7/21にアップデートされた2.3.0 PTRパッチのノートです。変更点は前回のパッチノートに赤字で追記しています。後で見なおして間違ってるとこは修正しておきます。
PATCH 2.3.0 PTR PATCH NOTES
Last updated July 21 @ 2:38 p.m. PDT.
Below you’ll find the preliminary PTR patch notes for patch 2.3.0. Please note that this isn’t the final version of the patch notes and that some changes may not be documented or described in full detail.
PTR PATCH 2.3.0 – v2.3.0.32769
To provide feedback on patch 2.3.0, please visit the PTR Feedback forum.
To report any issues you experience while playing, please visit the the PTR Bug Report forum.
For additional information about the PTR, click here.
Table of Contents:
PTR-ONLY CHANGES
- Kanai’s Cube can now only convert items of sets with a minimum of 3 pieces(Kanai’s Cubeでコンバートできるセットアイテムは最低3ピース以上あるセットのみとなります。)
- Torment VII-X can now only be accessed by level 70 characters(Torment VII-Xはレベル70のキャラクターのみ利用可能となります。)
- Torment VII-X public games can now only be accessed by players that meet a Paragon level requirement(Torment VII-Xに参加するためには以下のパラゴンレベルに達している必要があります。)
- Torment VII requires a Paragon level over 100
- Torment VIII requires a Paragon level over 150
- Torment IX requires a Paragon level over 200
- Torment X requires a Paragon level over 250
- Torment VII-X have new Gold Find bonus values(Torment VII-XにGold Findボーナスを設定します。)
- Adventure Mode
- Horadric Caches now only drop 1 act specific crafting material below level 70(レベル70未満ではHradric ChaceからドロップするAct素材が1個になります。)
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented all players in a game from receiving a bonus cache(全てのプレイヤーにボーナスのバウンティ袋が行き渡らなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that caused the Act IV bonus cache to take up less inventory space than intended(Act IVのボーナス袋のインベントリ枠が意図したより小さかった問題を修正しました。)
- Items
- The Helltooth Harness (6) Set damage bonus now applies to the skills cast by Grin Reaper mimics(Helltooth Harness (6) SetのダメージボーナスがGrin Reaperのミミックがキャストしたスキルにも適用されます。)
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented the DoT damage from Wall of Death – Fire Wall and Ring of Poison from refreshing the duration of the Helltooth (4) and (6) Set Bonuses(Wall of Death – Fire WallとRing of PoisonのDoTダメージがHelltooth (4) と (6) Setボーナスの持続時間を更新しなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented the Spirit of Arachyr (4) Set damage bonus from lasting for the entire duration of the toad summoned by Hex – Toad of Hugeness(Spirit of Arachyr (4) セットのダメージボーナスがHex – Toad of Hugenessで召喚されたカエルの出現時間を通して効果を発揮していなかった問題を修正しました。 )
- Fixed an issue that caused item repairs to be greatly inflated(アイテムの修理コストが大幅にインフレしていた問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented items created by Kanai’s Cube from being account bound(Kanai’s Cubeで作成したアイテムがトレード可能になってしまう問題を修正しました。)
- Fixed an issue that allowed players to upgrade Rare items lower than level 70 to Legendary items(レアアイテムをレベル70未満のレジェンダリにアップグレードできた問題を修正しました。)
- Fixed an issue that caused crafted items to have no level requirement(クラフトアイテムに要求レベルが設定されていなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented Kanai’s Cube recipes from working with follower items(Kanai’s Cubeがフォロワーのアイテムに機能していなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that caused the buff icon for Archon stacks to disappear when Archon expired with The Swami equipped(The Swami装着時にArchonが解けるとArchonスタックのバフ表示が消えてしまう問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented several item affixes from being restricted to the proper classes(いくつかのアイテムのaffixが適切なクラス向けに限定されていなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that caused Chantodo’s Resolve set bonus stacks to reset when taking a portal(ポータルを使うとChantodo’s Resolve setのボーナススタックがリセットされてしまう問題を修正しました。)
- Monsters
- Further adjustments have been made to the amount of progress monsters grant in Nephalem and Greater Rifts(NephalemとGreater Riftsにおけるモンスターのバー進捗率を更に調整しました。)
- Rift Guardian health has been slightly increased(Rift Guardianのヘルスを若干増やしました。)
- Stonesinger
- Now has a specific animation for his knockback attack(このモンスター特有のノックバック攻撃のアニメーションを用意しました。)
- Reduced the distance of his knockback(ノックバックの距離を短くしました。)
- Fissures now spawn faster has he loses health(Fissuresはより速く出現しヘルスを失います。)
- Reduced fissure duration(Fissureの出現時間を減らしました。)
- Fissures now constantly fire mortars(Fissuresが絶え間なくモータルを使用してきます。)
- Bug Fixes
- Fixed an issue preventing the Mac client from launching(Macクライアントで起動できなかった問題を修正しました。)
PATCH FEATURES
New Feature: The Ruins of Sescheron
The frozen wasteland that is the Ruins of Sescheron are now open for exploration! Filled with new enemies, traps, and environmental hazards, you’ll be able to explore the region and learn more about what befell the barbarians of Mount Arreat. Explore the Immortal Throne and obtain the ultimate treasure: Kanai’s Cube.(新しいゾーンとなるRuins of Sescheronの舞台は極寒の荒地。新しいエネミーにトラップで溢れた危険な環境。バーバリアンの土地であったMount Arreatに何が起こったのかを探り、Immortal Throneにある至宝Kanai’s Cubeを探しだしてください。)
To learn more about The Ruins of Sescheron, click here.
New Feature: Kanai’s Cube
Kanai’s Cube is a new artisan that offers a slew of new recipes to fully customize your items and catalogue your Legendary powers. Several recipes are available to players immediately upon acquiring Kanai’s Cube:(Kanai’s Cubeは新しい職人の一種です。アイテムをカスタマイズするための多くのレシピを提供し、レジェンダリパワーをカタログに収めます。いくつかのレシピはプレイヤーがKanai’s Cubeを入手したらすぐに使うことができます。)
※Kanai’s Cubeのクエストとガイド動画を一番下に貼ってあります。
- Extract Legendary Power: Destroy an item to add its Legendary power to your catalogue of collected powers. Once a power has been extracted, it can be equipped to your character without the need to equip the item. Players may have one Weapon, one Armor, and one Jewelry power equipped at a time. Players may only equip powers from items that their characters can normally equip and use.(カタログにパワーを集めるためにはアイテムを破壊します。一度パワーを抽出すればアイテムなしにそのパワーを身に付けることができます。一度に身に付けることができるのは武器、アーマー、ジュエリーからそれぞれ1つずつ。キャラクターが通常であれば装備利用できるアイテムのパワーのみ身に付けることができます。)
- Reforge a Legendary Item: Completely re-rolls a Legendary item as though it had dropped for the first time. This includes any powers that may have been previously enchanted on the item. Note that reforged items may re-roll as either Ancient or non-Ancient, so reforge at your own discretion!(レジェンダリアイテムがあたかもドロップしたかのように全体をリロールします。既にエンチャントしているアイテムのパワーもこれに含まれます。リフォージするとAIにも通常のレジェンダリとしてもリロールされる可能性があるので、リフォージするかしないかは貴方次第です!)
- Upgrade Rare Item: Upgrades the quality of a level 70 Rare item to Legendary. This item will roll as a randomized Legendary that shares that item’s equipment type.
(レベル70のレアアイテムをレジェンダリにアップグレードします。ロールされるレジェンダリは共通の装備タイプの中からランダムです。) - Convert Set Item: Converts a Set item to a randomized piece of gear from the same Set. For example, if you convert a pair of Asheara’s Finders, you could get Asheara’s Custodian, Asheara’s Pace, or Asheara’s Ward in return.(セットアイテムをランダムで他の部位に変えます。例:Asheara’s FindersをコンバートするとAsheara’s Custodian、Asheara’s Pace、Asheara’s Wardのいずれかに生まれ変わります。)
- Remove Level Requirement: Removes the level requirement from an item, allowing it to be equipped by a character of any level.(アイテムの装備要求レベルをなくし、どのレベルのアイテムでも装備可能にします。)
- Convert Gems: Converts 9 of any color gem to 9 of any other color.(通常ジェム9個を他の色のジェム9個にコンバートします。)
- Convert Crafting Materials: Converts 100 of normal, magic, or rare Crafting Materials to 100 of another type of non-legendary Crafting Material(100個の白、青、黄素材をレジェンダリ素材以外の別のタイプの素材にコンバートします。)
To acquire Kanai’s Cube, visit Zoltun Kulle in New Tristram, Hidden Camp, Bastion’s Keep Stronghold, or The Survivor’s Enclave in Adventure Mode. He’ll be quite pleased to guide you on your way.(Kanai’s Cubeを手に入れるためには、アドヴェンチャーモードで各アクトの街にいるZoltun Kulleを訪れると喜んで案内してくれます。)
To learn more about Kanai’s Cube, click here.
