I think damaging abilities = overwatch is where I think the issue is here; things like Raze Grenade and Boom Bot create intense threat, but are there to support the tactical gunplay. When we make damage abilities (including KJ) this is the always the goal.
— Morello (@RiotMorello) July 28, 2020
Razeや新たに追加される新ヒーローのアビリティのせいでValorantがOWのようになってしまうのではないかと危惧するユーザーの質問にRiotの開発スタッフが答えている。
Razeや新ヒーローのKillJoyのアビリティは爆破やタレットなど銃での撃ち合いに頼らないダメージポテンシャルが高いため、Valorantのコアであるガンプレイが損なわれるのではないかと心配するユーザーもいる。
Also, that’d be like saying frag grenades, welcome mats or Ash make R6S untactical; abilities that cause damage are a core part of most tactical games, but have to be designed differently than say an OW character, who play more like RPG characters
— Morello (@RiotMorello) July 28, 2020
これについて開発スタッフのMorello氏は、OWのダメージアビリティと比較することに問題があり、Razeのグレネードやブームボットは戦術的なガンプレイをサポートすることを目的にしている。タクティカルなゲームにおいて、ダメージを与えるアビリティは、OWに出てくるRPGキャラクターのようなアビリティとは異なるデザインにすべきものであると答えている。
”https://www.dexerto.com/valorant/valorant-dev-responds-to-comparisons-with-overwatch-damage-abilities-1399281”