入らないことがあるバグを修正) - Charging heroes (Reinhardt, Doomfist, Brigitte) should more consistently knock each other down when colliding.
(ラインハルトのようなヒーロー2人のチャージが衝突した際に、より一貫して互いのヒーローがノックダウンするように修正)
Doomfist
- Targets that are stun immune but not knockback immune (Zarya’s Particle Barrier, Zen during Transcendence ) are no longer able to affect knockback trajectory.
(スタン耐性はあるがノックバック耐性がない状況にあるターゲット(ザリアのバリアや心頭滅却)はノックバックの軌道に影響を与えることができなくなった(つまりノックバックするようになった?))