New Feature: Season Journey
Each player approaches a new Season a little differently and we wanted to celebrate individual player successes. Beginning in Season 4, you’ll be able to track your personal progress through the Season Journey interface.(新シーズンへの取り組みかたは各プレイヤーで少し異なるので、我々はプレイヤーそれぞれが達成した目標を祝福したいと思っていました。シーズン4からは個人の進行度をUIのSeason Journeyから確認することができます。)
A player’s Season Journey is divided into chapters, each with their own descriptive goals and achievements. The further you advance in your Season Journey, the more difficult the milestones become and you’ll find there are challenges for every level of player. Completing the highest level Tiers will unlock new portrait frame rewards to celebrate your accomplishments.(Season Journeyはチャプター形式で目標と実績が記されています。チャプターは難易度ごとに分かれており、Season Journeyが進むと目標は高くなり、プレイヤーのレベルに応じたチャレンジに挑むことができます。最難関のTierをクリアすると報酬として新たなポートレートをアンロックすることができます。)
This feature will be available for testing once Season 4 begins on the PTR. To learn more about Season Journey, click here.
GENERAL
- Torment VII-X difficulty levels have been added to the game(難易度にTorment VII-Xを追加しました。)
- Experience gained, including all sources of Bonus Experience, is now averaged across all players in a party that are eligible to receive experience(全ての経験値ボーナスを含めた獲得経験値はパーティー内の取得資格のあるプレイヤー間で均等に分配されます。)
- Crowd control resistance cap has been increased from 65% to 95%(クラウドコントロールの耐性上限を65%から95%に引き上げました。)
- This now applies to immobilize effects as well(これは動きを止めるイモビライズ効果にも適用されます。)
- Non-elite monsters can now benefit from crowd control resistance(エリートではないモンスターもクラウドコントロール耐性の恩恵を受けるようになりました。)
- All monsters other than bosses, Rift Guardians, or certain large monsters (like Mallet Lords) are now vulnerable to knockback effects(ボス、Rift Guardian、Mallet Lordsなど一部の大型モンスターを除くすべてのモンスターがノックバック効果に対して脆弱になりました。)
- Knockback effects are now subject to crowd control resistance rules and monsters will become immune to knockback at 65% resistance(ノックバック効果はクラウドコントロール耐性ルールの対象となり、モンスターは耐性65%の時点でノックバック効果の影響を受けなくなります。)
※モンスターの耐性に関する現行のガイド
- Knockback effects are now subject to crowd control resistance rules and monsters will become immune to knockback at 65% resistance(ノックバック効果はクラウドコントロール耐性ルールの対象となり、モンスターは耐性65%の時点でノックバック効果の影響を受けなくなります。)
- All hard crowd control effects (e.g. blind, charm, fear, knockback, stun) now automatically apply 20% crowd control resistance regardless of the duration(ブラインド、チャーム、フィアー、ノックバックなどの強力なクラウドコントロールは持続時間に関わらず、自動的に20%の耐性が適用されます。)
- Lantern Oil and Barrel Stack traps can now deal damage and stun or knockback enemies(Lantern OilとBarrel Stackの罠にはダメージとエネミーをスタンまたはノックバックさせる効果が発生します。)
- Vendors now only sell Magic amulets and rings(商人はマジックアイテムのアミュレットとリングのみを販売するようになります。)
- Gems that drop below level 61 have been condensed into 5 tiers(レベル61未満でドロップする通常ジェムのランクを5段階にしました。)
- The values of these remaining early gems have been adjusted so they feel more powerful(残っている初期に落ちたジェムの価値はよりパワフルになるよう調整されています。)
CLASSES
- Several skills can now be assigned to Left Mouse Button:(いくつかのスキルを左クリックに割り当てることが可能になりました。)
- Barbarian
- Battle Rage
- Ignore Pain
- Sprint
- Threatening Shout
- War Cry
- Wrath of the Berserker
- Crusader
- Akarat’s Champion
- Iron Skin
- Provoke
- Demon Hunter
- Companion
- Preparation
- Monk
- Blinding Flash
- Breath of Heaven
- Epiphany
- Mystic Ally
- Serenity
- Witch Doctor
- Hex
- Horrify
- Wizard
- Diamond Skin
- Energy Armor
- Familiar
- Ice Armor
- Magic Weapon
- Storm Armor
- Barbarian
- Many pets have received adjustments to their collision so that they more closely match their model(多くのペットの衝突判定を調整したのでより見た目に沿ったものになっています。)
- Barbarian
- Active Skills
- Battle Rage
- Skill Rune – Ferocity
- Has been redesigned
- Now increases movement speed by 10%(移動速度を10%増やします。)
- Has been redesigned
- Skill Rune – Swords to Ploughshares
- Now also heals your pets(ペットに対するヒール効果も発生します。)
- Skill Rune – Ferocity
- Cleave
- Skill Rune – Scattering Blast
- Now knocks enemies up into the air instead of back 10 yards(エネミーを10ヤード後退させる代わりに空中へノックアップさせます。)
- Enemies that land no longer knock other enemies back(着地したエネミーが他のエネミーを後退させることはなくなります。)
- Skill Rune – Scattering Blast
- Frenzy
- Skill Rune – Vanguard
- Now grants 5% movement speed per stack of Frenzy(Frenzyがスタックするごとに移動速度が5%増加します。)
- Skill Rune – Vanguard
- Leap
- Now breaks roots when cast(キャストすることでルート状態(足止)から抜け出すことができます。))
- Threatening Shout
- Skill Rune – Falter
- Has been redesigned
- Enemies take 30% increased damage from all sources for 6 seconds(エネミーに対する全てのダメージが6秒間、30%増加します。)
- Has been redesigned
- Skill Rune – Falter
- War Cry
- Skill Rune – Veteran’s Warning
- Dodge chance bonus increased from 15% to 30%(回避チャンスボーナスを15%から30%へ増やしました。)
- Skill Rune – Veteran’s Warning
- Passive Skills
- No Escape
- Damage bonus increased from 20% to 30%(ダメージボーナスを20%から30%へ増やしました。)
- Minimum distance reduced from 20 to 15 yards(必要最低距離を20ヤードから15ヤードに減らしました。)
- These bonuses now also apply to Avalanche(これらのボーナスがAvalancheにも適用されます。)
- Relentless
- Resource Cost Reduction granted reduced from 75% to 50%(Resource Cost Reductionを75%から50%に減らしました。)
- Now doubles your Life per Spirit Spent while active(アクティブな間はLife per Spirit Spentが倍になります。)
- No Escape
- Battle Rage
- Active Skills
- Crusader
- Active Skills
- Blessed Hammer
- Skill Rune – Icebound Hammer
- Damage increased from 380% to 460% weapon damage(ダメージを武器ダメージ380%から460%に増やしました。)
- Chance to explode increased from 10% to 35%(爆発するチャンスを10%から35%に増やしました。)
- Freeze duration reduced from 2 seconds to 1 second(フリーズ持続時間を2秒から1秒に減らしました。)
- Icebound Hammer now goes away when it explodes(爆発したIcebound Hammerは消滅するようになります。)
- Falling Sword
- You will now arrive at your targeted location sooner after casting Falling Sword(Falling Swordをキャストした目標地点により早く到達します。)
- You can now cast again sooner after casting Falling Sword(Falling Swordをこれまでよりも早くリキャストすることができます。)
- Skill Rune – Icebound Hammer
- Judgment
- Skill Rune – Conversion
- Has been removed
- Replaced with:
- Debilitate
- Enemies in the judged area deal 40% reduced damage for 6 seconds(Judgementのエリア内にいるエネミーからのダメージを6秒間、40%減らします。)
- Debilitate
- Skill Rune – Conversion
- Blessed Hammer
- Active Skills
- Demon Hunter
- Active Skills
- Spike Trap
- Initial arming time reduced from 2 to 1.5 seconds(最初の起動にかかる時間を2秒から1.5秒に減らしました。)
