次回エクスペリメンタル・カードの調整を担当するJakeがジャンクラットやハンゾーはじめ自身が担当したヒーローの調整内容を明らかにしています。
Writing a full piece on it soon, but if you haven’t had a chance to check out @jakeow‘s stream about his proposed Experimental Creator Card changes, here’s a doc of them: https://t.co/FBwgr6UQgt
— Liz Richardson (@mizliz_) January 20, 2022
調整内容がまとめられたドキュメントを作成したJakeによると、エクスペリメンタル導入時には数字などが変更になる可能性もあるとのこと。
以下そのコピペとなりますが、順次日本語訳を追加しています。タンク、サポート、ヒットスキャンヒーローについてはKarQ、ML7他が担当するものと思われます。
前回のクリエイター・エクスペリメンタルと同様に正式導入を念頭に置いたものではなく、バランスよりも、楽しさ、大胆さ、クレイジーさに重点を置いた調整となっています。
—————
Bastion
- Configuration: Sentry (his immobile mode) is disabled.(セントリーモードを利用停止)
- Configuration: Recon clip size increased to 100 (from 35). Max spread is reduced by 20 percent.(偵察モードでの弾薬が35から100発に増加。最大拡散率が20%減少)
- Model size reduced by 15 percent.(キャラクターサイズは15%減少)
- Self-repair is no longer canceled by primary fire and can be used simultaneously.(自己修復が武器使用でキャンセルされず同時に使用可能)
- Quality of life option to use normal crosshair during Bastion’s ultimate, Configuration: Tank.(ULTタンクモード時に通常のクロスヘアを設定可能)
Doomfist
- Now has a new passive where if a player doesn’t hit an ability, they get a one second cooldown reduction on the other two cooldowns.(あるアビリティがヒットしなかった場合、残り2つのアビリティのCDが1秒短縮されるパッシブを追加)
- For example, if you don’t hit a Rising Uppercut, the cooldowns for Seismic Slam and Rocket Punch are reduced by one second.(例:ライジングアッパーが敵にヒットせず外れたときはスラムとロケットパンチのCDが1秒短縮)
- Can cancel Seismic Slam after a short delay by hitting the button again.(スラム発動後にもう一度ボタンを押すことでキャンセル可能に)
Echo
- Passive (falling) glide speed increased by 15 percent.(グライド滑空時のスピードが15%増加)
- Echo gets a new passive called “Assimilation.” Final blows instantly heal Echo for 30 percent of her current missing health. This passive still works during Copy and self-heals will charge her ultimate just like any other healing effect.(ファイナルブロー(ラストヒット)により体力30%が即回復する“Assimilation”という新パッシブを追加。ULTコピー時にも機能し、この自己回復はULTをチャージ可能)
Genji
- Swift Strike (Dash) now has two charges. Eliminations refund one dash charge each; casting ult refunds one charge. Dash damage reduced to 30 (from 50).(風斬りを2つストック可能。エリミネーションで1つ回復し、ULT発動でも1つ回復。ダメージは50から30に減少)
- Dragonblade duration reduced by 50 percent (to three seconds from six seconds).(龍撃剣の稼働時間は50%減少、6秒から3秒へ)
- Dragonblade now applies a 40 percent attack speed buff upon ending that lasts for six seconds; the buff starts after you sheathe the sword. The next ultimate charges as normal during this buff.(龍撃剣終了時に攻撃速度が40%増加しこれは6秒間持続(おそらく手裏剣の攻撃速度)、このバフは剣を鞘に収めてからスタートし、バフ中はULTチャージも可能)
Hanzo
- Dragonstrike’s dragon is spawned immediately if the arrow hits a wall before the normal .6 seconds has elapsed.(龍撃波は初動の矢が壁に当たった場合ドラゴンがすぐにスポーンする。通常は0.6秒で湧くのでそれより前に壁にヒットした場合)
- Storm Arrow has been removed.(ストームアロー廃止)
- In its place is a new ability, which gives a six-second status buff with a cooldown of 14 seconds. Cooldown should start on cast, so there’s eight seconds of downtime.(代わりに6秒間のステータスバフ(以下参照)を追加。このバフのCDは14秒だが、キャスト後すぐにスタートするので実質ダウンタイムは8秒)
- These status effects include all of the following:(ステータスバフは以下の効果を全て含む)
- Lunge cooldown is reduced to one second for the duration of the ability.(バフ中は体術のCDが1秒に短縮(5秒から1秒?))
- Storm Bow charging movement penalty removed, from 30 percent to zero.(矢をチャージしている時の移動速度ペナルティを廃止、- 30%からゼロ)
- Storm Bow charge speed increased; the time to max charge is now .45 seconds.(矢のチャージ速度が上昇、最大チャージで0.45秒(0.75から0.45))
Junkrat
- Footstep audio removed.(足音を削除)
- RIP-Tire can jump high off of walls while climbing them.(タイヤが壁を登りながらジャンプするとより高く跳べる)
Mei
- Ice Wall now boosts players (and Mei herself) far into the air when it’s cast under them, in the same way Baptiste’s charged jump works. Affects both allies and enemies.(アイスウォールを足下に設置するとバティストの大ジャンプの要領で高く跳べる。これは敵味方に共通)
- Cryo-Freeze collision size increased by 50 percent.(クリオフリーズの衝突判定が50%増加)
- Melee attacks on fully frozen targets deal 100 percent increased damage.(完全にフリーズした敵に対する近接メレーが100%増加)
Pharah
- Direct hits from Rocket Launcher now apply a 25 percent movement slow for .5 seconds. Knockback is also increased by 100 percent for direct hits.(ロケットランチャーが直撃するとターゲットの移動速度が0.5秒間25%減少、直撃時はノックバック効果も100%増加)
- Concussive Blast now has two charges.(コンカッシブのストックが2つに)
- Players “booped” by a Concussive Blast cannot be “booped” again for 1.5 seconds. This applies to both Pharah and other players.(コンカッシブで「ブープ1」されたプレイヤーは1.5秒間は再びブープされることはない。これはファラとターゲットに双方に適用(ファラ側はブープできなくなる?))
Sombra
- Primary weapon spread reduced by 20 percent. Rate of fire increased by 20 percent.(メイン武器の拡散率が20%減少、連射率は20%増加)
- Hack’s cooldown, when broken, increased from two to three seconds.(ハック途中失敗時のCDが2秒から3秒に増加)
- Enemy Hack status effect reduced from five to 3.5 seconds; this also affects EMP, Sombra’s ultimate.(敵に対するハック効果持続時間が5秒から3.5秒に減少、これはEMPにも適用)
- Stealth now has an eight-second timer, but makes no audio cue to enemies upon passive decloak from the ability ending. Active decloak, from a Sombra canceling the ability, is unchanged.(ステルスは8秒間で解除されるようになる、ただし自然消滅時にはステルス終了のサウンドキューは鳴らない、手動解除した場合は鳴る)
Torbjörn
- Rivet Gun primary fire applies a stacking effect to enemies, which increases the damage of subsequent primary fires by five.(メイン武器がヒットした敵に重複効果を付与、効果中はメイン武器のダメージが5倍)
- Stacks decay individually and last five seconds.(重複効果はリベットごとに個別に減衰し5秒間持続)
- There is no stack limit, other than what is possible with max fire rate.(最大連射速度で重複可能な限り重複効果に上限はない)
※この重複効果についてはいまいちよく分かりません。
Deadlock
「Deadlock」の記事一覧です。