まとめ記事でフォローできなかった情報です。追加情報があれば後でまた追記します。redditの情報は信憑性が低いかも。
– incgamers, somepage
・This could be a controversial question. One problem people have in Diablo is character and stash space. Can we buy more inventory space or character space in Diablo 3?
(物議を醸すかもしれないけど、キャラクタースロット、インベントリ、スタッシュを有料販売する可能性は?)
Will we have a store to sell more stash space? Everyone wants that. Not specifically the store aspect, but we’re always discussing the issue of more space. And if we give you more you want more, and more and more and eventually all the internet is your items.
We think about it and we want to address it, but nothing to say now.
(追加のスタッシュを販売するか?皆欲しがるよね。有料販売はまずない。しかし、スペースが足りないという問題については常に話し合っている。仮に追加したとしてもまた足りないって言うでしょ?さらに追加したころでキリがないと思う。この件については解決したいと考えているけど、今言えることは何もない。)
・I know you probably can’t answer this, but are we getting another expansion.
(答えられないと思うけど、次期拡張はあるの?)
We can’t answer that question. But we can promise more awesome stuff in patches.
(その質問には答えられない。しかし、パッチで素晴らしいコンテンツを追加していくことは約束する。)
・Trial Rifts. In Greater Rifts you want the Guardian to be fair for everyone. But do you plan on tweaking Trial Rifts since there are monsters that are very unbalanced.
(トライアルについて。GRのボスについては難易度を均一化していくみたいだけど、トライアルを調整するプランはある?モンスターのバランスがとても悪いから。)
There are changes to trials coming, they’ll be on the PTR soon. We’re looking at the pacing of mosntes in trials. Just last week we changed so all monsters can be vortexed or knocked back. So you can use your Raekor’s sEt and such.
(トライアルはPTRで変わることになる。モンスターのペースについても調整している。先週は全てのモンスターがvoretexやknock backの影響を受けるように変更した。だから、Raekor’s setなんかの装備を生かすことができる。)
・How rare are the Ancient Items (upgraded legendaries).
(エンシェントアイテムはどれくらいレアなの?)
Currently we’re looking at a bout 5-10% chance for a legendary item to be Ancient. I think it starts at 1.5% on T1, and scales up to about 10% on T6. Rift level affects it also.
(今のところレジェンダリの5-10%がエンシェントでドロップすると考えている。T1で1.5%、段階的に増えてT6では10%になると思う。GRのレベルも同じように影響する。)
・Any other new zones?
(今回明らかにされた以外の新ゾーンは?)
Nothing else to announce at this time.
(今のところはない。)
・Uber Diablo (like in Diablo II?
(Diablo IIに出てきたUber Diablo(Diablo Clone)は実装されないの?)
We haven’t built one yet, thus far we’ve focused on new monsters, but it’s been talked about.
(そういったものは作ってない。今のところは新しいモンスターに集中してるけど、話し合う余地はある。)
・Change the drop color of items?
(レジェンダリがドロップした時のカラーを変えることは可能?)
No current plans.
(ノープラン。)
・Ancient Items can appear from any source, including Kadala gambling, monster/chest drops, Horadric Caches, and even crafting.
(エンシェントアイテムはKadala、モンスター、チェスト、オバマ袋などのあらゆるルート手段が対象。クラフトにも存在する。)
・They don’t want to pull the trigger on restricting paragon in games yet.
(現時点ではパラゴンレベルにキャップを設定するつもりはない。)
・More 6 piece bonuses will lead to less emphasis on RoRG, along with better rings for everyone.
(これから追加する6セットボーナスと魅力的なリングでRoRG一辺倒にある現状を変える。)
・More detailed Tooltips were attempted, but need more time and work due to technical limitations.
(ツールチップにはもっと詳細な情報を載せようとしたが、技術的な理由からまだ時間が必要。)
・Greater Rifts 26+ will be tuned down.
(GR26レベル(T6を超えるレベル)以上の難易度を下げるつもり。)
・Health globes might be tuned down in the future.
(将来的にヘルスグローブのドロップ量または回復量を下げるかもしれない。)
・Travis apparently wants to make twinking more fun than it is now.
(トラビスは今よりもっと面白くなるような調整をしたいと思っている。)
*Travis Dayはユーザー目線でフォーラムでも割りと評判の良い開発スタッフらしいです。