- Re-arming time reduced from 2 to .5 seconds(再起動にかかる時間を2秒から0.5秒に減らしました。)
- You should now feel less of a delay when casting Spike Trap(Spike Trapをキャストするときの遅延が減っています。)
- Skill Rune – Echoing Blast
- Damage increased from 420% to 575% weapon damage(ダメージを武器ダメージ420%から575%へ増やしました。)
- Enemies hit are now Frozen for 3 seconds(ヒットしたエネミーが3秒間フリーズ状態になります。)
- Frozen enemies take 20% increased damage(フリーズしたエネミーへのダメージが20%増加します。)
- Skill Rune – Lightning Rod
- Trigger range increased from 8 to 10 yards(起爆範囲を8ヤードから10ヤードに増やしました。)
- Lighting now arcs from any triggered trap to any armed traps within 75 yards(ライトニングは起爆したトラップから75ヤード以内にある起動状態のトラップに弧を描くようになります。)
- All enemies hit take 880% weapon damage over 10 hits(ヒットしたすべてのエネミーに対して、10ヒットで武器ダメージ880%を与えます。)
- Skill Rune – Long Fuse
- Now deals all damage in a single explosion for 930% weapon damage(1回の爆発で武器ダメージ930%を与えます。)
- Enemies hit will now be Stunned for 2 seconds(ヒットしたエネミーが2秒間スタンします。)
- Skill Rune – Scatter
- Re-arming time reduced from 2 to .5 seconds(再起動の時間を2秒から0.5秒に減らしました。)
- Skill Rune – Sticky Trap
- Damage increased from 800% to 915% weapon damage(ダメージを武器ダメージ800%から915%に増やしました。)
- Arming time reduced from 2 seconds to 1 second(起動時間を2秒から1秒に減らしました。)
- Range reduced from 16 to 12 yards(爆風の範囲を16ヤードから12ヤードに減らしました。)
- Spike Trap
- Passive Skills
- Hot Pursuit
- Duration increased from 2 to 4 seconds(持続時間を2秒から4秒へ増やしました。)
- Leech
- New Passive Skill
- Gain 18,705 Life on Hit(18,705 Life on Hitの効果を得ます。)
- Heal amount increased by 75% of your Life per Kill(ヒール総量がキャラクターのLife per Killの75%分増加します。)
- Available at level 60(レベル60で使用可能です。)
- New Passive Skill
- Numbing Traps
- Duration increased from 3 to 5 seconds(持続時間を3秒から5秒に増やしました。)
- Hot Pursuit
- Active Skills
- Monk
- Active Skills
- Dashing Strike
- Now breaks roots when cast(キャストすることでルート状態(足止)から抜け出すことができます。)
- Dashing Strike
- Active Skills
- Witch Doctor
- Active Skills
- Acid Cloud
- You can now cast again sooner after casting Acid Cloud(Acid Cloudをより早くリキャストすることができます。)
- Skill Rune – Corpse Bomb
- Damage increased from 525% to
620%720% weapon damage(ダメージを武器ダメージ525%から620%720%へ増やしました。) - Skill Rune – Lob Blob Bomb
- Damage from individual blobs can now stack(ブローブ個々のダメージが重複します。)
- Damage increased from 525% to
- Big Bad Voodoo
- Skill Rune – Ghost Trance
- Now reduces damage taken by 20%(被ダメージを20%軽減します。)
- Skill Rune – Ghost Trance
- Corpse Spiders
- Skill Rune – Blazing Spiders
- Spiders now return 3 Mana on hit(スパイダーがヒットすると3Mana回復します。)
- Skill Rune – Widowmakers
- Now increases the total damage to 700% weapon damage(トータルダメージを武器ダメージ700%に増やしました。)
- Skill Rune – Blazing Spiders
- Firebats
- Damage increased from 425% to 475% weapon damage(ダメージを武器ダメージ425%から475%に増やしました。)
- Initial Mana cost has been removed(放出開始時のManaコストを廃止しました。)
- Channeling Mana cost has been increased from 70 to 125 Mana(放出中のManaコストを70から125Manaに増やしました。)
- Skill Rune – Cloud of Bats
- Damage radius increased from 8 to 12 yards(ダメージ範囲を8ヤードから12ヤードに増やしました。)
- Reduced the channeling duration required to reach maximum damage(最大出力に達するまでの放出時間を減らしました。)
- Skill Rune – Plague Bats
- Final damage increased from 638% to 660% weapon damage(最大ダメージを武器ダメージ638%から660%に増やしました。)
- Skill Rune – Hungry Bats
- Damage increased from 635% to 750% weapon damage per bat(コウモリ1体ごとのダメージを武器ダメージ635%から750%に増やしました。)
- Skill Rune – Plague Bats
- Final damage increased from 638% to
660%720% weapon damage(最大ダメージを武器ダメージ638%から660%720%に増やしました。) - Reduced the channeling duration required to reach maximum damage(最大出力に達するまでの放出時間を減らしました。)
- Final damage increased from 638% to
- Skill Rune – Vampire Bats
- Damage type changed from Fire to Physical(ダメージ属性を火から物理に変更しました。)
- Firebomb
- Skill Rune – Ghost Bomb
- Damage type changed from Fire to Cold(ダメージ属性を火からコールドに変更しました。)
- Skill Rune – Ghost Bomb
- Grasp of the Dead
- Damage increased from 560% to 760% weapon damage(ダメージを武器ダメージ560%から760%)
- Skill Rune – Desperate Grasp
- Cooldown reduced from 6 to 4 seconds(クールダウンを6秒から4秒に減らしました。)
- Skill Rune – Grasping Eels
- Damage increased from 880% to 1360% weapon damage(ダメージを武器ダメージ880%から1360%に増やしました。)
- Skill Rune – Unbreakable Grasp
- Now also removes the Mana cost(Manaコストを消費しなくなります。)
- Hex
- Now has an animation and summons the Shaman or Toad at your cursor location(召喚動作が加わり、カーソルの位置にシャーマンないしカエルを召喚します。)
- The summoned Shaman now stands in the location where it was summoned(召喚したシャーマンは召喚地点に佇みます。)
- Summoned Shamans’ cast range increased from 25 to 50 yards(シャーマンのキャスト範囲を25ヤードから50ヤードに増やしました。)
- Damage bonus increased from 10% to 15%(ダメージボーナスを10%から15%に増やしました。)
- Skill Rune – Angry Chicken
- Damage type changed from Physical to Poison(ダメージ属性を物理から毒に変更しました。)
- Skill Rune – Hedge Magic
- Damage type changed from Physical to Cold(ダメージ属性を物理からコールドに変更しました。)
- Skill Rune – Jinx
- Damage bonus increased from 10% to 30%(ダメージボーナスを10%から30%に増やしました。)
- Damage type changed from Physical to Poison(ダメージ属性を物理から毒に変更しました。)
- Skill Rune – Toad of Hugeness
- Has been redesigned
- Every second for 5 seconds, the toad pulls in the farthest enemy within 45 yards, swallows him for 0.5 seconds, then spits him back out, leaving the enemy with a debuff that deals 750% weapon damage over 5 seconds and increases damage taken by 25%(カエルは5秒ごとに、45ヤード以内の最も遠くにいるエネミーを引き寄せ、0.5秒間飲み込み、吐き出します。この弱体化したエネミーに5秒間で武器ダメージ750%を与え、そのエネミーに対するダメージが25%増加します。)
- Has been redesigned
- Skill Rune – Unstable Form
- Weapon damage increased from 135% to 500%(武器ダメージを135%から500%に増やしました。)
- Mass Confusion
- Skill Rune – Devolution
- Chance to summon a Zombie Dog increased from 30% to 100%(ゾンビドッグが召喚されるチャンスを30%から100%にしました。)
- Skill Rune – Mass Hallucination
- Weapon damage increased from 195% to 400%(武器ダメージを195%から400%に増やしました。)
- Skill Rune – Mass Hysteria
- Maximum number of enemies Stunned increased from 6 to 10(スタンするエネミーの最大数を6体から10体に増やしました。)
- Skill Rune – Unstable Realm
- Cooldown reduced from 45 to 30 seconds(クールダウンを45秒から30秒に減らしました。)
- Skill Rune – Devolution
- Plague of Toads
- Skill Rune – Piercing Toads
- Damage type changed from Poison to Physical(ダメージ属性を毒から物理に変更しました。)
- Skill Rune – Toad Affinity
- Damage type changed from Poison to Cold(ダメージ属性を毒からコールドに変更しました。)
- Skill Rune – Piercing Toads
- Soul Harvest
- Gaining additional Soul Harvest stacks will no longer remove all existing stacks and will instead be added to them. Any new stacks over 5 will replace the stack with the shortest remaining duration.(スタックが新たに追加されてもそれまでのスタックが消えることはなくなり、それらに追加されます。5スタックを越えて追加された分は残り時間が最も少ないものと入れ替わります。)
