BlizzCon 2014の初日で明らかになった新情報のまとめです(Diablofans)。昼間書いた記事はいくつか間違いがあったので削除・訂正しています。あと、プレゼンテーションの動画も追加しました。
記事中にある「スペシャル」なアイテムは既にプレスキットから判明している新セットのことではないかと思われます。
doope.jpさんでも情報が公開されていたのでそちらもあわせて確認してもらえると間違いがないと思います。ブログではフォローできなかった情報もあり。
「シーズン2の概要や新トレジャーゴブリン、エンシェント級アイテムなど「Diablo III」BlizzConパネル情報総まとめ」
http://doope.jp/2014/1138142.html
・Patch 2.1.2
・Will have a PTR.
(PTRを実施予定)
・Rip december release, see you in a couple of months S2
(シーズン2のPTRを12月に実施、S2は2~3ヶ月以内に開始予定)
*reddit情報
・The Gem Hoarder: Silver, drops gems
(通常ジェムをドロップする銀色のゴブリン)
・The Odious Collector: Green, drops crafting materials
(素材をドロップする緑色のゴブリン)
・The Blood Thief: Red, drops Blood Shards
(シャードをドロップする赤色のゴブリン)
・Improved Goblin AI: Will now seek out other enemies
(ゴブリンのAIを改善:他のモンスターの元へ逃げるようになる)
・Adventure Mode changes
・Monster Density: Will be increased for regular monsters and Elites where it is currently low.
(モンスター密度:現在はノーマル、エリートともに数が少ないので密度を増やす)
・Death Penalty in GR: You will now be able to revive at your corps but will get a stacking time penalty.
(GRでのデスペナルティ:死体の場所で復活することができる。ただし、死ぬたびにペナルティタイムが積み重なる)
・Trials
・Pacing and mosters in them are being looked at.
(トライアルのペースとモンスターについては熟慮中)
・In the current internal build, all monsters can be knocked around.
(現在の内部ビルドでは全てのモンスターがvoretexやknock backの影響を受けるようになった)
・Progression in Trials should be more persistent in terms of damage taken.
(トライアルが進むにつれてよりダメージを受けるようにする予定)
・Layout changes
・Tilesets which were formerly fixed will get a more flexible layout. Examples: The Oasis, the Spider Caves, and Leoric’s Jail, others will follow later (see below).
(マップの構成などが固定だったエリアのレイアウトがフレキシブルになる。例:The Oasis, the Spider Caves, and Leoric’s Jailなど。以下参照)
・Dead ends and loops should be much shorter (5 seconds max)
(行き止まりまでの道を短くしたり、環状の道も短くしてストレスを軽減する)
・Rift Guardians: Will be revisited to become equally challenging but still unique.
(Rift Guardians: 難易度が均等化するように再調整するが、独自性は失わせないようにする)
・Pylons
・Conduit is not getting removed for now.
(現時点でコンジットを撤去する予定はない)
・Other Pylons are instead buffed. Speed Pylons ignore collision and last for a minute. Shield Pylons reflect damage and explode on tomeout.
(代わりとして他のパイロンを強化する。衝突判定を無視し1分間持続するスピードパイロン、ダメージを反射し効果が切れた時に爆発するシールドパイロンを用意する)
・Pylon density should be more uniform with 2-4 appearing per Rift.
(リフトごとに出現するパイロンを2-4本にして均一化を図る)
・Act I artisans are now much closer together.
(Act Iのレイアウトを変更して職人をひとまとめに配置)
・Items
・New Tier of Legendary and Set items.
(レジェンダリとセットアイテムの上位バージョンを追加)
・Intended for players who have already completed their class Sets and are otherwise satisfied with their gear.
(クラスセットが揃ってしまったり、装備に満足しているプレイヤー向け)
・Drop in Torment I and above, the higher the difficulty the higher the chance. Currently at 5-10% on T6 or equivalent GR.
(Torment I 以上でドロップし難易度が高いほどドロップしやすい。現時点ではT6またはそれ相当のGRではレジェンダリの5~10%がこのアイテムになる模様)
・Up to 30% better in attributes.
(性能は30%ほどアップしている)
・Currently seems to affect most stats, with Crit Chance, Crit Damage and other percentage-based stats being the exceptions.
(現時点では大部分のスタッツが影響を受けているようだが、CHC、CHDなどの%ベースのスタッツは除外されている模様)
・Example items: Wand of Woh, Vile Ward, Lut Socks, Firebird’s Plume, Cindercoat, Sunwuko’s Paws, Reaper’s Wraps, Maximus
・Ranslor’s Folly: Wrists. Energy Twister periodically pulls in an enemy withing 30 yards. An enemy can only be pulled in this way once every 5 seconds.
