Tavern Talk 3/23 まとめ

FansのTavern Talkまとめです。一部別ソースの記事参考にしてるけど、かなりエスパー翻訳入ってるから、ニュアンス含めて話半分程度でお願いします。

Tavern Talk Summary

  • Trials are being heavily analysed and we can expect changes as soon as they have something solid.
    (トライアルについては重点的に分析中。なにかしら解決次第、変更が期待できそう)
  • Platinum and Cosmetics are coming to new regions (servers) – so only China. Not on NA, EU, KR and TW servers!
    (外見要素やゲーム内通貨などのサービスは中国のみ。それ以外の地域はなし)
  • There are no announcements or plans of bringing those over. It was said they definitely don’t want boosters and P2W on the current servers.
    (中国鯖以外での課金要素に関するアナウンス及びプランはなし。現行鯖をブースト課金でP2W仕様にしたくはない模様)
  • It was hinted that Diablo will be “free to play” on the China realm.(以上のことから中国鯖はF2P仕様になると思われる)
  • No plans to remove Pylons in GRs. Small variance is ok – but not 10 levels of difference.
    (GRのパイロン撤去の予定なし。RNG含めて同レベルのGR難度に多少のバラつきがあるのは問題なし。10も違ってくれば問題だが)
  • Immortal King’s power is being flexible and matching any skill – its strenght can grow a lot with new “skill specific” items.
    (イモキンセットのパワーはフレキシブルであらゆるスキルとマッチするので他のスキル特化アイテムで強化することが可能。現時点では再調整する予定はないらしい)
  • New 2.2 Sets are meant to be the stars, and not old sets being the absolute best.
    (開発は旧セットが絶対的な存在ではなく、新セットにも輝いて欲しい模様)
  • Season 3 is expected to be will be longer than Season 2, but shorter than Season 1.
    (シーズン3はシーズン2よりは長いが1よりは短くなると思われる)
  • New Sets and items will focus on different skills (Seven Sided Strike, etc) but old ones will remain faithful to their fantasy (like Raiment sticking to Dashing Strike).
    (今後の新セットは違うスキルにフォーカスする(モンクのSSSなど)。ただし旧セットはクラスのイメージに忠実なままにする(雷セットのDashing Strikeがそうであるように))
  • They are ok with how “non build defining” (or non-BiS) Ancient weapons present a tough choice when paired against BiS or build-defining non-Ancient weapons.
    (開発はBiSやビルド必須な通常レジェと、そうではないAIの選択で迷うのは問題ないと思っている)
  • More Weapons with interesting affixes and that can compete (so that Furnace isn’t the only choice).
    (Furnace一択にならないような魅力的なaffixの付いた競争力のある武器を投入していく模様)
  • Devs are not happy with permanent immunity, perma-CC and no resource management.
    (開発は常時無敵、常時クラウドコントロールやリソース無限みたいなビルドは気に入らない模様(WDのperma rootも含む))
  • Cursed Realms are datamined and there’s nothing to be said about them.
    (データ解析にあった謎コンテンツのCursed Realmsについてはノーコメント)
  • Hotfixes mid-season (like the Sever change) will likely not happen anymore (so gonna have to wait for a patch) – internally they struggle a lot with this discussion, with the team being split.
    (シーズン途中のHotfix(例のSeverとMfDバグなど)はたぶんもう起こらないだろうと思われる(次のパッチまで待つ必要ありとのこと)。シーズン途中での仕様変更については、開発内部でも意見が割れていた)
  • No plans to allow Gem converting (red -> green), making targeting items easier (through Kadala), removing Gold Find from Paragon, changing Topaz bonus on Helms.
    (ジェムのコンバート(ルビー>エメラルドなど)、Kadalaで指定できるアイテムを細分化する、パラゴンポイントからGFをなくす、頭に刺すトパーズの効果を変えるなどのプランはなし)
  • Leaderboards are awesome, but the devs don’t balance the game around them, and they don’t want to put too much focus on the competition (like giving exclusive ranking rewards).
    (リーダーボードは素晴らしいが、それを中心としたバランス調整はしない。ランキング争いに目が向きすぎるのも懸念している(よってランキング報酬みたいなものも予定なし))
  • On putting new Crafted Legendaries and Sets – they prefer working on improving what’s in the game already (Helltooth, Invoker).
    (新しいクラフト用のセットやレジェを追加することについては、それよりもHelltoothやInvokerなどの既存アイテムを強化したいとのこと)
  • John Yang said he will personally start working on Helltooh as soon as 2.2 hits, and is actively gathering feedback on that set!
    (ジョニーは2.2がローンチ次第、Helltoothセットの作業を開始して積極的に意見を求める模様)

Tavern Talk Summary
http://www.diablofans.com/news/48373-tavern-talk-summary-stream-transcript

その他のハイライト

  • Future seasons are meant to run 3-4 months.
    (今後のシーズンは3-4ヶ月程度になる模様)
  • Next patch (before Season 4) will include new Item Sets for the Monk, Crusader, and Witch Doctor.
    (次のパッチ(シーズン4前)でモンク、クルセ、WDに新セットを用意する)
  • They’re actively working to add compelling legendary buffs to all existing weapons and armor and jewelry. Weapons especially in this patch and the next one.
    (既存レジェの武器、アーマー、装飾品が魅力的になるよう精力的に作業している。特に今回のパッチと次のパッチでは武器)
  • No plans to make Ancient weapons easier to find or gamble, but “Super Kadala” upgrading blue/yellow items to Legendary of that item type is maybe on the horizon.
    (AIをギャンブルしやすくするプランはない。ただし、“Super Kadala”(トラヴィスが命名)が青/黄色アイテムを同タイプのレジェにアップグレードできるようになるかもしれない)
  • Lots of agreement that Realm of Trials isn’t great, and they want to do better than just giving multiple Keys for a single Trial, but no plans to announce yet.
    (トライアルに関する不満は彼らも同意で、トライアル後のキーを増やすよりもマシな方法を用意したい模様。ただし、まだアナウンスできるようなことはなし)
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