- Skill Rune – Soul to Waste
- Has been redesigned
- Now grants 5% Movement Speed per stack(スタックごとに移動速度が5%増加します。)
- Has been redesigned
- Wall of Zombies
- Has been removed
- Replaced with:
- Wall of Death
- Raise a wall of Zombies 28 yards wide from the ground that blocks enemies and attacks them for 800% weapon damage as Physical over 6 seconds(地中から幅28ヤードのゾンビの壁が出現します。エネミーをブロックし、6秒間で武器ダメージ800%を物理属性で与えます。)
- The damage area has been increased to more closely match the visual(ダメージ範囲を見た目に沿うように拡げました。)
- You can now cast again sooner after casting Wall of Death(Wall of Zombiesをより早くリキャストすることができます。)
- Skill Rune – Communing with Spirits
- Summon a 15 yard radius spectral ring that deals 1400% weapon damage as Cold over 6 seconds, Chills all enemies who walk through by 60%, and reduces their damage done by 25%(半径15ヤードのスペクトラルリングを召喚し、6秒間で武器ダメージ1400%をコールド属性で与えます。壁を通り抜けたエネミーすべてをチル状態(移動速度60%減?)にし、それらのエネミーから受けるダメージが25%軽減します。)
- Skill Rune – Fire Wall
- Summon a fire wall 40 yards wide for 8 seconds that burns enemies who walk through, dealing 1000% weapon damage as Fire over 4 seconds(幅40ヤードのファイアーウォールを8秒間召喚します。壁を通過したエネミーを燃やし4秒間で武器ダメージ1000%を火属性で与えます。)
- Skill Rune – Wall of Zombies
- Increase the width of the wall of Zombies to 50 yards and knock all enemies back behind the wall(壁の幅を50ヤードに増やし、全てのエネミーを壁の向こう側へノックバックさせます。)
- Skill Rune – Ring of Poison
- Summon a 15 yard radius ring for 5 seconds that poisons nearby enemies, causing them to take 1200% weapon damage as Poison over 8 seconds(半径15ヤードのリングを5秒間召喚します。周囲のエネミーを毒化し8秒間で、武器ダメージ1200%を毒属性で与えます。)
- Skill Rune – Surrounded by Death
- Raises a circle of zombies from the ground that traps and attacks nearby enemies for 1000% weapon damage as physical over 4 seconds(ゾンビのサークルが地中から出現します。罠と攻撃で周囲のエネミーに4秒間で武器ダメージ1000%を物理属性で与えます。)
- Wall of Death
- Zombie Charger
- Casting animation has been slightly sped up(キャスト時の動作が若干スピードアップしました。)
- You can now cast again sooner after casting Zombie Charger(Zombie Chargerをより早くリキャストすることができます。)
- Skill Rune – Explosive Beast
- Explosion damage increased from 532% to
580%680% weapon damage(爆破ダメージを武器ダメージ532%から580%680%に増やしました。) - Explosion radius increased from 9 to 12 yards(爆風の範囲を9ヤードから12ヤードに増やしました。)
- Explosion damage increased from 532% to
- Skill Rune – Lumbering Cold
- Damage increased from 196% to
200%280% weapon damage(ダメージを武器ダメージ196%から200%280%に増やしました。)
- Damage increased from 196% to
- Skill Rune – Pile On
- Damage increased from 800% to 880% weapon damage(ダメージを武器ダメージ800%から880%に増やしました。)
- Skill Rune – Undeath
- Damage increased from 360% to 480% weapon damage(ダメージを武器ダメージ360%から480%に増やしました。)
- Skill Rune – Zombie Bears
- Damage increased from 392% to
400%520% weapon damage(ダメージを武器ダメージ392%から400%500%に増やしました。)
- Damage increased from 392% to
- Acid Cloud
- Passive Skills
- Bad Medicine
- Damage reduction increased from 20% to 25%(ダメージ軽減を20%から25%に増やしました。)
- Duration increased from 3 to 5 seconds(持続時間を3秒から5秒に増やしました。)
- Blood Ritual
- Mana costs taken from Life increased from 10% to 20%(Manaコストの代わりに消費するライフの量を10%から20%に増やしました。)
- Confidence Ritual
- New Passive Skill
- You deal 25% additional damage to enemies within 20 yards(20ヤード以内のエネミーに対するダメージが25%増加します。)
- New Passive Skill
- Fierce Loyalty
- Half of the 30% Movement Speed bonus is now granted while you have a Zombie Dog, Gargantuan, or Fetish following you, even if they are in combat(Zombie Dog、Gargantuan、Fetishの移動速度ボーナス30%が半減しますが、彼らが戦闘中でもボーナスが適用されます。 )
- Physical Attunement
- Has been removed
- Replaced with:
- Swampland Attunement
- Grants you and your pets 120 resistance to Physical, Poison, Fire, and Cold per enemy within 20 yards(20ヤード以内にいるエネミーごとに、キャラクターとペットの物理、毒、火、コールド耐性値が120増加します。)
- Swampland Attunement
- Spiritual Attunement
- Mana regeneration increased from 1% to
3%2% per second(Mana回復量を毎秒1%から3%2%に増やしました。)
- Mana regeneration increased from 1% to
- Bad Medicine
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented reapplication of Haunt – Poisoned Spirit from applying the +20% damage taken buff(Haunt – Poisoned Spiritを重ねてかけると+20%のダメージボーナスが適用されなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented Fetishes summoned by The Gidbinn from counting towards the Zunimassa’s Haunt (4) Set Bonus(Gidbinnによって召喚されたフェティッシュがZunimassa’s Haunt (4)セットのボーナスとしてカウントされなかった問題を修正しました。
- Fixed an issue that caused each Firebats – Hungry Bats bat to deal half the listed damage(Firebats – Hungry Batsによる攻撃が明示されている半分のダメージしか与えていなかった問題を修正しました。)
- Active Skills
- Wizard
- Active Skills
- Archon
- Arcane Strike knockback effect has been removed(Arcane Strikeのノックバックエフェクトを廃止しました。)
- Arcane Blast cooldown has been removed(Arcane Blastのクールダウンを廃止しました。)
- Skill Rune – Slow Time
- Now also causes your Arcane Blast and Arcane Strike abilities to Freeze enemies for 1 second(Arcane BlastとArcane Strikeで1秒間のフリーズ効果が発生します。)
- Archon
- Passive Skills
- Unstable Anomaly
- Has been redesigned
- When you receive fatal damage, you instead gain a shield equal to
300%400% of your maximum Life for 5 seconds and release a shockwave that knocks enemies back and Stuns them for 3 seconds.(致命的ダメージを受けると、最大ヘルス300%400%分のシールドが5秒間発生し復活します。また、エネミーをノックバックし、3秒間スタンさせるショックウェーブをリリースします。) - This effect may occur once every 60 seconds(この効果は60秒間に1回まで発動させることができます。)
- When you receive fatal damage, you instead gain a shield equal to
- Has been redesigned
- Unstable Anomaly
- Active Skills
- Bug Fixes
- Fixed an issue causing many pets to regenerate less Life per Second than intended(多くのペットでLife per Secondの回復量が意図したより少なかった問題を修正しました。)
ITEMS
- Cooldown Reduction and Resource Cost Reduction can now roll on normal Shields(通常のシールドにCooldown ReductionとResource Cost Reductionがロールされることがあります。)
- Azurewrath
- Aura damage increased from 30-40% to 500-650% weapon damage per second(ダメージオーラを毎秒武器ダメージ30-40%から500-650%に増やしました。)
- Aura now also affects Demons(オーラはデーモン種にも有効になります。)
- Now knocks enemies into the air instead of knocking them back(エネミーはノックバックではなく、ノックアップするようになります。)
- Fulminator
- Lightning rod damage increased from 167-222% to 444-555% weapon damage per second(ライトニングロッドのダメージを毎秒武器ダメージ167-222%から444-555%に増やしました。)
- Now rolls with a guaranteed primary stat instead of Attack Speed(アタックスピードではなく、プライマリ1本が確定でロールされます。)
