『OWCS Asia Championship』出場全8チーム紹介

OVERWATCH RETAIL PATCH NOTES – MARCH 12, 2020

Overwatch Patch Notes

A new patch is now live on Windows PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, and Xbox One. Read below to learn more about the latest changes. Get ready for Ashe’s Mardi Gras Challenge and some special, unlockable in-game content! Wins in Quick Play, Competitive Play, or Arcade will earn you themed sprays, player icons, and a new epic skin: Mardi Gras Ashe!

OVERWATCH ARCHIVES 2020

オーバーウォッチ アーカイブイベントが開催(3/13~4/3)。

イベント詳細(日本語):https://playoverwatch.com/ja-jp/events/archives

GENERAL UPDATES

New Feature: Share Replays

リプレイシェア機能が追加。リプレイは6桁のコードを介して共有可能。このコードは次回パッチまで有効。

  • 次回パッチまで10個のリプレイをピン留め可能で古いリプレイも流れずに保存できる。ピンを解除すれば別のリプレイ用のスペースも確保可能。
  • インポートした最近のリプレイ10個はコードの再入力なしでリプレイ可能。
  • リプレイのエントリ時にメモなどを記述することが可能。

General Updates

  • The initial Assemble Heroes timer for games using the Assault, Hybrid, Control, and Payload game modes has been further reduced from 35 to 30 seconds
    (マッチ開始前のヒーローアセンブルがさらに35秒から30秒に短縮)
  • In the Assault, Payload, and Hybrid game modes for Competitive Play, when both teams complete a round of offense and have more than 2 minutes of time bank then each team’s time bank is equally reduced until one of the teams has a 2 minutes remaining
    (ランクマッチではアサルト、ペイロード、ハイブリッドで両チームが残り時間2分以上で攻撃を終えた場合、どちらかのチームのタイムバンクが2分になるまで双方の持ちタイムが減らされる)

    • Example: If Team A completes a round of offense on Volskaya with 4:37 remaining in their time bank, and Team B completes their round on offense with 2:50 remaining, then 50 seconds is removed from each team’s timebank. This leaves the teams tied 2-2 and Team A with 3:47 remaining and Team B with 2:00 remaining
      (例:アサルトでAチームが残り4:37秒で終了、Bチームが残り2:50秒で終了した場合、双方のタイムバンクから50秒が引かれ、延長ラウンドの残り時間はAが3:47、Bが2:00となる)

COMPETITIVE UPDATES

  • Season 3 of Competitive 6v6 Lockout Elimination has begun!
    (6人制ロックアウトエリミネーションのランクマッチシーズン3が開催)

HERO UPDATES

※以下の調整は実験モードでテストされていたものだが、B.O.B.の睡眠無効を除くバランス調整が正式にライブへと実装。

Baptiste

Exo Boots

  • Charge time reduced from 1 to 0.7 seconds
    (ブーツのチャージが1秒から0.7秒に減少)

Regenerative Burst

  • Cooldown lowered from 15 to 13 seconds
    (リジェネのCDが15秒から13秒に減少)

D.Va

Boosters

  • Cooldown increased from 3 to 4 seconds
    (ブースターのCDが3秒から4秒に増加)

Mei

Ice Wall

  • Cooldown increased from 10 to 13 seconds
    (アイスウォールのCDが10秒から13秒に増加)
  • Player collision now allows large heroes to fit through 1 pillar gaps
    (サイズの大きいヒーローもウォールの氷柱1本分の隙間を通り抜け可能に)

Orisa

Fusion Driver (Primary Fire)

  • Damage increased from 10 to 11
    (プライマリのダメージが10から11に増加)

Sigma

Gravitic Flux

  • Ultimate cost reduced 10%
    (Ultのコストが10%減少)
  • Flight speed increased 30%
    (Ult浮遊時の移動速度が30%増加)

Soldier: 76

Helix Rockets

  • Cooldown reduced from 8 to 6 seconds
    (ヘリックスのCDが8秒から6秒に減少)

Sombra

Machine Pistol (Primary Fire)

  • Spread decreased by 10%
    (プライマリの拡散が10%減少)

BUG FIXES

Heroes

Zarya

  • Fixed a bug where Zarya’s Projected Barriers could prevent mutual knockdowns from happening between charging heroes
    (ザリアのバリアを貼ったヒーロー同士のチャージが両者ノックダウンとならない挙動を修正)
Overwatch
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