DiabloFansによる次回PTRパッチのデータ解析です。
文字列そのままの記述なので相変わらず見にくいです。ただし、ほとんど既出なので目新しい情報はわずかです。
ここに書かれているデータが全てPTRパッチに含まれているとは限りません。その逆もしかり。
アイテムのパッシブがリング専用なのはプレースホルダーです。実際は他のスロットに変更されます。
この後DiabloFansでフォーマットが書き換わるかもしれませんが、内容に大きな変更がなければブログでは書きません。
String changes
ItemPassivePowerDesctiptions
- ItemPassive_Unique_Ring_703_x1 – Two Condemned enemies also trigger Condemn’s explosion. (This is only a tooltip fix. Blade of Prophecy has always functioned this way.)(2体のCondemnedエネミーがCondemnの爆発を誘爆する。但し、効果はこれまでと変わらず、ツールチップ表記のみの変更と思われます。)
- ItemPassive_Unique_Ring_717_x1 – Sentries cast your Hatred spender when you do
and deal 100% increased damage.(スペンダーをセルフキャストするとセントリーも同じスペンダーをキャストする。) - P2_ItemPassive_Unique_Ring_019 –
Enemies hit by the decoy explosion take [{VALUE1}*100]% moreWhen your decoys explode, you gain a buff that increases the damagefrom yourof Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush and Wave of Lightabilitiesby [{VALUE1}*100]%for 3 seconds.(デコイが爆発するとCyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush and Wave of Lightのダメージが3秒間、[{VALUE1}*100]%増加する。) - P2_ItemPassive_Unique_Ring_024 – Your Ice Armor now reduces damage from melee attacks by {c_magic}[{VALUE1}*100]%{/c_magic} and automatically casts Frost Nova whenever you take 10% of your Life in damage. (new)(Ice Armorは近接攻撃によるダメージを{c_magic}[{VALUE1}*100]%{/c_magic}減らす。また、ライフの10%分のダメージを受けたときは、自動的にFrost Novaをキャストする。 )
- P2_ItemPassive_Unique_Ring_025 – Enemies hit by your Furious Charge take [{VALUE1}*100]% weapon damage over 3 seconds. (new)(Furious Chargeがヒットしたエネミーに3秒間で[{VALUE1}*100]%のダメージ(DoT)を与える。)
- P2_ItemPassive_Unique_Ring_026 – The first enemy hit by Furious Charge takes [{VALUE1}*100]% additional damage.(Furious Chargeが最初にヒットしたエネミーに[{VALUE1}*100]%の追加ダメージを与える。)
MonsterFlavors
*新しく追加されるゴブリンについてのフレイバーテキストと思われます。
- TreasureGoblin_H – Spiteful Sprite
- TreasureGoblin_C – Shen’s Bane
- TreasureGoblin_B – Purloiner of Fine Things
- TreasureGoblin_D_Splitter – Nefarious Promulgator
- TreasureGoblin_D_Splitter_02 – Nefarious Offspring
- TreasureGoblin_D_Splitter_03 – Nefarious Offspring
- TreasureGoblin_E – Hindering Obstructionist
- TreasureGoblin_F – Fate Peddler
- TreasureGoblin_G – Absconder of Treasures
Bnet_WhatsNew
- p2_InPatch – In Patch 2.1.2
- p2_TitleGreaterRiftsImprovements – Greater Rifts Improvements
- p2_BodyGreaterRiftsImprovements – Greater Rifts now have better monster distribution, improved layouts, and updates to Rift Guardians. In the event of an unfortunate death, non-hardcore players can now resurrect at their body. In addition, several new map tiles have been added to Greater Rifts.(Greater Riftはモンスターの密度、レイアウトが改善されました。また、Rift Guardiansもアップデートしています。不運にも死んでしまったSCのプレイヤーは死体がある場所で復活することができます。更に、Greater Riftに新しいマップのタイルセットを追加しました。)
- p2_TitleAncientItems – Ancient Items
- p2_BodyAncientItems – Every Legendary item in the game has a chance to roll as an Ancient Item, a new, more powerful tier of Legendary. These powerful items will drop in any Torment level, and with greater frequency at higher levels.(すべてのレジェンダリアイテムはエンシェントアイテムにロールされる可能性があります。これらのパワフルなアイテムはTorment以上でドロップし、レベルが高くなるほどドロップ率が上がります。)
- p2_TitleTreasureGoblins – New Treasure Goblins
- p2_BodyTreasureGoblins – New Treasure Goblins have invaded Sanctuary. Where have they been hiding all this time? Who knows, but the Blood Thief, Odious Collector and Gem Hoarder are now roaming the land. Each one drops something unique.(*新しいゴブリンが追加されたのでその能書きです。)
Items
- Unique_Bracer_108_x1 – Ranslor’s Folly
Energy Twister Bracers - p2_Unique_Ring_Wizard_001 – Halo of Arlyse
Barbarian
- Furious Charge Now costs 1 charge and no longer has a cooldown. You gain a charge every 10 seconds and can have up to 1 charge stored at a time.(クールダウンはなくなり、チャージを1消費する。10秒で1チャージ充填、ストックできるのは最大1チャージ。*リチャージにCDRが影響するかは不明。)
- Dreadnought : Has been redesigned: Store up to 2 charges of Furious Charge.(Furious Chargeのストック数が最大2チャージになる。)
- Merciless Assault : Now reduces recharge time instead.(これまでの効果をリチャージタイムを減らすに変更。)
Demonhunter
- Evasive Fire
- Parting Gift : No longer deals physical damage.(物理ダメージを与えなくなる。*毒ダメージに戻るのかダメージそのものなのか不明。)
Wizard
- Hydra Damage increased to 165% weapon damage (up from 105%).
- Frost Hydra : Damage increased to 255% weapon damage (up from 135%).
- Lightning Hydra : Damage increased to 255% weapon damage (up from 135%).
- Blazing Hydra : Damage increased to 155% weapon damage (up from 100%).
- Mammoth Hydra : Damage increased to 330% weapon damage (up from 295%).
- Arcane Hydra : Damage increased to 205% weapon damage (up from 130%).
DiabloFans