- Hellfire Amulet
- Now rolls with a guaranteed socket(ソケットが確定でロールされます。)
- Stone of Jordan
- Once again rolls with +Maximum Resource as a secondary stat for all classes(全クラスを対象に+Maximum Resourceが再びセカンダリとしてロールされるようになります。)
- Thorns of the Invoker
- This set now only drops for Crusaders(クルセイダーでのみドロップします。)
- Class-Specific Items
- Barbarian
- Bracers of Destruction
- New Legendary Bracers
- Seismic Slam deals 300-400% increased damage to the first
two5 enemies it hits(Seismic Slamがヒットした最初のエネミー25体に対するダメージが300-400%増加します。)
- Seismic Slam deals 300-400% increased damage to the first
- New Legendary Bracers
- Bracers of the First Men
- New Legendary Bracers
When Hammer of the Ancients hits an enemy, gain 75-100% increased attack speed for 3 seconds(Hammer of the Ancientsがエネミー1体にヒットすると3秒間、アタックスピードが75- 100%増加します。)- Hammer of the Ancients attacks 50% faster and deals 150-200% increased damage(Hammer of the Ancientsの攻撃スピードが50%速くなり、与ダメージは150-200%増加します。)
- New Legendary Bracers
- Fjord Cutter
- Chilling aura proc chance increased from 20-30% to 100%(チルオーラが発生する確率を20-30%から100%に増やしました。)
- Fury of the Ancients
- New Legendary Shoulders
- Call of the Ancients gains the effect of the Ancients’ Fury rune(Call of the AncientsにAncients’ Furyのルーンが別枠で適用されます。)
- New Legendary Shoulders
- Pride of Cassius
- Now also extends the duration of Ignore Pain – Mob Rule(Ignore Pain – Mob Ruleの効果も持続時間が伸びます。)
- Bracers of Destruction
- Crusader
- Gabriel’s Vambraces
- New Legendary Bracers
- When your Blessed Hammer hits 3 or less enemies 75-100% of its Wrath cost is refunded(Blessed Hammerのヒット数がエネミー3体以下の時はWrathコストの75-100%が回復します。)
- New Legendary Bracers
- Guard of Johanna
- New Legendary Crusader Shield
- Blessed Hammer damage is increased by 200-250% for the first 3 enemies it hits(Blessed Hammerがヒットした最初のエネミー3体へのダメージが200-250%増加します。)
- New Legendary Crusader Shield
- Johanna’s Argument
- New Legendary Flail
- Increases the attack speed of Blessed Hammer by 100%(Blessed Hammerのアタックスピードが100%増加します。)
- New Legendary Flail
- Seeker of the Light
- New Set
- (2) Set Bonus
- Every use of Blessed Hammer that hits an enemy reduces the cooldown of Falling Sword and Provoke by 1 second(Blessed HammerがヒットするたびにFalling SwordとProvokeのクールダウンを1秒減らします。)
- (4) Set Bonus
- You take 50% less damage for 8 seconds after landing with Falling Sword(Falling Sword着地後の8秒間、被ダメージが50%軽減します。)
- (6) Set Bonus
- Increases the damage of Blessed Hammer by 750% and Falling Sword by 250%(Blessed Hammerのダメージが750%、Falling Swordのダメージが250%増加します。)
- (2) Set Bonus
- New Set
- Gabriel’s Vambraces
- Demon Hunter
- Hunter’s Wrath
- New Legendary Belt
- Your Hatred generators attack 30% faster and deal 30-40% increased damage(Hatred生成スキルのアタックスピードが30%増加し、ダメージが30-40%増加します。)
- New Legendary Belt
- Wraps of Clarity
- New Legendary Bracers
- Your Hatred generators reduce your damage taken by 30-35% for 5 seconds(Hatred生成スキルを使うと5秒間、被ダメージを30-35%軽減します。)
- New Legendary Bracers
- Yang’s Recurve
- New Legendary Bow
- Multishot attacks 40% faster(Multishotのアタックスピードが40%増加します。)
- Rolls with +30-40% Resource Cost Reduction(+30-40% Resource Cost Reductionが付いた状態でロールされます。)
- New Legendary Bow
- Hunter’s Wrath
- Monk
- Binding of the Lost
- New Legendary Belt
- Each hit with Seven-Sided Strike grants 3-3.5% damage reduction for 7 seconds(Seven-Sided Strikeがヒットするたびに7秒間、被ダメージを3-3.5%軽減します。)
- New Legendary Belt
- Shenlong’s Spirit
- (2) Set Bonus
- The damage of your Spirit Generators is increased by
1%2% for each point of Spirit you have(Spiritの残量1ポイントにつきSpirit生成スキルのダメージが1%増加します。) - When reaching maximum Spirit, all damage is increased by
300%100%, but you no longer passively regenerate Spirit and 65 Spirit is drained every second until you run out of Spirit(Spiritが最大の時のダメージが300%100%増加します。ただし、Spiritが自己回復しなくなり、Spiritが枯渇するまで毎秒65Spiritを消耗します。)
- The damage of your Spirit Generators is increased by
- (2) Set Bonus
- Uliana’s Strategem
- New Set
- (2) Set Bonus
- Every third hit of your Spirit Generators applies Exploding Palm(Spirit生成スキルの3段目がヒットするたびにExploding Palmが適用されます。)
- (4) Set Bonus
- Your Seven-Sided Strike deals its total damage with each hit(Seven-Sided Strikeそれぞれのヒットがトータルダメージと同等の威力になります。)
- (6) Set Bonus
- Your Seven-Sided Strike detonates your Exploding Palm(Seven-Sided Strikeが自分で乗せたExploding Palmを起爆します。)
- (2) Set Bonus
- New Set
- Binding of the Lost
- Witch Doctor
- Coils of the First Spider
- While channeling Firebats, gain 60000-80000 Life per Hit(Firebatsを放出中は60000-80000 Life per Hitを得ることができます。)
- Gain 30% damage reduction while channeling Firebats(Firebatsを放出中は被ダメージを30%軽減します。)
- Jeram’s Bracers
- New Legendary Bracers
- Wall of Death can be cast up to twice again within 2 seconds before the cooldown begins(Wall of Deathのクールダウンが始まるまでの2秒以内に最大2回リキャストすることができます。)
- Increases the attack speed of Wall of Death by 30%(Wall of Deathのアタックスピードが30%増加します。)
- Note: This will not be reflected in the item’s tooltip(この効果はツールチップには反映されていません。)
- New Legendary Bracers
- Helltooth Harness
- Has been redesigned
- (2) Set Bonus
- Enemies hit by
Wall of Deathany skill listed in the (6) Set Bonus are afflicted by Necrosis becoming Slowed and taking2500%1000% weapon damage every second for 10 seconds(Wall of Death(6) setボーナスに記載されているスキルのいずれかがヒットしたエネミーはネクロシス(壊死)になり、スロウ状態になります。また、このエネミーに10秒間、毎秒武器ダメージ2500%1000%を与えます。) - Necrosis causes afflicted enemies to take 15% increased damage from all sources(ネクロシス状態のエネミーに対する全てのダメージが15%増加します。)
- Enemies hit by
- (4) Set Bonus
- After applying Necrosis to an enemy, you take 50% reduced damage for 10 seconds(壊死になったエネミーによるダメージを10秒間、50%軽減します。)
- (6) Set Bonus
Enemies afflicted by Necrosis take 800%After casting wall of Death you gain 300% increased damage from your primary skills, Acid Cloud, Firebats, Gargantuan, Grasp of the Dead, Piranhas, Wall of Death, Zombie Charger, and Zombie Dogs for 12 seconds(Wall of Deathキャストすると壊死になったエネミーへのプライマリスキル、Acid Cloud、Firebats、Gargantuan、Grasp of the Dead、Piranhas、Wall of Death、Zombie Charger、Zombie Dogsのダメージが800%3秒間、300%増加します。)
- (2) Set Bonus
- Has been redesigned
- Manajuma’s Way
- Has been redesigned
- (2) Set Bonus
- Your Hex – Angry Chicken explosion damage is increased by 100% and slain enemies trigger an additional explosion(Your Hex – Angry Chickenの爆破ダメージが100%増加し、倒したモンスターが誘爆を引き起こします。)