(Energy Twisterが定期的に30ヤード内にいるエネミー1体を吸い込む。エネミーを吸い込むのは5秒に1回)
・Reworked Items
・Wormwood: Rolls +Poision Damage. Locust Swarm deals continous damage. (Casts automatically)
(+Poision Damageが常に付く。Locust Swarmが定期的にダメージを与える。スキルキャストの必要はなし)
・Esoteric Alteration: Gain 30% non-Physical damage reduction. Rank 25 Bonus: While below 50% Life, your resistances are increased by 75%.
(物理以外のダメージを30%軽減する。ランク25ボーナス:ライフ50%未満の間は物理以外の耐性が75%アップする)
・Molten Wildebeest’s Gizzard: Regenerates 50,000 Life per Second. Rank 25 Bonus: After not taking damage for 4 seconds, gain an absorb shield for 200% of your Life per Second.
(毎秒ライフが50000回復する。ランク25ボーナス:4秒間ダメージを受けなかった場合、1秒につきトータルライフの200%分のダメージ吸収シールドを得る)
・Numbers are subject to change.
(上記の数値は変更される可能性もあり)
・Conquests
・Only some Conquests will make a return, for example “Reach GR30″ or Speed Racer.
(いくつかのコンクエストが復活。”Reach GR30” or Speed Racerなど)
・The “Reach level 70” Conquest will be dropped.
(”Reach level 70″のコンクエストは廃止)
・Get a 50,000,000 gold stream outside of the Vault
(Vault以外の場所で50Mを稼ぐ)
・Kill [List of Bosses] within 20 minutes of starting a game.
(ゲーム開始から20分以内でリストのボスを倒す)
・Collect [List of Lore Books].
(リストにあるLore Booksを集める)
・Adventure Mode
・Will be unlocked from the start again.
(シーズン2もスタート開始からアドベンチャーモードは解除)
・This might change for later Seasons, though.
(今後のシーズンではこの仕様が変わる可能性もあり)
・Will feature Leg and Feet Transmogrification reward. Season 3 will have the Chest and Hands.
(シーズン2のトランスモグはパンツとブーツ。シーズン3はチェストとグローブ)
・Sescheron: Barbarian capital city from the Diablo II LoD opening cinematic. Now only ruinsand buried Barabrians.
(Diablo IIのオープニングムービーで登場したバーバリアンの首都。現在は廃墟でバーバリアンによって埋葬されている)
・Located near Arreat Crater in Act III.
(場所はAct 3の Arreat Crater近辺)
・Will contain new monsters (see below).
(新しいモンスターも登場する。以下参照)
・Very trap-heavy (exhibit A, exhibit B).
(トラップ多し)
・Naja Beetles: Swarmers that shoot fire projectiles.
(炎を投擲してくる蟲)
・Magotts: Swarmers which release an ice explosion on death.
(死ぬと氷が炸裂する蟲)
・Glowing Death: Sand Wasp variation which erupts from glowing nests.
(Sand Waspの亜種で巣から飛び出してくる)
・Yeti monsters will be making a comeback, too. Currently only concept art.
(イエティも復活を果たします。今のところはコンセプト・アートのみ)
・New Rift Guardian: The Rat King
・Spawns rats from his back.
(ラットが背中から湧いてくる)
・Summons rat-tornadoes.
(rat-tornadoesを呼び出す)
・Entraps you in a circular area.
(サークル内に罠を仕掛ける)
・”And more!”
・General Information / philosophy:
・Legendary Gem usage is currently very uneven: 3 Gems make up nearly 50% of all gems used while others are hardly being touched. Adding more Legendary Gems and Items should change this.
(Legendary Gemの使用頻度は偏っている。3つのジェムが全体の約半数を占め、残りのものはあまり使われていない。更にLegendary Gemの追加とアイテムの追加でこの偏りを変えたい)
・Randomness shouldn’t dictate success or failure but instead provide a varied experience. This is the goal Blizzard are working towards.
(ランダム性で成否が決まるのはよくないが、様々な体験も提供したい。これがブリザードの目指すところ)
・More items will be shown tomorrow, also “something special”.
(明日にはもっとアイテムをお見せする。「なにかスペシャル」なアイテムもあり)*
*下のほうに書いてある新セットアイテムのことかもしれない。
・Fishing for certain GR layouts or monsters is being looked into and changes to the level generation should help minimize/nullify its effects.
(GRで特定のレイアウトやモンスターを狙ってリセットする件については考慮している。マップ生成を変更することがこれらの問題を最小限に留めることに役立つかもしれない)
・Act IV, V monsters are being looked at for this reason, too.
(上記の理由から鬱陶しAct IV, Vのモンスターの処遇を検討中)
・Things that aren’t being commented/announced on (from QnA):
(Q&Aの中で明確な答えがなかった質問)
・Uber Diablo.
