Overwatch PTR Patch Notes – October 20, 2020
本日配信されたPTRパッチではWSのグリーンスクリーン追加、ルシオのウォールライドのQOL変更、レッキングボールのフックに再び改善が施されている。
GENERAL UPDATES
Feature Update: Minimum Latency Support
原文の説明が長いので要約すると、カスタムゲームでレイテンシーが平均化されるようになった模様。目標設定値より低いプレイヤーの遅延を増やし高いプレヤーに標準化させるということらしい。設定値との遅延の範囲は凡そ8ミリ秒以内に収まるとのこと。
専用のトーナメントクライアントが使用できないコミュニティ大会などでは恩恵があると思われる。
In today’s world, with so many events and tournaments moving online and teams spread across the world, we wanted to provide a mechanism to ensure that the experience is as fair as possible, regardless of how close the teams are to the tournament’s servers.
The Minimum Latency option sets a target latency for Custom Games, leveling the playing field between competitors whether they’re 50 or 500 miles away. Players with latency lower than the minimum setting will automatically have their network traffic delayed to meet the minimum target, while players with latency higher than the target won’t have any additional delay introduced.
This feature is designed to work with a variety of network conditions, and will generally keep players within 8 milliseconds of the target setting.
We hope this feature will be useful, especially for community-driven competitions that want to Play Nice, Play Fair.
CUSTOM GAMES UPDATES
New Custom Game Maps
- Workshop Green Screen
(カスタム用マップにワークショップのグリーンスクリーンを追加)
追記:
Overwatch PTR New Map: Workshop Green Screen 🟩 pic.twitter.com/J0w9C30Llc
— Naeri X 나에리 (@OverwatchNaeri) October 20, 2020
動画を合成加工しやすいように画面全体をグリーンスクリーンにしてプレーできるかなり大掛かりな変更だった模様。
カスタム用マップは設定>モード>エリミネーションを有効>マップから選択可能。
HERO UPDATES
LÚCIO
Wall Ride
- By default, Lúcio will now perform his wall jump boost immediately upon releasing Jump to leave the wall, instead of requiring a second Jump press immediately after leaving the wall
(デフォルト設定ではウォールライド中に2度目のジャンプキーを押さずに、ジャンプキーを離しただけで壁からジャンプで飛び出すことが可能に) - Lúcio can now also drop out of wall rides by pressing Crouch, which will not trigger the automatic jump
(ウォールライド中にしゃがみキーを押すことでもライドを止めて壁か降りることが可能に) - This new setting appears inside Lucio’s settings page as “Wall Jump On Release”
(この設定はオプションメニューの「離すとウォール・ジャンプ」で変更可能)
WRECKING BALL
Grappling Claw
Improved target detection to help with the consistency of connecting to walls
(グラップリングフックの壁への接続に一貫性をもたせるようターゲット検出を改善)
※これは前回のPTRでもバグ項目に同じ調整があったが、ライブには来なかったし不評だったので改めて調整したということかな?検証待ち。
WORKSHOP UPDATES
General
*省略
BUG FIXES
General
*省略