- Your Hex – Angry Chicken now lasts 15 seconds and movement speed as a chicken is increased by an additional 100%(Your Hex – Angry Chickenの持続時間が15秒になり、ニワトリ時の移動速度が100%増加します。)
- This effect stacks up to 3 times(この効果は最大3回スタックします。)
- (2) Set Bonus
- Has been redesigned
- Spirit of Arachyr
- New Set
- (2) Set Bonus
- Summon a permanent Spider Queen who leaves behind webs that deal
1500%2500% weapon damage per second over 5 seconds and slows enemies. The Spider Queen is commanded to move to where you cast your Corpse Spiders.(時間制限なしでSpider Queenを召喚します。5秒間で武器ダメージ1500%を与え、エネミーをスロウ状態にする蜘蛛の巣を後に残します。Spider QueenはCorpes Spider(スキル)をキャストした地点へと移動します。)
- Summon a permanent Spider Queen who leaves behind webs that deal
- (4) Set Bonus
- Hex gains the effect of the Toad of Hugeness rune. While Toad of Hugeness is active, you take 40% reduced damage. After Toad of Hugeness finishes his meal, you will heal for 10% of your maximum Life per second for 10 seconds.(HexにToad of Hugenessのルーンが別枠で適用されます。Toad of Hugenessがアクティブな間は被ダメージが40%軽減されます。カエルがエネミーを食べ終えると10秒間、最大ヘルスの10%が毎秒回復します。)
- (6) Set Bonus
- The damage of your creature skills is increased by
500%800%. Creature skills are Corpse Spiders, Firebats, Hex, Locust Swarm, Piranhas, and Plague of Toads.(クリーチャースキル(Corpse Spiders、Firebats、Hex、Locust Swarm、Piranhas、Plague of Toads)のダメージが500%800%増加します。)
- The damage of your creature skills is increased by
- (2) Set Bonus
- New Set
- The Spider Queen’s Grasp
- Now rolls with +45-60% Corpse Spider damage(+45-60% Corpse Spider damageが付いた状態でロールされます。)
- SuWong Diviner
- New Legendary Staff
- Acid Cloud gains the effect of the Lob Blob Bomb rune(Acid CloudにLob Blob Bombのルーンが適用されます。)
- Rolls with +45-60% Acid Cloud damage(+45-60% Acid Cloud damageが付いた状態でロールされます。)
- New Legendary Staff
- Zunimassa’s Haunt
- Has been redesigned
- (2) Set Bonus
- Now also reduces the cooldown of Fetish Army by 80%(Fetish Armyのクールダウンを80%減らします。)
- (2) Set Bonus
- Has been redesigned
- Coils of the First Spider
- Wizard
- Chantodo’s Resolve
- Has been redesigned
- (2) Set Bonus
- Every second while in Archon form you expel a Wave of Destruction, dealing 350% weapon damage to enemies within 30 yards(Archon時にWave of Destruction(Archonのアビリティ?)を射出します。これは30ヤード以内のエネミーに武器ダメージ350%を与えます。)
- Every time you hit with an attack while not in Archon form, 350% weapon damage is added to the Wave of Destruction, stacking up to 20 times(Archonではないときの攻撃がヒットするたびにWave of Destructionに武器ダメージ350%が蓄積されます。最大20スタック。)
- (2) Set Bonus
- Has been redesigned
- Vyr’s Amazing Arcana
- Has been redesigned
- (2) Set Bonus
- Archon gains the effect of every rune(Archonに全てのルーンが適用されます。)
- (4) Set Bonus
- Has been swapped with Fazula’s Improbable Chain(Fazula’s Improbable Chainとボーナス効果を入れ替えました。)
- Archon stacks also increase your Attack Speed, Armor and resistances by 1%(Archonスタックによりアタックスピード、アーマー、耐性値も1%ずつ増加します。)
You automatically start with 50 Archon stacks when entering Archon form(Archonに変身した時点で自動的にArchonスタック(キルボーナスのスタック?)が50蓄積されます。)
- (6) Set Bonus
- You also gain Archon stacks when you hit with an Archon ability(ArchonのアビリティがヒットするだけでArchonスタックが蓄積されます。)
- (2) Set Bonus
- Has been redesigned
- Chantodo’s Resolve
- Several existing class-specific Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(いくつか現行のクラス専用レジェンダリにユニークパワーを追加するアップデートを行いました。)
- Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(既に所有しているレジェンダリには以下の変更は適用されません。新たにドロップするレジェンダリにユニークパワーが追加されます。)
- Barbarian
- Arreat’s Law
- Legendary power added
- Weapon Throw generates up to 15-20 additional Fury based on how far the enemy hit is. Maximum benefit when the enemy hit is 20 or more yards away.(Weapon Throwにより最大12-20Furyが追加で生成されます。生成量はエネミーまでの距離にもとづきます。20ヤード以上のエネミーにヒットした時に最大限の効果を得ることができます。)
- Legendary power added
- Arreat’s Law
- Demon Hunter
- Izzuccob
- Has been removed
- Replaced with Valla’s Bequest
- Legendary power added
- Strafe now pierces(Strafeがエネミーを貫通します。)
- Note: Demolition will only pierce once(Demolitionが貫通するのは1体までです。)
- Strafe now pierces(Strafeがエネミーを貫通します。)
- Izzuccob
- Witch Doctor
- Scrimshaw
- Legendary Power added
- Reduces the Mana cost of Zombie Charger by 30-40%(Zombie ChargerのManaコストが30-40%減少します。)
- Rolls with 30-40% increased Zombie Charger damage(30-40% increased Zombie Charger damageが付いた状態でロールされます。)
- Legendary Power added
- Scrimshaw
- Wizard
- The Swami
- The bonuses from Archon stacks now last for 15-20 seconds after Archon expires(Archon状態が解けた後もArchonスタックが15-20秒間持続します。)
- The Swami
- Barbarian
- New Seasonal Legendary Items
- Note: The following Seasonal items will be not be available to PC players until Season 4 begins and will be available exclusively to Seasonal characters until the conclusion of Season 4(PC版では以下のシーズンアイテムはシーズン4が始まるまで利用することはできません。また、シーズン4が終了するまではシーズンモードでのみドロップします。)
- Bane of the Stricken
- New Legendary Gem
- Each attack you make against an enemy increases the damage it takes from your attacks by
1.0%0.02%(エネミー1体を攻撃するたびに、そのエネミーへのダメージが1%0.02%ずつ増加します。) - Gain 25% increased damage against Rift Guardians and bosses at rank 25(ランク25になるとRift Guardianとボスへのダメージが25%増加します。)
- Each attack you make against an enemy increases the damage it takes from your attacks by
- New Legendary Gem
- Barbarian
- Dishonored Legacy
- New Mighty Weapon
- Cleave deals up to 300-400% increased damage based on percentage of missing Fury(Cleaveのダメージが消費したFuryの割合にもとづき最大300-400%増加します。)
- New Mighty Weapon
- Dishonored Legacy
- Crusader
- Sacred Harness
- New Legendary Belt
- Judgment – Debilitate is cast at your landing location when casting Falling Sword(Falling Swordの着地点にJudgment – Debilitateをキャストします。)
- New Legendary Belt
- Sacred Harness
- Demon Hunter
- The Demon’s Demise
- New Legendary Hand Crossbow
- Spike Trap – Sticky Trap spreads to nearby enemies when it explodes(Spike Trap – Sticky Trapが爆発すると周囲のエネミーへ拡散します。)
- New Legendary Hand Crossbow
- The Demon’s Demise
- Monk
- Lion’s Claw
- New Legendary Fist Weapon
- Seven-Sided Strike performs an additional 7 strikes(Seven-Sided Strikeをキャストすると追撃の7発を実行します。)
- New Legendary Fist Weapon
- Lion’s Claw
- Witch Doctor
- Henri’s Perquisition
- New Mojo
- The first time an enemy deals damage to you, reduce that damage by 45-60% and Charm the enemy for 3 seconds(エネミーから受ける最初のダメージを45-60%軽減し、そのエネミーを3秒間チャーム状態にします。)
