追記:OVERWATCH RETAIL PATCH NOTES – JUNE 30, 2020 / 認定直後のSR上限が3900に


Overwatch Retail Patch Notes – June 30, 2020

COMPETITIVE UPDATES

Open Queue Added to Competitive Play

原文
Starting with Season 23, Competitive Play will support both Role Queue and Open Queue. These will be separate queues, so you won’t see Role Queue teams playing against Open Queue teams. Open Queue will have its own SR and leaderboard, separate from the role-specific Role Queue SRs and leaderboards.

シーズン23からはライバルプレイにロールキューとオープンロールキューの2つが常設される。

それぞれのキューは独立しており、SRやリーダーボードも別々に存在する。

Adjustments to Seasonal Placements for High SR Players

原文
Beginning with Season 23, the maximum Skill Rating (SR) earned after a player completes each season’s placements has been capped at 3900 SR. Players are still matched with other players of similar skill, as we want to keep matches as fair and fun as possible. As each player participates in more games during the current season, their SR will slowly rise to reach a value that fully reflects their current skill.

This change is intended to address many of the issues that SR Decay tried to fix, but in a more positive manner that rewards staying active and playing more games instead of penalizing players for not playing enough. Achieving a very high SR at the end of a season can no longer be achieved by completing a mere five placement matches. This does mean you may see larger SR differences between all the players in a very high SR match than in previous seasons, as two similar and highly skilled players might have different SRs based on how many games they’ve played during the season.

シーズン23からシーズンごとに認定マッチ直後のSRの上限がSR3900となり、その後は同じ実力のプレイヤーとマッチしながらプレーした試合が増えるにつれて、徐々に実際のスキルを反映したレートに到達する。

この変更は以前のSR減衰が目指していたものと目的は同じだが、積極的にプレーしないプレイヤーにペナルティを課すのではなく、よりアクティブなプレーをポジティブな方法で奨励することを目的としている。

非常に高いランクのSRに達するためには僅か5試合の認定マッチだけでは不可能で、同じ実力を有したプレイヤーでもシーズン中の試合数によりこれまでよりもSRに大きな差が生じることになる。

HERO UPDATES

*エクスペリメンタルカードからの変更/取消はなし

Ashe

Dynamite

  • Cooldown increased from 10 to 12 seconds
    (ダイナマイトのクールダウンが10秒から12秒に増加)

Brigitte

Repair Pack

  • No longer grants an additional armor health pool when healing full health targets
    (リペアパックはヘルス最大回復時の超過分のアーマー付与を廃止)

Barrier Shield

  • Maximum health increased from 200 to 250
    (シールド容量が200から250に増加)
  • Regeneration rate decreased from 100 to 85 health per second
    (シールド回復量が秒間100から85に減少)
  • Cooldown when destroyed increased from 3 to 5 seconds
    (シールド破壊時のクールダウンが3秒から5秒に増加)

D.Va

Fusion Cannons

  • Movement penalty reduced from 50 to 40%
    (プライマリ使用時の移動速度ペナルティが50%から40%に減少)

Defense Matrix

  • Cooldown reduced from 1.5 to 1 second
    (ディフェンスマトリックスのクールダウンが1.5秒から1秒に減少)

Micro Missiles

  • Activation delay reduced from 0.5 to 0.25 seconds
    (ミサイル発射時のラグが0.5秒から0.25秒に減少)

Junkrat

Concussion Mine

  • Trigger delay reduced from 0.156 to 0.1 seconds
    (地雷起爆のラグが0.156秒から0.1秒に減少)

RIP-Tire

  • Time to take control of Junkrat post detonation has been reduced from 1.5 to 0.9 seconds
    (タイヤ爆破後に本体の操作が可能になるまでの時間が1.5秒から0.9秒に減少)

BUG FIXES

Heroes

*一部修正のみ記載

Reinhardt

  • Fixed a bug with fire strike appearing invisible for allies
    (味方のファイアストライクが視認できないバグを修正)

    おそらくゲンジの反射で見えなくなるバグの修正。

Roadhog

  • Fixed a bug that allowed Roadhog to hook Baptiste’s Immortality Field
    (ロードホッグがイモータリティフィールドをフックできたバグを修正)

Wrecking Ball

脚注:

  1. https://d3watch.gg/?p=14413https://d3watch.gg/?p=14415