・Changing item rarity colors.
(アイテムレア度カラーの変更)
・Cash shop for stash space or character slots.
(有料の倉庫スペースやキャラクタースロット)
・Other new zones.
(その他の新しいゾーン)
・A second expansion.
(次期拡張)
・Trading
・Actually was commented on: Not likely to make a full comeback as it can destroy the reward loop of the game, like the AH did.
(間接的に触れたもの:自由なトレードが戻ってくることはない。今のゲームシステムを破壊してしまうから。AHがそうだったように)
・Some types of trading might make it into the game at some point though, the console version’s gift system mentioned.
(何らかの形でトレードがいつか導入されるかもしれない。コンソール版のギフトシステムが言及されていた模様)
・Seasons for consoles
・Offline capabilities don’t really allow those
(オフラインという特性に合わないので難しい)
・Crafting system similar to Diablo II’s Rune system.
(Diablo IIのRuneシステムに似たクラフトシステムについて)
・But they’re looking for a similar system in spirit, allowing for more customization and using rare materials.
(上記システムを継承するようなシステムを探っている。カスタマイズ性を増やし、レア素材の使い道を増やす)
・Off-Stage info:
・New Armor Sets (from press kit)
*ここに書かれている新セットの性能は2日目に公開されたオフィシャル情報とは異なります。詳しくは2日目の記事を参照してください。
・2P: Rend deals 300% more damage.
(Rendのダメージが300%増しになる)
・4P: Rend lasts 300% longer.
(Rendの持続時間が300%伸びる)
・6P: Targets affected by Rend take +300% Whirlwind damage.
(Rendの影響を受けているターゲットへのWhirlwindのダメージが+300%になる)
・2P: Gain 2 Discipline every time you use a Hatred Generator.
(Hatred生成スキルを使う度に2 Discplineを得る)
・4P: Take 20% less damage if there are enemies within 40 yards.
(エネミーが40ヤード以内にいる時は被ダメージが20%減少する)
・6P: Every point of Discipline you currently have increases the damage of your Hatred Generators and Multishot by 10%.
(残っているDiscpline 1ポイントにつき、Hatred生成スキルとMultishotのダメージが10%アップ)
・Wizard: Fierce Set
・2P: Casting Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile, and Shock Pulse reduce the cooldown of Slow Time by 1 second.
(Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile, and Shock PulseをキャストするとSlow Timeのクールダウンが1秒減少)
・4P: Enemies affected by your Slow Time take 1250% weapon damage every second.
(Slow Timeのバブル内にいるエネミーに毎秒で武器ダメージ1250%を与える)
・6P: Enemies affected by your Slow Time take 500% more damage from your Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile and Shock Pulse.
(Slow Timeのバブル内にいるエネミーにはArcane Orb, Energy Twister, Magic Missile and Shock Pulseのダメージが500%増しになる)
・New area: Ruins of Sescheron (old Barbarian capital, now snowy ruins) along with new monster types. (from playable demo)
Screenshot 1, Screenshot 2
(バーバリアンの古都で今は雪に埋もれた廃墟。新しいモンスターも登場)
・New Rift Guardian: Rat King. (from playable demo)
・New types of Treasure Goblins, some of which drop Blood Shards, others gems and others again drop crafting materials and plans. (from playable demo)
・Legendary item changes: (from playable demo/press kit)
・Wormwood: Locust Swarm deals continous damage.
(Locust Swarmが継続的にダメージを与える)
・Gungdo Gear: Exploding Palm’s on-death explosion applies Exploding Palm.
(Exploding Palmの効果で生じた爆発にExploding Palmの効果が適用される)
・Sunwuko Set:
・2P: Casting Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush or Wave of Light causes a decoy to spawn that taunts nearby enemies and then explodes for 1000% weapon damage.
(Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush or Wave of Lightをキャストすると挑発効果のある囮が出現。その後に武器ダメージ1000%で爆発する)
・4P: Enemies hit by the decoy explosion take 500% from your Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush or Wave of Light abilities for 3 seconds.
(上記デコイの爆発を受けたエネミーは3秒間、本人によるCyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush or Wave of Lightのダメージが500%になる)
・New Item: Crown of the Primus: Slow Time gains the effect of every rune.
(Slow Timeに全てのルーンが適用される)
・New item: Ranslor’s Folly: Wrists, Energy Twister periodically pulls in an enemy withing 30 yards. An enemy can only be pulled in this way once every 5 seconds.
(Energy Twisterが定期的に30ヤード内にいるエネミーを1体吸い込む。エネミーを吸い込むのは5秒に1回)
・New Seasonal Transmogs: Feet, Legs