- New Mojo
- Henri’s Perquisition
- Wizard
- Fazula’s Improbable Chain
- New Legendary Belt
- Has been swapped with Vyr’s Amazing Arcana (4) Set Bonus(Vyr’s Amazing Arcana (4) Setとボーナス効果を入れ替えました。)
- You automatically start with 40-50 Archon stacks when entering Archon form(Archonに変身した時点で自動的にArchonスタックが40-50蓄積されます。)
Archon stacks also increase your Attack Speed, Armor and resistances by 1%(Archonスタックによりアタックスピード、アーマー、耐性値も1%ずつ増加します。)
- New Legendary Belt
- Fazula’s Improbable Chain
ADVENTURE MODE
- Bounties
- There will now only be 1 bonus act per game(ボーナスが発生するアクトはゲームセッションごとに一つだけになります。)
- Completing a bonus act will now award an extra cache with additional gold and crafting materials(ボーナスアクトのバウンティを全てクリアすると追加の袋1個、ゴールド、クラフト素材(アクト限定素材?)が貰えます。)
- Upon completing the bonus act, a new bonus act will be activated(上記のボーナスアクトをクリアすると新たにボーナスアクトが一つ発生します。)
- The bonus act now changes every hour(ボーナスアクトは1時間毎に切り替わります。)
- Horadric Caches now contain an act specific crafting material starting at level 70(レベル70になるとHoradic Cacheにはアクト限定素材1個が含まれています。)
- Horadric Caches now contain a guaranteed Legendary item or Set recipe (if available)(Horadric Cachesには確定のレジェンダリアイテム1個(アクト限定のレジェ?)またはセットアイテムのレシピ(利用可能である場合)が含まれています。)
- Individual bounties no longer award Blood Shards, they are now contained in the Horadric Cache(個々のバウンティをクリアしてもBlood Shardは貰えません。シャードは袋に含まれています。)
- Horadric Caches now contain gold(Horadric Cacheにはゴールドが含まれています。)
- Time until the helpful locator ping for an objective shows up has been reduced from 5 minutes to 1 minute(オブジェクトの場所が見つからない時のピングが表示されるまでの時間を5分から1分に減らしました。)
- Second floor bounties will now show 15 remaining enemies instead of 5(2階層目にある殲滅バウンティでは残ったエネミーが表示されるまでの数が5体から15体になります。)
- Nephalem Rifts
- Conduit Pylon
- Duration has been increased from 15 to 30 seconds in Greater Rifts(Greater Rift内での効果持続時間を15秒から30秒に増やしました。)
- Conduit now deals damage based on your current difficulty level or Greater Rift tier(コンジットのダメージはGreater Riftのレベルか設定難易度に基づき算出されます。)
- Conduit now deals reduced damage to bosses and Rift Guardians(コンジットのRift Guardianに対するダメージを減らしました。)
- Nephalem Rifts no longer require Keystones(Nephalem Riftsに入るためのキーストーンは必要なくなります。)
- The Realm of Trials has been removed from the game(The Realm of Trialsを廃止しました。)
- Generic Greater Rift Keystones now drop and can drop at any difficulty level(Generic Greater Riftキー(GRレベルを指定しないキー)がドロップします。これはどの難易度でもドロップします。)
- The amount of progress required to complete a Nephalem Rift or Greater Rift has been increased(Nephalem RiftとGreater Riftをクリアするまでに必要となるプログレッションを増やしました。)
- The option to upgrade a keystone upon successful completion of a Greater Rift has been removed(Greater Riftをクリアした際のキーアップグレードを廃止しました。)
- You may now only upgrade Legendary Gems if you complete a Greater Rift before time expires(Legendary Gemのアップグレードは制限時間内にクリアした場合のみ可能になります。)
- Greater Rift tiers are now selected via a dropdown menu(Greater Riftのレベルはドロップダウンリストから選択することになります。)
- The maximum rift tier that can be selected is:(選べるリフトの最高レベル:)
- The Greater Rift tier equivalent to the highest difficulty setting Nephalem Rift you have completed(クリアした最も高い難易度設定のNephalem Riftと同等のGreater Riftレベル。)
- One tier higher than the highest Greater Rift tier you have successfully completed(クリアした最も高いGreater Riftのレベルより1つ上のレベル。)
※最高でもGR45(=T10)から1つずつGRレベルを上げていくことになるのかな?グループの扱いがどうなるのかもこれだけだとよく分かりませんね。PTRで確認できた人教えてください。
- The maximum rift tier that can be selected is:(選べるリフトの最高レベル:)
- Monster damage in Greater Rifts above tier 25 has been significantly reduced(レベル26以上のGreater Riftsではモンスターのダメージが大幅に減っています。)
- The number of Blood Shards dropped in Greater Rifts above tier 42 has been increased(レベル43以上のGreater RiftのBlood Shardの入手量を増やしました。)
- The number of guaranteed Legendary items dropped in Greater Rifts starting at tier 50 has been increased(レベル50のGreater Riftからは確定でドロップするレジェンダリの量を増やしています。)
- Conduit Pylon
- Keywardens now drop Infernal Machines instead of keys; existing keys will be converted into their corresponding machine types upon login(KeywardenがキーではなくInfernal Machinesを直接ドロップするようになります。所有しているキーはログイン時にそのタイプに応じたマシーンにコンバートされます。)
- Infernal machines only drop for players who are in the same area(Infernal machinesは同じエリアにいるプレイヤーのみドロップします。)
- Infernal Machine crafting recipes have been removed from the game(Infernal machineのレシピが削除されました。)
- Bug Fixes
- Fixed an issue that could sometimes prevent The Hell Portals bounty from being completed(バウンティのThe Hell Portalsが完了できないことがある問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented players who were in a game where a Greater Rift was in progress, but were not participating in the rift from changing their skills(Greater Riftが進行中のゲームで、リフトには参加していないプレイヤーがスキルを変更できない問題を修正しました。)
CRAFTING
- Low level crafting materials have been removed from the game(低レベルのクラフト素材を廃止しました。)
- Crafting costs and crafting material drop rates have been adjusted to have more parity between the different materials(クラフティングのコストと素材のドロップレートが異なる素材で同等になるように調整しました。)
- Blacksmith
- Magic and Rare recipes no longer drop(マジックとレアアイテムのレシピはドロップしなくなり鍛冶屋備え付けになります。)
- Additional Magic and Rare recipes have been added to fill in gaps while leveling(レベリング時のアイテムレベルのギャップを埋めるためにマジックとレアアイテムのレシピを増やしました。)
- A new filter option has been added that displays items relevant to your level and class(キャラクターのクラスとレベルに適切なアイテムを表示させるフィルターを追加しました。)
- Crafted Legendary and Set items no longer require a Legendary crafting material(クラフトできるレジェンダリとセットアイテムを作成するためのレジェンダリ素材は必要なくなります。)
- Level 70 crafted Legendary and Set items now require act-specific crafting materials instead of a Forgotten Soul(レベル70でクラフトできるレジェンダリとセットアイテムを作成するにはForgotten Soulの代わりにアクト限定の素材が必要になります。)
- Crafting costs have been standardized across slots(クラフティングコストが部位によって異なることはなくなり画一化されました。)
- Cain’s Memory and Cain’s Insight now have more relevant affixes(Cain’s MemoryとCain’s Insightにはより適切なaffixを用意しました。)
MONSTERS
- Jailer
- Damaged has been reduced by 50%(ダメージを50%減らしました。)
- Duration increased from 1 second to 1.5-2.5 seconds(持続時間を1秒から1.5-2.5秒に増やしました。)
- The cooldown between monsters in the same pack casting Jailer has been greatly increased(同じパック内にいるモンスターからキャストされるJailerのクールダウンを大幅に増やしました。)
- Poison Enchanted
- Monsters in the same pack now have a shared cooldown on casting this ability(同じパック内にいるモンスター間でリキャストまでのクールダウンが共有されます。)
