Some of the #Overwatch community seem opposed to the upcoming Hero Pools feature.
Where do you stand? 🤔https://t.co/puc0raZnXr
— Overwatch.TXT (@OverwatchTXT) January 31, 2020
3月の導入が予定されているヒーロープールに対するプロ選手や関係者の反応まとめ。
————
Hero pools: Sunday PST = Monday KST = 1 less day of practice for Asia (btw calling Asia the biggest esports market in the world the Pacific “East” division is kinda weird). At the very least I hope they release Sunday 12AM so we can pick up a day. Bi-weekly makes more sense imo.
— Arnold [COO @SeoulDynasty | @Gen.G] (@arnoldwh) January 31, 2020
ヒーロープールが1週間前の告知ではアジアのチームは時差の関係で練習時間が1日少ない。少なくとも日曜午前0時には告知してほしい。プール更新は毎週ではなく隔週ならなおよいと、ソウルのCOO。
Not sure how i feel about: “Teams will be informed of each week’s Hero Pool approximately one week in advance of matches. ”
and: “The heroes will be randomly selected”Seems like a lot more additional stress for players and coaches 😬
— Poko (@poko) January 30, 2020
ヒーロープールが1週間前告知に加え、(一定のグループから)ランダム選出ではプレイヤーとコーチにさらに多くのストレスがかかると、Poko。
This change won’t change who the best teams are, the good teams are the ones with confidence in their play and trust between their teammates. Adaptable players and teams that are able to talk things out together will still be strong. It will only effect “our meta” teams.
— Lane (@Surefour) January 31, 2020
ヒーロープールによって最高のチームが変わることはないだろう。良いチームとはプレーに自信を持ちチームメイトを信頼しているものだ。コミュニケーションのとれた適応力のある選手とチームはさらに強くなり、困るのは得意なメタに頼ったチームだろうと、Surefour。
Hero pools every week? Faster patches? Yes plz. Spicing it up way more
— dafran (@dafran) January 30, 2020
バランス調整のスピードアップも含めてヒーロープールでよりゲームが活性されることに期待するDafran。
My last take, if hero pools forces teams to learn how to adapt faster and learn the game fundamentally and be more versatile in their hero pools, isn’t that a good thing? Doesn’t that help some players to play depending on the hero pool? and also hero-swapping becomes relevant
— neptuNo (@Neptuno) January 30, 2020
ヒーロープールがチームに適応力、理解力、多様性を要求し、ヒーロープール次第でプレイ時間が増える選手もいるなら良いことではないか?そして、ヒーロースワップが重要になると、Neptuno。
On the other side of the debate, some #Overwatch pros don’t think hero pools are that bad of an idea 🧐https://t.co/qfrY4TnrcA
— Overwatch.TXT (@OverwatchTXT) February 1, 2020
個人的には予想もしない構成で戦い、相手がどうそれに対処するのかというこのゲームの側面が気に入っている。ヒーロープールではパッチ直後以外にもこういったことが増えるだろう。
これからは得意な構成に頼ることはできず、GOATSが得意だからといってそればかり練習し続けるというわけにはいかない。視聴者としてもプレイヤーとしてもこれは良いことだと配信中に語っていたのが、Jake。
I don’t mind the idea of Hero Pools – interesting idea. I like working on the minor details in an attempt to perfect a comp, but I also enjoy pushing creativity/chaos.
My main concern is the 1 week notice. We’ll see how it plays out, but adaptability will be rewarded.
— Aaron Atkins (@Aero_OW) January 30, 2020
ヒーロープールに抵抗はないし面白いアイデア。完璧な構成を仕上げるために細部に拘るのも好きだが、独創的でカオスな戦いも楽しい。心配なのは1週間前告知だが、どうなるにせよ適応力が鍵になると、ダラスのAeroコーチ。
I like the new Overwatch changes a lot.
. I always felt the biggest flaw for Overwatch was stagnation; not just in metas but in the devs’ vision for the game.
p1
— JohnGalt (@JohnGalt) January 31, 2020
このゲームの最大の問題は停滞で、これはメタだけの問題だけでなく、開発チームのビジョンにもあった。今は発売当時とは違いより変化に積極的になり、彼らのメンタリティが変わったことは良い兆候と、グラディエーターズのJohnGaltコーチ。
OWL is basically ranked games now.
RIP actual planning, set plays, and strategy.https://t.co/CvN6WJnpvw
— MonteCristo (@MonteCristo) January 30, 2020
OWLがランクマッチと変わらなくなってしまった。事前のプラン、セットプレー、戦術といったものが失われてしまうと、Monte。
Alright. Rotating hero pools on a weekly basis is a terrible idea. It’s confusing for fans, makes match prep a nightmare, and will result in lower quality, messier games.
I’m not often so firm on something, but this is clearly a bad decision.
— Erik “DoA” Lonnquist – Freelancer BTW (@ggDoA) January 31, 2020
毎週更新のヒーロープールは酷いアイデア。ファンも混乱するし、試合前のチームにとっては悪夢で、試合の質は劣化して雑なものになるだろう。自分が何かを断言することはあまりないが、ヒーロープールは明らかにまずい判断と、DOA。
Bro honestly this shit is crazy, for better or for worse blizz just put their balls on the table and stabbed it with a knife trying to avoid the major veins.
— Dogman (@DogmanOW) January 30, 2020
はっきり言ってクレイジーなアイデアだとは思うが、良いか悪いかは別としてとりあえずやってみろ、だめならやめればいいみたいなことを言ってるらしいのが、Dogman。