It can be hard to visualize what “60 to 85 meters” looks like ingame, so for the Widowmaker Experimental dropoff I made a visualizer in the workshop.
Press your interact key to jump your camera to where the dropoff begins.
🛠️HGOHE🛠️ pic.twitter.com/wDZQVFNQ4A
— Andy Bohan #Underdogs 🇮🇪 (@andygmb1) August 24, 2020
今日の実験で距離減衰が適用されたウィドウのスコープダメージの減衰を可視化するワークショップ(コード:HGOHE)。
減衰がはじまる距離は60㍍からで最大に達する85㍍まで距離に比例してダメージが減衰。ワークショップではカメラを指定した地点が減衰距離だとレーザーの色が赤になる。
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— PMAJellies (@PMAJellies) August 24, 2020
ダメージが丁度200まで減衰するのが76.666㍍でツィート画像にあるような距離感になる模様。
同じくいくつかのマップごとに減衰/非減衰の距離感を確認できる画像アルバム。左上の数字が距離で1枚目が減衰ゼロの60㍍。
追記:
Widow changes explained:
-Full 300dmg headshots from 0-60m
-From 60-85m damage is gradually decreased starting at 0% at 60m and ending at 50% at 85m (so 72.5m there would be 25% decreased damage)
-150dmg headshots at +85mHard to see but white sphere is 60m, purple is 85m pic.twitter.com/ar4KZQ5Rlt
— PMAJellies (@PMAJellies) August 24, 2020
距離減衰は60㍍を超えるといきなり半減するわけではなく、距離に比例して減衰。~60㍍で0%、72.5㍍で約25%、85㍍~で50%減少(150ダメージ)になると思われる。