- Monsters now only cast 1 poison bomb at once(モンスターがキャストが一度にキャストする毒は一つだけになります。)
- Individual monster cooldown has been slightly reduced(個々のモンスターのクールダウン自体は若干減っています。)
- Reflects Damage
- Now has a warning visual for a short time before dealing damage(反射ダメージが発生する前に警告が短時間表示されます。)
- Now reflects damage of the same type that was dealt(モンスターに与えたダメージと同じ属性でダメージを反射します。)
- Now has a very short internal cooldown(とても短い内部クールダウンが設定されました。)
- Damage inflicted has been increased(反射ダメージMODによるダメージを増やしました。)
- Only one monster in a pack can reflect damage at a time一度に反射できるモンスターの数はパック内にいる一体のみとなります。)
- Monsters can no longer reflect damage while afflicted by a Witch Doctor’s Hex(モンスターがWitch DoctorにHex化されている間はダメージを反射することができません。)
- Champion packs with the Waller affix can no longer summon a wall within 3 yards of another wall(Waller持ちのチャンピオンパックが3ヤード以内に別の壁を召喚することはなくなります。)
- The experience and rift progress granted by several monsters has been adjusted to be more in line with the difficulty required to kill them(いくつかのモンスターの経験値とリフトバーの進捗度をモンスターの難易度に沿うように調整しました。)
- Fire Chains damage radius has been decreased to more closely match the visual effect(Fire Chainのダメージ範囲を見た目に沿うように減らしました。)
- Armor Scavenger
- Armor mechanic has been redesigned(アーマーのメカニズムを再設計しました。)
- Damage has been slightly increased(ダメージを若干減らしました。)
- Health has been slightly reduced(ヘルスを若干減らしました。)
- Burrow time has been slightly increased(潜っている時間を若干短くしました。)
- Corrupted Angels can no longer dash over terrain that cannot be walked on(Corrupted Angelsが進入禁止地帯を越えてダッシュすることはなくなります。)
- Winged Assassins and Executioners can now be killed while casting and recovering from their leap attacks, but cannot be killed while in midair(Winged AssassinsとExecutionersはリープのキャスト時とリカバリ時に倒すことが可能になります。ただし、空中にいる間は倒すことはできません。)
- Winged Assassins, Urzael, and Westmarch Brutes no longer deal damage if they are killed during their leap attacks(Winged Assassins、Urzael、Executionersをリープ中に倒した場合はダメージを受けなくなります。)
- Rockworm
- Now spawn in a burrowed state(潜伏した状態で出現します。)
- Must wait a minimum of 4 seconds after surfacing before they may burrow again(地上に現れてから再び潜るまでは最低4秒を要します。)
- Sand Sharks must wait a minimum of 4 seconds after surfacing before they may burrow again(Sand Sharksが地上に現れてから再び潜るまでは4秒を要します。)
- Rift Guardians
- Most monsters are no longer allowed to shoot projectiles at targets in melee range(大部分のモンスターが近接距離から投擲物を放つことはなくなります。)
- Monsters that shoot projectiles will now always aim them at a player, but projectiles can still collide with pets(モンスターが放つ投擲物は常にプレイヤーを狙います。ただし、投擲物がペットに当たることもあります。)
- Some monsters maximum ranges have been reduced to make sure they can no longer shoot players from off screen(一部のモンスターが画面外からプレイヤーを狙うことがなくなるように攻撃範囲を減らしました。)
- Monsters that use ranged attacks will now make more of an effort to get to a range where they can use them(遠距離攻撃を使うモンスターは遠隔攻撃を使用できる距離を保とうとします。)
- Monsters that charge now target random players(モンスターが無作為でプレイヤーを狙うように変更しました。)
- Monsters that run away now only do so when approached by players and can now do so less frequently(逃走するモンスターはプレイヤーが接近してきた時のみ逃げるようになり、逃走する頻度も減っています。)
- Rift Guardian life has been significantly lowered(Rift Guardianの体力を大幅に減らしました。)
- Eskandiel
- Wave attack range has been increased(ウェーブ攻撃の範囲を増やしました。)
- Wave attack now has a longer animation before it is cast(ウェーブ攻撃をキャストするまでの動作を長くしました。)
- Orlash
- Clones may no longer change direction while using their breath attack(クローンがブレス攻撃中に方向を変えることはなくなります。)
- Orlash will now summon three clones starting at 50% Life(Orlashは体力が残り50%の時点で3体のクローンを召喚するようになります。)
- Clones duration has been increased(クローンの出現時間を増やしました。)
- Clones will now use their breath attack as soon as they are summoned(クローンは召喚され次第すぐにブレス攻撃を仕掛けてきます。)
- Melee attack damage has been slightly reduced(近接攻撃によるダメージを若干減らしました。)
- Greatly reduced the damage radius of Orlash’s breath attack(Orlashのブレスのダメージ範囲を大幅に減らしました。)
- Raiziel
- Electrified affix has been removed(ElectrifiedのMODを廃止しました。)
- Lighting storm strikes now create a charged bolt(ライトニングストームによりチャージボルトが発生します。)
- Lighting storm now strikes more times per cast(キャストごとにライトニングストームが落ちる回数を増やしました。)
- Can no longer have two lightning storms active at once(一度に2つのライトニングストームがアクティブになることはありません。)
- Can now cast lightning storms more frequently when below 75% health(体力が75%未満になるとライトニングストームのキャスト頻度が増加します。)
- The lightning storm ground visual now persists for the entire duration of the attack(ライトニングストームが発生している間は地面のビジュアルエフェクトが消えずに残ります。)
- Sand Shaper
- Cyclone duration has been reduced(竜巻の持続時間を減らしました。)
- Cyclone damage radius has been decreased(竜巻のダメージ範囲を減らしました。)
- Will now summon Cyclones at random distances from himself(竜巻が出現する本体からの距離がランダムになります。)
- Stonesinger
- No longer spawns clones(クローンは出現しなくなります。)
- Now summons stone turrets that fire mortars(ファイアーモルタルで攻撃する石製のタレットを召喚します。)
- Now has a charge that does not deal damage(チャージをしてくるようになりますが、ダメージは発生しません。)
- Melee attack damage has been significantly reduced(近接攻撃によるダメージを大幅に減らました。)
- Now has a knockback(近接攻撃に?ノックバック効果を追加しました。)
- Bug Fixes
- Fixed an issue that caused Eskandiel’s wave attack to hit players standing behind him at very close range( Eskandielの真後ろにいるプレイヤーにウェーブ攻撃がヒットしてしまう問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented Wasp projectiles fired by Elite Sand Wasps from dealing more damage(エリートのSand Waspsが放つWaspのダメージが通常と変わらない問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented Tethrys’ ground AoE from dealing reduced damage to pets(TethrysによるAoEダメージがペットに対して軽減されていなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented Orlash’s breath attack from dealing reduced damage to pets(Orlashのブレス攻撃がペットに対して軽減されていなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that could sometimes prevent Corrupted Angels’ dash attack from damaging players(Corrupted Angelsのダッシュ攻撃がプレイヤーにダメージを与えないことがある問題を修正しました。)
- Fixed an issue that caused the damage from Arcane Sentry to be very slightly out of sync with its visual effect(Arcane Sentryによるダメージと見た目の同期が僅かにずれていた問題を修正しました。)
コメント
いつも有益な情報ありがとうございます。
見た感じT7以降はGoldが増える以外いいことない感じですかね?
どもです~^^
http://www.diabloii.net/blog/comments/torment-7-10-benefits-of-higher-difficulty
今日のパッチ以前の情報だけどこのページにT6-T10ごとの違いがまとめられてます。ただ、情報がイマイチ正確じゃない可能性もありです。
T6のXPボーナス+1600%がT10だと+3300%になるらしいです。Act素材やヘルファイア素材の入手量なんかも難易度で違うみたいですね。
頂いたリンクを確認しました。
さすがにGoldだけじゃなかったですねw
ありがとうございました〜