[追記2] OVERWATCH PTR PATCH NOTES – AUGUST 22, 2018

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本日PTRに導入された新マップのBusan以外の情報(バランス調整、バグのみ)をまとめています。

”https://us.forums.blizzard.com/en/overwatch/t/overwatch-ptr-patch-notes-august-22-2018/194371”

なにかと問題の多かったアースシャッターの挙動に調整が入り、ハモンドのパイルドライバーで通常の2倍ものダメージが入ることがあるバグなどが修正されています。

HERO UPDATES

Ana

  • Biotic Rifle
    • Increased the precision of the Relative Aim Sensitivity While Zoomed slider. This can be found under Options > Controls > Hero > Ana
      (スコープ時の感度をより細かく設定できるように変更)

Brigitte

  • Shield Bash
    • Now knocks down and gets knocked down by other charging targets (e.g Reinhardt and Doomfist)
      (バッシュ中にラインハルトやドゥームフィストなどのチャージを受けた場合には双方にノックダウンが発生)

Reinhardt

  • Earthshatter
    • Now will consistently hit enemies near walls
      (壁付近にいる敵に一貫してシャッターが決まるようになった)
    • No longer will hit enemies that enter the damage cone after the “wave” has passed that area
      (シャッターのコーン型の波形エフェクト通過後にそのエリアに侵入した敵にはヒットしなくなる)
    • No longer will damage enemies behind barriers blocking it, even if the barrier is later dropped or destroyed
      (バリアの背後にいる敵にはダメージは入らなくなる。例えバリアが後で消え(もしくは中断)、破壊されたとしてもダメージは入らない)
    • Will always travel up inclines and around the payload
      (傾斜やペイロード周りではシャッターのヒット判定もそれに合わせて常にせり上がって移動する)

[追記2]

 
一部傾斜と思われるような地形オブジェクトでもシャッターが入らないこともあり。階段などでは問題なくヒットする模様。

Widowmaker

  • Widow’s Kiss
    • Increased the precision of the Relative Aim Sensitivity While Zoomed slider. This can be found under Options > Controls > Hero > Widowmaker
      (スコープ時の感度をより細かく設定できるようになった)

デスマッチにミステリーヒーローが追加されています。

[追記]
サポートヒーロー以外も壁越しに味方のシルエットが視認可能に(パッチノート未記載)。

BUG FIXES

※一部のみ記載。

Heroes

Brigitte

  • Fixed a bug that caused Brigitte’s Shield Bash movement to be interrupted when she impacted Symmetra’s turrets
    (シンメトラのタレット衝突でバッシュの移動が中断されなくなった)

D.Va

  • Fixed a bug that allowed D.Va to escape the map if she used Call Mech while standing on Mei’s Ice Wall
    (アイスウォール上でメックを召喚するとマップ外に出てしまうバグを修正)

Hanzo

  • Fixed a bug that caused Dragonstrike Arrow size to be larger than his other arrows
    (Ultの矢だけ他の矢のサイズよりサイズが大きくなるバグを修正※ヒットボックスのこと?)

Mercy

  • Fixed a bug that allowed Mercy to gain ultimate charge from using her damage beam on attacks that cannot be damage boosted
    (ダメージブースト不可能な攻撃からUltチャージを得ていたバグを修正)

Roadhog

  • Fixed a bug that prevented Roadhog’s alternate fire now calculates falloff damage correctly
    (セカンダリの距離減衰が正しく計算されていなかったバグを修正)

Wrecking Ball

  • Fixed a bug that allowed Wrecking Ball’s Piledriver to deal damage twice if he slid off the environment during its duration
    (パイルドライバー発動中に位置ずれした場合、ダメージが2倍入っていたバグを修正)
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