『Flash Opsーエクスペリメンタルカード・トーメント』(現地3月26日~)で採用されるバランス調整がOWL公式サイトで正式に明らかなりました。
Play in the name of SCIENCE 👩🔬👨🔬
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— Overwatch League (@overwatchleague) March 15, 2021
今回の調整に際しては、現役リーガーのSBB、Soon、Spaceや人気ストリーマーのFranをはじめコミュニティを代表して6名のパネラーが参加。開発主任デザイナーのGeoff Goodman氏も交えパネラーのディスカッションによって採用決定しました。
採用された調整は現地22-29日1にゲーム内の「エクスペリメンタルカード」として実装され、26-28日に開催されるコミュニティトーナメントはこのバランス調整で試合を行います。
”https://us.forums.blizzard.com/en/overwatch/t/expectation-setting-for-the-upcoming-owl-tournament-experimental-mode/595046”今回のエクスペリメンタルカードについてはリテール版(正式版)には適用する予定がないことが事前に明らかにされています。22日-29日にゲーム内で実装されるエクスペリメンタルカードは通常の実験とは異なりライブ環境への正式採用は予定していないそうです。
エクスペリメンタルカード実装日までにOW公式サイトでもパッチノートがリリースされると思います。
Ana
- Max ammo increased from 12 to 14
(ライフルの弾薬が12から14に増加) - Nano Boost can be used on Ana by hitting the interact key (default F)
(セルフナノが可能に、インタラクトキーで使用)
Ashe
- Dynamite damage reduced from 100 to 90
(ダイナマイトのダメージが100から90に減少)
Baptiste
- Regenerative Burst healing reduced from 75 to 65
(リジェネ・バーストトの効果が75から65に減少) - Immortality Field no longer protects teammates to a minimum of 20% health—minimum changed to 1 health
(イモータリティ・フィールドで保護される最低ヘルスが20%から1HP)
Bastion
- Self-Repair increases movement speed by 25% while in use
(自己修復中の移動速度が25%増加)
Brigitte
- Inspire healing to teammates removed when Brigitte is eliminated
(インスパイアの味方への効果も本人死亡により終了)
D.Va
- Boosters duration increased from 2 to 3 seconds
(ブースターの持続時間が2秒から3秒に増加)
Doomfist
- No changes
Echo
- Duplicate: when ultimate ends, Echo will be healed to half health instead of full
(デュプリケート終了時のヘルス回復量は満タンではなく半分)
Genji
- Alternate fire spread reduced from 9 to 8 meters
(セカンダリ攻撃の拡散が9㍍から8㍍に減少(距離は着弾地点での拡散範囲?距離ではなく角度?)) - Dragon Blade: when Genji gets a kill during his ultimate, the duration is increased by 1 second
(竜撃剣中のキルにより持続時間が1秒増加)
Hanzo
- Dragon Strike:
- Movement speed increased by 20%
(竜撃波の移動速度が20%増加) - Damage increased by 20%
(ダメージが20%増加) - Distance before the dragon forms from the arrow shot lowered from 10 to 5 meters
(矢が放たれてから竜が実体化するまでの距離が10㍍から5㍍に短縮)
- Movement speed increased by 20%
Junkrat
- Concussion Mine minimum damage increased from 30 to 35
(コンカッション・マインのダメージが30から35に増加)
Lúcio
- Soundwave cooldown increased from 4 to 6 seconds
(サウンドウェーブのCDが4秒から6秒に増加) - Crossfade:
- Radius increased by 50%
(クロスフェードの範囲が1.5倍) - Effectiveness is increased by 20% at close range, falling off to -50% at maximum range
(フェードの効果は近距離で20%増加し距離が離れると最大で-50%まで減少)
- Radius increased by 50%
McCree
- No changes
Mei
- Maximum ammo increased from 120 to 140
(弾薬が120から140に増加)
Mercy
- Killing blows reset Guardian Angel cooldown
(キリングブロー(ファイナルブロー?=キルログ表示)によりガーディアンエンジェルのCDがリセットされる4)
Moira
- No changes
Orisa
- Protective Barrier:
- Health increased from 600 to 700
(シールドの容量が600から700に増加) - Cooldown increased from 10 to 11
(CDが10秒から11秒に増加)
- Health increased from 600 to 700
Pharah
- New Passive: Damage taken while airborne decreases by 5% and damage taken while grounded increases by 10%
(パッシブスキル:空中での被弾ダメージが5%減少し地上では10%増加する)
Reaper
- Shadowstep voice line removed
(シャドウステップ中のボイスライン削除)
Reinhardt
- Earthshatter: stuns closer targets for up to 3 seconds; maximum range targets stunned for the normal 2.5 seconds
(アースシャッターの持続時間が近距離のターゲットで最大3秒、最大距離ではこれまでどおり2.5秒)
Roadhog
- No changes
Sigma
- No changes
Soldier: 76
- Helix Rockets:
- Can hold 2 charges
(ロケットのストック数が2発) - Damage reduced from 40 impact + 80 explosive to 30 impact + 50 explosive
(ダメージ(直撃+爆風)が120(40+80)から80(30+50)に減少) - Self-damage scalar reduced from 50% to 40%.
(自傷ダメージは元ダメージの50%から40%に減少)
- Can hold 2 charges
Sombra
- Hack:
- Activation time increased from 0.65 to 1.15 seconds
(キャストタイムが0.65秒から1.15秒に増加) - Duration increased from 5 to 6 seconds
(持続時間が5秒から6秒に増加)
- Activation time increased from 0.65 to 1.15 seconds
- Translocator cooldown triggered when used or destroyed (as it used to) and is reduced from 6 to 5 seconds
(トランスロケーターのCDは以前のように使用/破壊時にはじまり、6秒から5秒に減少)
Symmetra
- Turret travel speed increased from 15 to 20 meters per second
(タレットの移動速度が毎秒15㍍から20㍍に増加)
Torbjörn
- Turrets
- Can hold 2 turrets
(タレットを2台所有可能) - Damage and health of turrets reduced by 40%
(ダメージとヘルスは40%減少)
- Can hold 2 turrets
Tracer
- Health increased from 150 to 175
(ヘルスが150から175に増加) - Recall cooldown increased from 12 to 14 seconds
(リコールのCDが12秒から14秒に増加)
Widowmaker
- Venom Mine:
- Damage increased from 75 to 120
(ヴェノムマインのダメージが75から120に増加) - Duration changed from 5 to 6 seconds
(持続時間が5秒から6秒に変更) - Trigger radius increased from 3 to 4 meters
(検知範囲が3㍍から4㍍に増加)
- Damage increased from 75 to 120
Winston
- Armor increased by 15 and health reduced by 15 (total pool is the same)
(アーマーが15増加しヘルスが15減少、トータルHPは変わらず)
Wrecking Ball
- Size reduced by 15%
(キャラクターサイズが15%減少) - Ammo reduced from 80 to 70
(弾薬が80から70に減少) - Grappling Claw cooldown increased from 5 to 7 seconds
(グラップリングのCDが5秒から7秒に増加) - Adaptive Shield no longer prevents enemies from generating ultimate charge
(自己シールドに対するダメージでも敵のUTLがチャージされる)
Zarya
- Projected Barrier range increased from 30 to 34 meters
(味方へのバリア射程距離が30㍍から34㍍に増加)
Zenyatta
- Transcendence speed multiplier increased from 2x to 2.3x
(心頭滅却の移動速度が2倍から2.3倍に増加)
Deadlock
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